EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei (Henrikas Hololėjus) BNS Liublianoje sakė neturintis abejonių, kad Lenkija visus su „Rail Baltica“ susijus darbus baigs laiku.
„Aš visiškai neturiu abejonių. Aš mačiau įsipareigojimą iš lenkų pusės. Daug finansinių resursų Lenkijai skirta iš CEF (infrastruktūros tinklų finansavimo priemonė, angl. Connecting Europe Facility – BNS). Lenkija investicijas į geležinkelius taip pat laiko prioritetu“, – tvirtino direktorato vadovas.
„Rail Baltica“ koordinatorė Europos Komisijoje Catherine Trautmann (Katerina Trautman) kalbėjo, kad Lenkija ir trys Baltijos šalys yra suderinusios vėžės tiesimo grafikus, todėl darbai turėtų vykti sklandžiai.
„Mes stipriai pasistūmėję su lenkais. Pirmas žingsnis yra tarp Varšuvos ir Balstogės, o tada turime grafiką kitiems žingsniams ir žinome, kad jie darbus pabaigs“, – žurnalistams tvirtino C. Trautmann.
Anot jos, Lenkijos įsipareigojimas vystyti „Rail Balticai“ infrastruktūrą – stiprus.
„Vakar aš patikrinau jų įsipareigojimą su dviem lenkų ministrais. Įsipareigojimas aiškus ir stiprus. Aš neturiu jokių abejonių, kaip jie toliau sieks (projekto – BNS) įgyvendinimo“, – kalbėjo EK pareigūnė.
2015 metais Lenkijoje buvo kilusios diskusijos, jog „Rail Balticos“ statyboms gali būti neskirtas finansavimas, tačiau vėliau Lenkijos geležinkelių skelbiami statybos konkursai pajudėjo į priekį, o EK suteikė maždaug 338 mln. eurų paramą keliui nuo Balstogės iki Elko.