Neseniai „Chevrolet“ pristatė elektrinį Equinox“ elektromobilį, „Cadillac“ pasaulio įtakingiausiems pademonstravo „Celestiq“ sedaną, o dabar atėjo eilė daugelio SUV gerbėjų numylėtiniui – elektrinei „Escalade“ visureigio versijai, kuri netrukus prisijungs prie brolio, turinčio vidaus degimo variklį.
Kadangi „Cadillac Escalade“ yra vienas iš svarbiausių bendrovės modelių, inžinierių komandai buvo įsakyta sukurti elektrinę „IQ“ versiją, kuri pranoktų visų pirkėjų lūkesčius.
„General Motors“ tikina, jog gigantiško dydžio SUV turės net 200 kWh talpos bateriją, kuri užtikrins iki 720 kilometrų siekiantį nuvažiuojamą atstumą. Jeigu dar to negana, automobilis džiugins iki 3600 kilogramų siekiančia vilkimo galia, viduje sėdintys keleiviai bus pakerėti milžinišku, didžiausiu serijiniame automobilyje naudojamu skaitmeniniu prietaisų skydeliu, o galinių vairuojamųjų ratų sistema užtikrins, jog šios didelės baržos vairavimas nebūtų toks sudėtingas.
Pagal poreikius pritaikoma, elektromobiliams skirta platforma, inžinieriams leido naudoti skirtingo dydžio modulius. Jeigu mažesnis „Cadillac Lyriq“ modelis naudoja 102 kWh talpos bateriją, tai „Escalade IQ“ į pagalbą pasitelkė bateriją, kurią galima rasti „Hummer“ visureigyje. Tai reiškia, jog kartu su ja atkeliauja ir atitinkamos įkrovimo galimybės.
Gamintojas teigia, jog maksimali baterijos įkrovimo sparta sieks iki 350 kW. Suradę tokio galingumo įkrovimo stotelę, vos per 10 minučių baterijos atsargas papildysite tiek, jog automobiliui užtektų nuvažiuoti maždaug 160 kilometrų atstumą.
Vis dėlto, naudojant tipinę, namuose įrengiamą įkrovimo stotelę, kurios pajėgumas sieks 7,7 kW, tuomet pilnas baterijos įkrovimas truks net 30 valandų. Naudojant šiek tiek galingesnę, kintamos srovės stotelę, kurios maksimali galia siekia iki 19,2 kW, tuomet baterijos įkrova truks maždaug 13 valandų.
„Cadillac“ inžinieriai į šį dičkį sumontavo du elektros variklius. Vieną ant priekinės ašies, o kitą – ant galinės ašies. Ši konfigūracija užtikrina nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą.
Naudojant numatytąjį važiavimo režimą, elektrinės pavaros galia siekia 680 arklio galių ir 833 Nm. Įjungus „Velocity Max“ režimą, tuomet elektrinės pavaros galia išauga iki sunkiai suvokiamų 750 AG ir 1064 Nm.
Net ir naudojant numatytąjį važiavimo režimą, kuomet elektrinė pavara generuoja „vos“ 680 arklio galių, elektrinis SUV iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 5 sekundes.
„Cadillac“ tvirtina, jog elektrinės versijos kaina prasidės nuo maždaug 130 tūkst. JAV dolerių. Pagal numatytą planą, automobilio gamyba prasidės 2024 m. vasarą, Mičigano valstijoje esančioje gamykloje.
„Cadillac Escalade IQ“ kitąmet prisijungs prie vidaus degimo variklį turinčio modelio, kuris šiandien kainuoja nuo maždaug 80 tūkst. JAV dolerių ir gali pasiekti maždaug 150 tūkst. JAV dolerių sumą, jeigu papildomos įrangos kataloge pažymite visas įmanomas opcijas.