Tris savaites besitęsiančio Europos futbolo čempionato ekonominis poveikis jame dalyvausiančioms šalims, tarp kurių yra ir šeimininkai austrai bei šveicarai, turėtų siekti 2,15 mlrd. dolerių, skelbia „Spiegel Online“.
Po vasaros olimpinių žaidynių bei pasaulio futbolo čempionato Senojo žemyno pirmenybės yra pats populiariausias sporto renginys pasaulyje. Planuojama, kad prie televizorių ekranų čempionatą stebės daugiau nei 1 mlrd. žmonių, o dar 100 mln. apsilankys oficialioje Europos čempionato internetinėje svetainėje – keturiskart daugiau nei kad apsilankė per Portugalijoje vykusį čempionatą.
„Birkbeck Sport Business Centre“ direktorius Simonas Chadickas teigia, kad ekonominė čempionato nauda visoms 52 UEFA narėms gali siekti 2,15 mlrd. dolerių. Į šią sumą įskaičiuojamos pajamos už papildomų turistų antplūdį į Austriją bei Šveicariją, pinigų sumos, gautos už televizijos transliacijų teises ir net pajamos už išaugusį maisto bei gėrimų paradavimą, nes dauguma sirgalių čempionato rungtynių stebėti keliauja į barus. Čempionato nauda dėl išaugusio vartojimo bus jaučiama ne tik Austrijoje bei Šveicarijoje, bet ir kitose Europos valstybėse. Tarkime Didžiosios Britanijos lažybų kontora „Landbrokes“ teigia, kad vien lažybose bus pastatyta maždaug 700 mln. dolerių. Toks lažybų bumas visų pirma yra susijęs su lažybų kontorų ekspansija į internetą.
Pažymima, kad vien Austrijoje čempionato metu buvo sukurta net 11 tūkst. papildomų darbo vietų. Be to, UEFA tiek Šveicarijoje, tiek Austrijoje investavo maždaug 13 mln. dolerių, kad įrengtų taip vadinamas fanų zonas, kuriose į stadioną bilieto negavę ar įpirkti negalintys sirgaliai galėtų žiūrėti savo mylimos komandos susitikimus. Tokios kompanijos kaip „Coca-Cola“, „McDonalds“ ar „Adidas“ investavo milijonus į reklamą, susiejančią šias įmones su Europos futbolu.