Tokia tvarka galiotų pažeidimams, užfiksuotiems specialiais įtaisais, pavyzdžiui, greičio matuokliais.
Tuo tarpu prasižengusiesiems pirmą kartą ir toliau būtų siūloma mokėti pusę minimalios baudos.
Ministrų kabinetas taip pat pasiūlė automatizuoti administracinių baudų išrašymą už kelių eismo taisyklių pažeidimus, užfiksuotus specialiais įtaisais.
To imtasi baiminantis, kad plečiant greičio matuoklių tinklą pareigūnams bus sudėtinga apdoroti augančių pažeidimų skaičių.
Pernai duomenys į Administracinių nusižengimų registrą buvo teikiami iš 182 sistemų. Vyriausybė planuoja, kad 2020 metais vien stacionarių greičio matuoklių skaičius išaugs iki 400-ų, o dar 25-iuose Lietuvos kelių ruožuose bus matuojamas vidutinis greitis.
Įstatymų projektus pateikusi Vidaus reikalų ministerija teigia, kad automatizavus baudų išrašymą nuo techninio darbo bus atitraukti 200 policijos pareigūnų visoje Lietuvoje.
„Tikimės, kad tai paskatins pažeidėjus geranoriškiau mokėti baudas. Jos pažeidėjams bus išsiunčiamos greičiau, o administracinio nurodymo surašymo ir išsiuntimo procese dalyvaus mažiau pareigūnų“, – BNS sakė vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno atstovas spaudai Karolis Vaitkevičius.
Vyriausybė taip pat pasiūlė numatyti galimybę procesinius dokumentus asmenims siųsti ir elektroniniu paštu, jeigu žmogus jo adresą nurodė valstybės informacinėse sistemose ar registruose.
Administracinių baudų išrašymo automatizavimui reikės apie 380 tūkst. eurų. Šiuos pinigus planuojama skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų.
Ministrų kabinetas siūlo taip pat atsisakyti vairuotojo pažymėjimo atėmimo, kai vairuotojams yra taikomos nuobaudos. Draudimas vairuoti galiotų, tačiau pats dokumentas nebūtų paimamas, kadangi nuo šių metų liepos vairuotojams nebereikės su savimi turėti vairuotojo pažymėjimo. Siūloma, kad informacija apie teisės vairuoti apribojimus būtų tiesiogiai įrašoma registre.
Kasmet dėl greičio matavimo sistemomis užfiksuotų nusižengimų yra pradedama daugiau kaip 200 tūkst. tyrimų.