Praėjusių metų lapkritį teroristų susprogdinto lėktuvo, skraidinusio namo iš Šarm el Šeicho grįžtančius rusų turistus, tragedija jau buvo prarandanti aktualumą. Tačiau paskelbus apie dar vieną į Egiptą skridusio lėktuvo nelaimę, tapo aišku, kad „EgyptAir“ skrydžio MS804 katastrofa Viduržemio jūroje taps dar vienu galingu smūgiu Egipto kelionių industrijai – britų žiniasklaida jau skelbia, kad šalies gyventojai masiškai atsisako poilsinių kelionių į Egipto kurortus.
Rusija jau svarstė atšaukti draudimą
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visai neseniai paskelbė, kad kalbėdamas su Egipto kolega Abdeliu Fattahu el-Sisi, neatmetė galimybės netrukus atnaujinti Rusijos skrydžius į Raudonosios jūros kurortą Šarm el Šeichą.
Po teroristų išpuolio, į kurį taip pat galėjo būti įsipainioję ir miesto oro uosto darbuotojai, nuo Egipto nusigręžė daugelis užsienio turizmo bendrovių, o Rusija, motyvuojant saugumo neužtikrinimu, įvedė turizmo embargą į šią šalį.
Saugumo problemos
Saugumo spragas primena ne tik teroristų išpuolis prieš rusų turistus, tačiau ir keli mažesni incidentai, kai buvo apšaudytas atvykėlių autobusas prie pat Gizos piramidžių įsikūrusio viešbučio, bei šaudynės viename Hurgados viešbutyje.
Dar šių metų kovo mėnesį vienas egiptietis, vilkėdamas mirtininko diržo muliažą, užgrobė „EgyptAir“ lėktuvą ir privertė jį pasukti į Kiprą.
Praėjusių metų rugsėjį Egipto saugumo pajėgos per klaidą iš artilerijos sušaudė grupę Meksikos turistų, kuriuos per klaidą palaikė regione knibždančiais teroristais. Žuvo 12 žmonių.
Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova pareiškė, kad Rusija „kol kas nesvarsto“ galimybės uždrausti skrydžius į Prancūziją, iš kurios pakilo skrydžiui į Kairą vėliau sudužęs „EgyptAir“ lėktuvas. „Kol kas dar anksti apie tai kalbėti“, – teigė politikė.
Pripažino teroro išpuolio galimybę
Po džihadistų išpuolio virš Sinajaus pusiasalio Egipto valdžia įnirtingai neigė galimą terorizmo versiją dėl „Kogalymavia“ lėktuvo žūties – net ir vietos islamistams prisiėmus atsakomybę, egiptiečiai stengėsi kaip įmanoma greičiau pasėti abejones dėl galimų kaltinimų jų negebėjimu užtikrinti saugumo.
Virš Viduržemio jūros sudužęs lėktuvas, rodos, tiek šokiravo Kairą, kad šie dar net nesant jokių akivaizdžių įrodymų, kad tai buvo teroro išpuolis, suskubo pripažinti galimą teroro išpuolį. Atvirkščiai, vietoje to, Egipto civilinės aviacijos ministras Sherifas Fathi pripažino, kad egzistuoja didesnė tikimybė, jog tai buvo teroristų išpuolis. „Tikimybė, kad tai buvo teroro išpuolis yra didesnė negu tikimybė, jog tai buvo techninis gedimas“, – teigė jis.
Viltys atgaivinti turizmą
Pirmąjį šių metų ketvirtį Egipte apsilankė 1,2 mln. turistų, – milijonu mažiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais, o pajamos iš turizmo krito nuo 1,5 milijardo iki 500 mln.
„MS804“ skrydžio katastrofa sudrebino Egipto turizmą tuo metu, kai šios šalies valdžia tikėjosi, kad turizmo sektorių galima atgaivinti. Turizmas Egipte surenka apie 6 proc. viso šalies BVP ir suteikia darbo daugiau nei 1 mln. gyventojų – o tai yra 12 proc. šalies darbo jėgos.
Dešimtis viešbučių teko uždaryti, o praėjusio mėnesio ataskaita rodo, kad apie 50 Raudonosios jūros povandeninio nardymo paslaugų tiekėjų uždarė verslą. Britų leidinio „Guardian“ žurnalistui apsilankius Taboje šiais metais paaiškėjo, kad viename iš didžiausių viešbučių kambarių užimtumas tesiekė 6 proc.
Susidūręs su europiečių stoka, Egiptas stengėsi pritraukti naujų klientų iš Kinijos ar Malaizijos.