• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien Europos Komisija paskutinį kartą visas ES šalis paragino sparčiau savanoriškai diegti naują automobilių pagalbos iškvietos technologiją, kuri turėtų papildomai išgelbėti 2 500 gyvybių per metus. Įvykus avarijai, pagalbos iškvietos sistema automatiškai surinktų Europos bendros pagalbos numerį 112 ir informaciją apie automobilio buvimo vietą nusiustų artimiausiai pagalbos tarnybai.

REKLAMA
REKLAMA

Tai, anot Europos Komisijos, gali padėti perpus sumažinti laiką, per kurį suteikiama pagalba, sumažinti sunkių sužalojimų ir išgelbėti žmonių, kurie nežino arba negali pasakyti, kur jie yra, gyvybę. Šiuo metu valdžios institucijos, automobilių bendrovės ir judriojo ryšio operatoriai pagalbos iškvietos sistemą diegia savanoriškai. Kol kas sistema neveikia nė vienoje ES valstybėje.

REKLAMA

Šiandien priimtame politikos dokumente Komisija įspėja, kad, jei iki 2009 m. pabaigos įgyvendinant sistemą reikšmingos pažangos nebus pasiekta, Komisija gali pasiūlyti reguliavimo priemones šios gelbėjimo technologijos diegimui visoje Europoje paspartinti. 2008 m. Europos keliuose įvyko per 1,2 mln. avarijų, kuriose žuvo 39 000 žmonių ir daugiau kaip 1,7 mln. buvo sužeisti.

REKLAMA
REKLAMA

„Europos keliuose žūsta per daug žmonių. Kiekvieną savaitę girdžiu apie kelių eismo įvykius, kuriuose pagalbos iškvieta būtų buvusi naudinga. Metas valstybėms narėms ir sektoriaus atstovams pereiti nuo žodžių prie darbų, – sakė už informacinę visuomenę ir žiniasklaidą atsakinga ES Komisijos narė Viviane Reding. – Jei pagalbos iškvietos sistemos įgyvendinimas nebus paspartintas, Komisija yra pasirengusi nustatyti aiškias taisykles, kad įpareigotų valstybių vyriausybes, sektoriaus atstovus ir pagalbos tarnybas imtis veiksmų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komisija pateikė politikos dokumentą, kuriame išdėstė strategiją, kaip pradedant nuo kitų metų iki 2014 m. užtikrinti, kad visuose naujuose automobiliuose Europoje būtų diegiama prieinama pagalbos iškvietos sistema. Įdiegus pagalbos iškvietos sistemą, kuri pradeda veikti automatiškai, jei keleiviai jos negali įjungti patys, Europos Sąjungoje būtų galima išgelbėti iki 2 500 gyvybių per metus ir sunkių sužalojimų sumažinti 10–15 %. Komisijos siūlomos priemonės padėtų užtikrinti, kad pagalbos iškvieta veiktų visose ES šalyse ir visų markių ir visų kilmės šalių automobiliuose.

REKLAMA

Norint įgyvendinti pagalbos iškvietos sistemą, būtinas visapusiškas automobilių ir telekomunikacijų sektorių, taip pat visų ES valstybių nacionalinių valdžios institucijų bendradarbiavimas – pastarosios turi užtikrinti, kad jų pagalbos tarnybos būtų tinkamai pasirengusios naudoti pagalbos iškvietos sistema.

REKLAMA

Nors technologija jau parengta, o sektoriaus atstovai jau suderino bendrus ES standartus, šešios ES valstybės (Airija, Danija, JK, Latvija, Malta ir Prancūzija) dėl galimų išlaidų vis dar nėra pasirengusios prisiimti įsipareigojimų.

Prieš užtikrindamos visišką pagalbos iškvietos sistemos parengtį visoje ES, šalys turi susitarti dėl suderinto sistemos diegimo bendrų standartų bei gairių ir atlikti sistemos diegimui būtinus praktinius bandymus (bandomieji projektai pradėti vykdyti kai kuriose ES šalyse, įskaitant Austriją, Čekiją, Italiją, Nyderlandus, Suomiją ir Vokietiją).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl kelių eismo įvykių ES ūkis per metus netenka per 160 mlrd. EUR. Visuose ES automobiliuose įrengus pagalbos iškvietos sistemą per metus būtų galima sutaupyti 26 mlrd. EUR, o sistemos įrengimas automobilyje pagal apskaičiavimus kainuotų mažiau nei 100 EUR .

Ši sistema būtų naudinga ne tik vartotojams, bet ir verslui, nes automobilių ir telekomunikacijų sektorius turėtų galimybę pasiūlyti naujas patobulintas programas ir paslaugas (pvz., skaitmeninius tachografus arba elektronines rinkliavas), pagrįstas visuose automobiliuose įrengta pagalbos iškvietos sistema, ir naudoti palydovinę buvimo vietos nustatymo technologiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų