„Mes žinome, kokia yra mūsų pareiga ir esame rimtai susirūpine aplinkosauga. Ši technologija leidžia susidoroti su šia užduotimi, o reguliuojančių institucijų reikalavimus atitiksime bent 10 metų į priekį“, - kalba „Porsche“ tyrimų vadovas ir valdybos narys Wolfgangas Hatzas.
Prieš dešimtmetį hibridiniai automobiliai buvo veikiau išskirtinumas tarptautinėse automobilių parodose. Pastaruosius metus automobilių gamintojai yra spaudžiami gaminti vis ekonomiškesnius automobilius, taigi hibridai tampa madingi per prievartą.
Elektriniai motorai ne tik mažina išmatamųjų dujų kiekį, bet ir padeda kaupti energiją, kuri, pavyzdžiui, stabdant būtų prarasta.
Lūžio taškas
Kiti gamintojai imasi kito žingsnio ir pristato visiškai elektrinius automobilius skirtus masinei rinkai. Pernai BMW pristatė mažą miesto automobilį i3.
Milijardus eurų kainavęs rizikingas sprendimas yra gana netikėtas, žinant tai, kad kompanija garsėja savo brabangiais, galingais ir dideliais automobiliais. Visgi, pasak BMW rinkodaros vadovo Iano Robertsono, elektrinių automobilių rinka artėja prie lūžio taško ir tuoj taps tokia pati normali kaip benzininių ar dyzelinių automobilių.
„Jei pažvelgtumėte į padėti prieš 3 metus, nuo tada elektrinių automobilių rinka išaugo 25 kartus. Tai vyksta greitai, taip pat tokią plėtrą palaiko daugelis miestų. Pavyzdžiui, Londone tokių automobilių vairuotojams nebereikia mokėti taršos mokesčių. Panašios iniciatyvos veikia JAV ir Azijoje“, - kalba jis.
Tvirtos rinkos pozicijos
Prancūzų „Renault“ kartu su savo partneriais „Nissan“ taip pat investuoja į elektrinių automobilių gamybą. Pusę kompanijų stendo užėmė šie automobiliai. Kompanijos tikisi iki 2016 metų parduoti 1,5 mln. elektrinių automobilių.
„Pažįstame savo klientus ir esame įsitikinę, kad elektriniai automobiliai užimts labai stiprią vieta rinkoje“, - teigia „Renault“ elektrinių automobilių padalinio vadovas Vincentas Carre.
Tiesa, tokie automobiliai egzistuoja bene amžių, tačiau kodėl tik neseniai į juos pradėta investuoti?
Tolesnis tobulėjimas
„Viskas slypi baterijų technologijoje. Žmonės su elektriniais automobiliais žaidė beveik visada. Ypač nuo 1973 metų naftos krizės, kai žmonės sakė, kad elektrinis automibilis yra ateitis“, - pasakoja automobilių rinkos konsultantas iš „RedSpy“ Jay‘us Nagley.
Vis dėlto, tik prieš keletą metų pasirodžiusios ličio jonų baterijos pritaikytos automobiliams, padėjo išjudinti šią rinką. Be to, su kiekvienais metais jos vis tobulėja. Tokie pavyzdžiai kaip „Tesla“ sėkmė tik įrodo, kad griaunami visi elektrinių automobilių mitai.
Net ir augant elektrinių automobilių pardavimams, šie vis tiek sudaro tik mažą dalį visos rinkos, o vidaus degimo variklis išlieka karaliumi. Kiti gamintojai dar abejoja šios alternatyvos sėkme, o „Toyota“ jau dabar savo tyrimus permetusi į vandeniliu varomų automobilių tobulinimą.
Šiandien galime teigti, kad ateis tokie laikai, kai automobilių parodose benzininiai ir dyzeliniai varikliai bus veikiau išmintis nei taisyklė.