„Hibridinės elektrinės transporto priemonės sudarė 18,4 proc. visų lengvųjų automobilių pardavimų ES – per metus jų rinkos dalis išaugo beveik dvigubai“, – pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
„Per pirmuosius tris šių metų mėnesius padidėjo ir elektromobilių paklausa – akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių pardavimai sudarė 5,7 proc. visų naujų automobilių pardavimų, o hibridai papildomai sudarė 8,2 proc. registracijų ES“, – pridūrė ACEA.
Grupė teigė, kad šių metų sausio–kovo mėnesiais naujų parduotų dyzelinių automobilių skaičius sumažėjo 20,1 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, o visoje Europos Sąjungoje jų parduota 593 559 vienetai. Vokietijoje ir Ispanijoje šis skaičius sumažėjo beveik 30 procento.
Panašiai toliau mažėjo ir benzininių automobilių paklausa. Pardavimai sumažėjo 16,9 proc. – nuo 1,3 mln. vienetų, parduotų 2020 metų pirmąjį ketvirtį, iki 1,1 mln. vienetų, parduotų šiais metais, pranešė ACEA.
Asociacijos teigimu, nuosaikus smarkiai COVID-19 pandemijos paveiktos automobilių rinkos atsigavimas ypač buvo naudingas hibridinių elektrinių transporto priemonių pardavimams, kurie smarkiai išaugo, ypač Italijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir Lenkijoje.
„Įkraunamų hibridinių elektrinių transporto priemonių (PHEV) registracija išaugo 175 proc., iš viso iki 208 389 vienetų, – pranešė ACEA. – Viena iš šio augimo varomųjų jėgų buvo Italija, kur per pirmąjį ketvirtį jų buvo užregistruota 16 103 – 445,7 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.“
Tokių transporto priemonių pardavimai taip pat padidėjo Švedijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje.
Elektrinių transporto priemonių registracija visame bloke išaugo 59,1 proc. ir pasiekė 146 185 automobilių skaičių, o paklausą vis dar skatino vyriausybių parama keičiant automobilius, pranešė ACEA.
Tuo tarpu Švedijoje, Ispanijoje ir Nyderlanduose elektromobilių paklausa sumažėjo.