• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

KPMG transporto ekspertų vertinimu, iki 2025 metų pasaulyje apie 15 proc. registruojamų naujų automobilių bus elektromobiliai. Daugiausiai šių ekonomiškų ir ekologiškų automobilių riedės kylančių rinkų keliais, o Kinija taps didžiausia pasaulio automobilių pardavimo ir eksporto šalimi. Tokius duomenis skelbia vienos didžiausių pasaulyje audito ir finansinių konsultacijų bendrovės KPMG atliekama tradicinė tarptautinė automobilių pramonės vadovų apklausa.

REKLAMA
REKLAMA

„Palyginti rezultatus, gautus apklausus lyderiaujančius viso pasaulio automobilių pramonės vadovus, su ankstesniais metais, matome, kad automobilių pramonė tvirtai nežino, kuria kryptimi ji vystysis. Bet visiškai aišku, kad pasaulio rinkų poreikis ir mada judės elektromobilių link. Tiesa, kaip greitai elektromobilių populiarumas augs, priklausys ir nuo daugelio technologinių veiksnių“, – sakė Domantas Dabulis, KPMG partneris Baltijos šalyse.

REKLAMA

Nepaisant to, kad didžioji dauguma – net 76 proc. apklausos dalyvių – svarbiausiu faktoriumi, lemiančiu pirkėjų sprendimą, laiko automobilio kuro sąnaudas, o taip pat naują madingą tendenciją pirkti vadovaujantis ekologiškumo kriterijais (65 proc.). Du trečdaliai automobilių rinkos profesionalų nesitiki, kad brangstantys degalai, ekologiškos tendencijos ir kitos madingos vartojimo kryptys per artimiausius 15 metų sugebės elektromobilių pardavimus pakelti tiek, kad jie užimtų daugiau nei 15 proc. rinkos. Tyrimo duomenimis, išimtimi gali tapti Tolimųjų Rytų rinkos – ypač Kinija, taip pat Japonija, kuriose elektromobiliais po 15 metų gatvėse važinės neabejotinai daugiau nei 15 proc. visų vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Didesnę nei visame pasaulyje elektromobilių skvarbą prognozuoja Azijos, Kinijos, Japonijos, Korėjos automobilių pramonės profesionalai. Japonai tikisi, kad jų gatvėmis riedės ketvirtadalis (25 proc.) šių ekologiškų transporto priemonių. O amerikiečiai, priešingai, mano, kad naujų elektromobilių rinkoje po 15 metų bus ne daugiau nei 6-10 proc. „Tokie skirtumai sietini su vartotojų įpročiais skirtingose šalyse ir degalų kainų skirtumais“, – komentavo KPMG partneris Baltijos šalyse D. Dabulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena pagrindinių problemų – automobilių gamybos ir prekybos kompanijų vadovai nėra tikri tuo, kuri kuro technologija bus optimaliausia ir vyraujanti varyti elektrinius automobilius apie 2025-uosius.

Automobilių rinkos ekspertai prognozuoja, kad rinkoje pirmaus hibridiniai automobiliai ir pritrauks daugiausia investicijų: pirmaujančios technologijos bus visiški hibridai ir plug-in (elektra įkraunamų hibridų) versijos, o automobiliai, elektros gamybai naudojantys vandenilį, bus trečioje vietoje pagal populiarumą.

REKLAMA

„Ateities technologijos kol kas nėra iki galo aiškios ir patiems automobilių pramonės milžinams. Šių metų apklausa rodo, jog respondentai įžvelgia baterijų ir vandenilinių automobilių technologijų tobulėjimą, ir vandeniliu varomų automobilių technologija būtų labiau pageidaujamas pasirinkimas. Tačiau, nepaisant pozityvumo, netikrumas išlieka“, – komentuoja D. Dabulis.

REKLAMA

Remiantis statistine informacija, elektromobilių Lietuvoje yra nedaug, skaičiuojama jog iš viso jų šiuo metu yra apie 30, o hibridinių automobilių skaičius nesiekia 1 tūkstančio. „Tikėtina, kad pasaulinės tendencijos neaplenks Lietuvos. ir elektromobilių dalis naujų automobilių rinkoje artės link prognozuojamo Vakarų Europos lygio, t.y. 6-10 proc. iki  2025 metų“, – teigė KPMG partneris Baltijos šalyse D. Dabulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lyginant su 2010 metų KPMG analogiška apklausa, šių metų tyrimas parodė, jog pertekliniai gamybos pajėgumai ir produkcijos perteklius išlieka svarbūs faktoriai, o daugiau kaip pusė respondentų mano, jog Kinija jau 2016-aisiais gamins daugiausia automobilių pasaulyje ir šioje rinkoje bus didžiausias gamybos perviršis.

REKLAMA

Apklausa parodė, kad augant miestams augs ir miesto automobilių paklausa. Vadinamasis miesto mobilumas yra sparčiai augantis klausimas, ypač JAV ir Japonijoje, kuriose daugiau nei 60 proc. respondentų tiki, kad miestų plėtra turės įtakos automobilių dizainui ir naudojimui. Vokietijoje, stebėtinai, tik 38 proc. laikosi šios pozicijos.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Elektromobiliai Lietuvoje: tolimas sapnas ar artimas rytojus?

Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?

Ruoškime kelią elektromobiliams

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų