„Skraidančiu sparnu" pramintas JAV bendrovės „Boeing“ eksperimentinis bepilotis radarams nematomas lėktuvas „Phantom Ray“ pirmą kartą pakilo į dangų.
Tai įvyko balandžio 27 dieną Kalifornijoje (JAV), karinių oro pajėgų Edwardso bazėje, pranešė „Boeing". Pirmasis „Phantom Ray" skrydis truko 17 minučių, lėktuvas buvo pakilęs į 2 250 metrų aukštį, jo greitis siekė apie 400 km/h. Pirmasis savarankiškas eksperimentinio lėktuvo skrydis patvirtino „Boeing“ gebėjimus greitai suprojektuoti ir pagaminti naujos kartos autonominio orlaivio prototipą, sakoma pranešime.
„Phantom Ray" angare. „Boeing“ nuotr.
10,8 metrų ilgio „Phantom Ray" pagal projektą turėtų tapti greičiausiu bepiločiu lėktuvu pasaulyje: maksimalus jo greitis sieks 982 km/h, o maksimalus skrydžio aukštis – daugiau nei 12 kilometrų. Lėktuvo sparnų ilgis – 15 m, maksimali pakilimo masė – 16 556 kg. „Phantom Ray“ galės įveikti 2 400 kilometrų atstumą, gabenti iki 2 tonų masės krovinius. Lėktuve įrengtas „General Electric“ F404-GE-102D variklis.
„Kilstelėjome bepiločių orlaivių galimybių kartelę, – komentuodamas debiutinį „Phantom Ray„ skrydį sakė „Phantom Ray“ programos vadovas Craigas Brownas. – Dabar nekantrauju pamatyti, kaip aukštai ji bus iškelta ateityje“.
Skelbiama, kad „Phantom Ray" bandymų programa truks 6 mėnesius.
Dėl specifinės sparno pavidalo formos ir panaudotų „stealth„ technologijų „Phantom Ray“ yra nematomas radarams. „Boeing“ atstovų teigimu, šis orlaivis tinka žvalgybos ir stebėjimo operacijoms, jį galima naudoti priešo oro erdvės gynybos sistemos slopinti, elektroninėms atakoms vykdyti, tiesioginiams smūgiams iš oro raketomis ir aviacinėmis bombomis bei autonominiam degalų papildymui ore.
Šiame vaizdo siužete – pirmasis „Phantom Ray" skrydis.