Štai už šią reklaminę akciją, skelbiančią, kad picerijoje akcijos picoms net iki 66 procentų, restorano savininkai gavo beveik devynių tūkstančių baudą. Už panašaus pobūdžio reklamą kitame restorane skirta beveik penkių tūkstančių eurų bauda. Konkurencijos taryba gavusi skundą atliko tyrimą, kurio išvada – šios akcijos klaidino vartotojus.
„Tai iš viso buvo 39 rūšių picos parduodamos ir tik vienai buvo taikoma maksimali nuolaida. Tai manom,jeigu tu, reklamuoji maksimalią nuolaidą, iš tikrųjų tai yra veiksmingas įrankis reklamoje. Labai gerai taikyti tas nuolaidas ir patraukti vartotojus, bet būk sąžiningas, taikyk bent reikšmingą dalį“, – sako konkurencijos tarybos atstovas Elonas Šatas.
Ši akcija restorane vyko 9 mėnesius. Būtent tiek laiko klientai galėjo matyti šią iškabą tiek restorano viduje, tiek išorėje. Konkurencijos taryba tikina, kad devynis mėnesius trunkanti, kaip teigiama, akcija, negali būti ja laikoma.
„Mes manom, kad čia jau yra nebe nuolaida, tai yra normali kaina ir reikia tiesiog sąžiningai pasakyti. Niekas nedraudžia kainų tokių taikyti. Tai tvarkoj. Tu parduoti picą už tokią kainą, ir būk malonus pasakyk, kad tai yra tokia kaina picos, o nebe nuolaida jau yra“, – sako E. Šatas.
Tuo tarpu „Amber food“ vadovas tikina, kad išvydę tyrimo išvadas ir sumą, kurią teks pakloti už konkurencijos pažeidimus, buvo šokiruoti. Esą kurdama šių akcijų turinį, įmonė konsultavosi su teisininkais, kurie patvirtino, kad tokia reklama klientų neklaidina ir konkurencijos nepažeidžia.
„Sužinojom, kad mūsų teisininkai, analitikai ir mano marketingo skyrius, taip kaip jie skaičiuojama matematiškai, jų matematika yra neteisinga. Nes mes tik gavome sprendimą šviežiai ir tiesiog tokiam šoke, nes nesitikėjom, kad toks sprendimas bus“, – sako „Amber food“ vadovas Gediminas Balnis.
Restoranus valdančios įmonės vadovas sako, kad panašios akcijos taikomos jau dešimtmetį. Ir šioji tikrai nebuvo kažkuo išskirtinė ar drastiškesnė.
„Čia yra žodžių žaismas. Akcijoje dalyvauja ne visos picos. Pirmiausia, akcijoje dalyvauja ne visos picos, dalyvauja žymiai mažiau negu trisdešimt picų, kitas dalykas, vienu atveju virš dešimt procentų, kitu atveju mažiau. Didžiausia akcija taikoma pačiai populiariausiai picai“, – sako G. Balnis.
Konkurencijos taryba tvirtina, kad tokiomis reklaminėmis akcijomis buvo padaryta įtaka klientui ir konkurentams. Esą susigundęs akcija ir atėjęs į restoraną, žmogus vis tiek greičiausiai užsisako maisto, nors ir neranda žadėtos akcijos.