Versija, kad dvimotoris lėktuvas “An-28” avariją patyrė sprogus vienam iš variklių mažai tikėtina, mano aviacijos ekspertas Tonu Aderis (Tenu Aderis), analizuojantis pirmadienį (02.10) netoli Talino įvykusios katastrofos priežastis. Pasak jo, apžiūrėję variklius ekspertai nerado sprogimo žymių.
Ekspertas paaiškino, kad “An-28” motoras galėjo išleisti į sprogimą panašų garsą, kurį ir išgirdo lėktuvo mechanikas, tačiau paties sprogimo pėdsakų variklyje nėra. T. Aderis pridūrė, kad nepasitvirtino ir versija, jog variklis galėjo sustoti, į jį patekus dideliam paukščiui. Pasak eksperto, lėktuvas sudužo greičiausiai dėl gedimų dešiniajame lėktuvo variklyje. "Aš turiu savo versijų, kodėl taip įvyko, bet tyrimas dar tęsiasi, tad konkrečiau kalbėti per anksti", - pabrėžė T. Aderis. Jis patvirtino, jog valdyti “An-28”, kai veikia tik vienas variklis, be galo sunku, tačiau instrukcijos numato ir tokį variantą, kuriam esant vis dėlto įmanoma saugiai nutupdyti lėktuvą. T. Aderis taip pat pridūrė, kad tyrimas išaiškins, kodėl "Enimex" kompanijos lėktuvas staiga smigo žemyn ir pilotai nesugebėjo jo suvaldyti.
Aviacijos kompanijos atstovai antradienį iškėlė prielaidą, kad viena iš katastrofos priežasčių galėjo būti vieno iš variklių sprogimas, apie kurį užsiminė mechanikas. Kaip pranešė "Enimex" atstovas, vienas iš pirmadienį vakare prie Talino oro uosto buvęs taksistas pranešė policijai apie žybsnius prie krintančio lėktuvo dešiniojo borto.
Pirmadienį vakare šalimais Talino oro uosto sudužus lengvajam transporto lėktuvui, du jame buvę žmonės žuvo ir vienas buvo sužeistas.
Lėktuvas į medžius rėžėsi nosimi. Nuo smūgio į žemę kabina subyrėjo, o lėktuvo uodega užstrigo šakose. Be to, kritimo metu nulūžo dešinysis lėktuvo sparnas.
Sudužęs lėktuvas skrido maršrutu Talinas - Helsinkis ir juo buvo gabenamas kurjerių tarnybos "World Wide Express" krovinys.
BNS