Naujas „Audi“ šeimos narys bus gaminamas Vokietijoje esančioje bendrovės gamykloje. Bendrovės atstovai teigia, jog gamybos procesas „Audi“ Böllinger Höfo padalinyje yra ne mažiau unikalus nei pats automobilis, kadangi dar niekada nei vienas automobilis su keturių žiedų logotipu nebuvo taip greitai paruoštas serijinei gamybai: „Būdamas „Audi“ elektrinių ir sportiškų modelių viršūnėje, „e-tron GT“ modelis puikiai tinka Nekarsulmo gamyklai ir ypatingai Böllinger Höfo sportinių automobilių gamybos linijai“, – sako gamyklos vadovas Helmutas Stettneris.
„Nekarsulmo gamykloje jau dominuoja iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai, kadangi čia gaminama daugiausiai elektrifikuotų „Audi“ hibridinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių „A6“, „A7“ ir „A8“ versijų. „Audi e-tron GT“ bus pirmasis vien tik elektra varomas modelis, pagamintas gamykloje Vokietijoje, todėl tai yra dar vienas milžiniškas žingsnis į ateitį“, – sako gamyklos vadovas H. Stettneris.
2020 m. pradžioje visoje Nekarsulmo gamykloje pradėta naudoti ekologiška elektros energija, o gamybai reikiamą šilumą tiekia šiluminė biodujų elektrinė. „Audi“ taip pat naudoja taršos kreditus, jog galėtų padengti emisijas, kurių šiuo metu neįmanoma išvengti naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius.
„Po Briuselio ir Győro gamyklų, nuo šiol Böllinger Höfas yra pirmoji „Audi“ gamybos linija Vokietijoje, kurioje vyksta anglies dvideginio taršos nedidinanti gamyba. Tai milžiniškas žingsnis Nekarsulmo gamyklai ir dar vienas etapas siekiant, kad iki 2025 m. visos pasaulyje esančios mūsų gamyklos užtikrintų neutralias anglies dvideginio emisijas“, – sako Peteris Kössleris, „Audi“ Gamybos ir logistikos padalinio valdybos narys, apibendrindamas pagrindinį „Audi“ programos „Mission: Zero“ tikslą.
Aplinkosaugos programa „Mission: Zero“ apima daug gamybos ir logistikos procesų, siekiant efektyviai ir tvariai mažinti ekologinę taršą. Pagrindiniai tikslai yra anglies dvideginio mažinimas, efektyvus išteklių naudojimas, bioįvairovė ir pažangūs vandens naudojimo sprendimai.
Siekiant neutralių emisijų gamybos, „Audi“ imasi nuoseklių ir visą vertybių grandinę apimančių sprendimų, todėl logistika yra ne mažiau svarbus veiksnys nei paties automobilio gamyba. Visi pervežimai traukiniais Nekarsulmo gamykloje neturi poveikio klimatui, o tarp autovežių aikštelės ir gamyklos važinėjantys lokomotyvai yra varomi suslėgtomis dujomis arba elektra. Taip pat „Audi“ ekspertai inicijavo, kad didžiausi automobilių pervežėjai transportavimui naudotų biometano dujomis varomus sunkvežimius. Taip pat gamyklai reikalingas detales pristato du tolimojo pervežimo suskystintomis dujomis varomi sunkvežimiai.
Taip pat gamykloje yra taupomos gamybai naudojamos medžiagos, o žaliavos yra perdirbamos. Geriausias to pavyzdys yra „Uždaro aliuminio rato“ ciklas, naudojamas aliuminio atliekų, atsirandančių štampavimo ceche gaminant šonines „Audi e-tron GT“ kėbulo dalis, perdirbimo grandinei. Dėl uždaro aliuminio apdorojimo ciklo gamykloje kasmet sutaupoma keli tūkstančiai tonų CO2 emisijų, sugrąžinant surūšiuotus aliuminio likučius tiekėjui, kur jie yra perdirbami ir vėl naudojami „Audi“ gamykloje.
Tačiau ekologinis mąstymas neapsiriboja vien tik aliuminiu. Polimerai perdirbami vadovaujantis „paverskime seną nauju“ šūkiu. Bandomajame projekte „A6“ ir „A7“ gamybos metu atsirandančios polimerų atliekos yra rūšiuojamos, smulkinamos ir perdirbamos į specialų pluoštą, kuris vėliau yra panaudojamas gamybai trimačiais spausdintuvais. Už trimatį spausdinimą atsakinga komanda Böllinger Höfe, atsižvelgdama į darbuotų pasiūlymus, diegia itin tiksliai pritaikytus patobulinimus – daugiau kaip 100 tokių patobulinimų yra naudojama „Audi e-tron GT“ gamyboje. Perdirbimo projekto tikslas yra sukurti tobulą uždarą polimerų ratą.
Uždaras gamybos ciklas yra naudojamas ne tik žaliavų taupymui. „e-tron GT“ yra pirmas „Audi“ modelis, kuris buvo kuriamas nenaudojant jokių fizinių prototipų. Visa gamybos seka buvo išbandyta virtualiai, naudojant pačių sukurtą programinę įrangą ir virtualios realybės programas, ir kurios dabar sėkmingai naudojamos serijinėje modelio gamyboje. Kai kurie specialūs konteineriai, skirti pervežti pažeidžiamas dalis, taip pat buvo sukurti virtualiu būdu nenaudojant fizinių prototipų. Taip ne tik taupomas metalas, bet ir dalių apsaugai skirtos pakuotės. Svarbiausias tikslas – apsieiti be atliekų ir popieriaus. Kėbulo gamybos ir surinkimo linijose beveik nebenaudojamas popierius. Nauji projektai, tokie kaip aptarnavimo programa, leidžia nenaudoti tradicinių įrašų ir taip pat padeda taupyti popierių. Logistikos padalinyje dabar bandomos skaitmeninės etiketės – jos pakeis popierinius lipdukus, esančius ant konteinerių dalių lentynose. Tai ne tik itin efektyvu energijos taupymo atžvilgiu, bet ir, atsiradus pakeitimams, leis etiketes greitai perprogramuoti – tai yra svarbiausias pranašumas, palyginti su tradicinėmis vienkartinėmis etiketėmis. „Audi“ projektų komanda taip pat dirba su tiekėjais, ieškant papildomų sprendimų sistemingai mažinti pakuočių kiekį ir, atitinkamai, atliekas.