• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjančiame 2025-ųjų metų Dakaro ralyje lietuvių gretos pasipildys dar viena nauja pavarde. Sunkiausiomis pasaulyje tituluojamose ralio reido lenktynėse po ilgai trukusio pasiruošimo debiutuos motociklininkas Mykolas Paulavičius. Jis varžysis motociklų kategorijoje ir vairuos 119-uoju numeriu pažymėtą KTM motociklą, kurį aptarnaus patyrusi užsienio komanda. Lenktynininkas pasidalijo savo mintimis prieš startą ir papasakojo, ko tikisi iš savo pirmojo Dakaro ir kaip šiam iššūkiui ruošiasi.

Artėjančiame 2025-ųjų metų Dakaro ralyje lietuvių gretos pasipildys dar viena nauja pavarde. Sunkiausiomis pasaulyje tituluojamose ralio reido lenktynėse po ilgai trukusio pasiruošimo debiutuos motociklininkas Mykolas Paulavičius. Jis varžysis motociklų kategorijoje ir vairuos 119-uoju numeriu pažymėtą KTM motociklą, kurį aptarnaus patyrusi užsienio komanda. Lenktynininkas pasidalijo savo mintimis prieš startą ir papasakojo, ko tikisi iš savo pirmojo Dakaro ir kaip šiam iššūkiui ruošiasi.

REKLAMA

Ant motociklo – pusė gyvenimo

Mykolas Paulavičius Lietuvos motociklų sporto padangėje žinomas dar nuo 2010-ųjų, kai pradėjo skinti pergales Enduro varžybose ir per tą laiką susižėrė ne vieną šalies čempiono titulą. Keletą sezonų jis lenktyniavo ir užsienyje, iš kur taip pat parsivežė nemažai trofėjų.

Sportininkas sako, kad dešimtys tūkstančių valandų, praleistų lenktyniaujant motociklu bei varžybų metu sukaupta patirtis galiausiai atvedė jį prie sprendimo, jog galiausiai laikas įgyvendinti savo svajonę ir startuoti kultiniame Dakaro ralyje.

REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Planą varžytis motociklų įskaitoje Mykolas Paulavičius brandino keletą pastarųjų metų, o 2022-aisiais netgi buvo išvykęs į Saudo Arabiją, kur Dakaro ralyje dalyvavo kaip „Mediafon“ komandos mechanikas.

REKLAMA

Sportininkui tai buvo proga pamatyti visą šių varžybų virtuvę iš vidaus ir susidaryti dar aiškesnį vaizdą apie tai, kas jo paties lauktų pačiam nusprendus leistis į šį gyvenimo iššūkį.

„Po to, kai su „Mediafon“ komanda pamačiau Dakarą gyvai, pradėjau ruoštis ir savo startui. Būdamas ten supratau nemažai dalykų apie šias varžybas. Daug kas vyko visiškai kitaip, nei iki tol regėdavau šias lenktynes žiūrėdamas per televiziją, sekdamas jų naujienas internetu. Pasisėmiau tikrai vertingos patirties.

REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Taigi po trejų metų įtempto darbo, įdėtų didelių pastangų ruošiantis, ieškant partnerių, formuojant biudžetą, galiausiai svajonė virto realybe ir galiu patvirtinti, kad 2025-ųjų metų Dakaro ralyje aš dalyvausiu motociklų įskaitoje.

Mano kelias Dakaro link lengvas nebuvo. Visi galvoja, kad ateis rėmėjai ir jie duos viską, tereikės tik važiuoti. Tačiau viskas yra visiškai kitaip.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aš jaučiu, kad visa tai užsidirbau. Tais pačiais 2022-aisiais metais, kai išvažiavau su „Mediafon“ komanda, aš buvau užsiregistravęs pats dalyvauti motociklų kategorijoje.

Pagal reglamentą mane turėjo priimti, bet pasikeitus taisyklėms tais pereinamaisiais metais manęs organizatoriai nebepriėmė. Be to, ilgai negrąžino ir startinio mokesčio, kurį jau buvau sumokėjęs.

REKLAMA

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Organizatorių tiesiai šviesiai paklausiau – ko man trūksta, kad galėčiau kvalifikuotis Dakaro raliui. Tuomet bendrai visiems motociklininkams dalyvavimo Dakare kartelė buvo pakelta dar aukščiau, reikalavimai dar padidėjo ir viskas perėjo į dar profesionalesnį lygį. Būtent čia ir užtrukau trejus metus, siekdamas atitikti naujus organizatorių reikalavimus“, - sakė Mykolas Paulavičius.

REKLAMA

Rinko patirtį ir informaciją

Vadovaujantis nauju Dakaro ralio reglamentu Mykolui Paulavičiui prireikė įveikti mažiausiai du Pasaulio čempionato etapus, sudalyvauti ralio stovykloje, surinkti pakankamų skaičių valandų lenktyniaujant dykumoje.

Tačiau tokį papildomą iššūkį Mykolas Paulavičius priėmė ne tik kaip galimybę įgauti dar daugiau patirties lenktyniaujant motociklu, bet ir žvalgantis į potencialias komandas, su kuriomis būtų galima startuoti Dakaro ralyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

„Ilgai galvojau, ar rinktis kažkokią komandą, ar važiuoti savo motociklu, ar nuomotis. Ar turėčiau važiuoti „vienišių“ kategorijoje, ar bendroje įskaitoje. Buvo tikrai daug svarstymų.

Per trejus metus spėjau išmėginti visus variantus. Fenikso ralyje važiavau tarsi tai būtų „Malle Moto“ įskaita, nes viską dariau pats – tvarkiau motociklą, rūpinausi dalimis, karpiau bei žymėjausi kelio knygą. Vėliau bandžiau važiuoti profesionalioje komandoje, kur realiai pats esi tiktai „raideris“, o viskuo kitu pasirūpina ekipa – mechanikai paruošia motociklą, personalas kelio knygoje tau netgi pažymi pavojingas vietas, nurodo, kur paspausti, kur pasisaugoti, net suplanuoja, kada tau eiti miegoti.

REKLAMA

Taip pat išbandžiau ir dar vieną variantą – važiuoti šeimos komandoje, kur tu esi motociklo nuomininkas. Bet jautėsi, kad tu ir esi tik nuomininkas, o ne tos šeimos dalis. Grįžti vakare ir vis tiek pats būni atsakingas už save“, - kalbėjo Mykolas Paulavičius.

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Galiausiai susirinkęs šūsnį informacijos ir įgijęs vertingos patirties startui 2025-ųjų metų Dakare lietuvis pasirinko jam tinkamiausią scenarijų. Mykolas Paulavičius artėjančiose varžybose taps išties solidžią patirtį turinčios komandos dalimi ir lenktyniaus iš jų nuomojamu KTM motociklu. Toks sprendimas motociklininkui pasirodė priimtiniausias ir profesionaliausias.

REKLAMA

„Per trejus metus atsirado proto, kad į viską reikia žiūrėti profesionaliai. Visgi nemaži pinigai kainuoja startuoti Dakare, todėl jaučiu didelę atsakomybę prieš partnerius, rėmėjus ir draugus, kurie prisideda. Pasirinkau tikrai ne pigiausią, bet, mano nuomone, geriausią variantą – startuoti su profesionalia, viena geriausių komandų iš Ispanijos.

Jos vadovas yra Armandas Monleonas, kuris yra šturmanavęs ir Rokui Baciuškai važiuojant bagiu. Be to, pirmą sykį pats startavęs Dakaro ralyje motociklu jis užėmė dešimtą vietą, aplenkęs tokias Dakaro žvaigždes kaip Joanas Barreda Bortas, Samas Sunderlandas ar Matthiasas Walkneris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Labai džiaugiuosi, kad prisijungsiu prie tokios komandos. Ekipos mechanikai irgi turi solidžią, per 30 metų siekiančią patirtį įvairiausiose pasaulio varžybose“, - kalbėjo lietuvis lenktynininkas, pridūręs, kad Armandas Monleonas be to, kad turi savo motociklų komandą Dakare, pastaruoju metu skaito kelio knygą T1+ kategorijoje lenktyniaujančiam itin greitam brazilui Lucasui Moraesui.

REKLAMA

Prisijungė prie autoritetingos komandos

Mykolas Paulavičius 2025-ųjų metų Dakaro ralyje startuos KTM motociklu. Šio gamintojo rezultatai Dakare – nekvestionuojami. Būtent KTM techniką vairavę motociklininkai iškovojo daugiausiai titulų šiose varžybose skaičiuojant nuo pirmojo Dakaro ralio 1979-aisiais. Be to, KTM priklauso ir ilgiausiai besitęsusi pergalių serija. Šio gamintojo techniką vairavę „raideriai“ pergalę Dakare be pertraukų šventė net 19 metų.

REKLAMA

2001-aisiais šį triumfo maratoną su KTM atidarė Italas Fabrizio Meoni. Pastarasis, beje, žuvo 2005-aisiais. Prieš startą deklaravęs, kad važiuoja savo paskutinį Dakarą, jis patyrė tragišką avariją 11-ame greičio ruože.

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Tačiau KTM gamintojas savo pergalių seriją tęsė ir be šios italų legendos. Iki pat 2020-ųjų metų, kai galiausiai su „Honda“ nugalėjo Ricky Brabecas, KTM spalvas ant aukščiausio prizininkų podiumo laiptelio eilę metų vežė tokios motosporto legendos kaip Nani Roma, Cyrilas Despres, dabartinis Dakaro ralio lenktynių direktorius Marcas Coma bei vėliau KTM garbę gynę Toby Price, Samas Sunderlandas bei Matthias Walkneris.

REKLAMA
REKLAMA

„Startuosiu 2024-ųjų metų KTM „Rally Replica“ modeliu. Šis modelis bus nestandartinis. Tiek pakaba, tiek variklis ir pavarų dėžė bus perdaryti, kad sugebėtų atlaikyti šių varžybų krūvius, tempą. Standartinio motociklo pakaktų turbūt keturioms lenktynių dienoms.

Su būsimu savo Dakaro motociklu važiavau Abu Dabyje. Aišku, kai pirmą kartą ant jo sėdau, buvo tikrai daug klausimų, bet dabar jau esu iki paskutinio varžtelio su šiuo motociklu susipažinęs. Žinau, kiek kas kainuoja jei krenti ir kažką sulaužai. Žinau, kur jo privalumai, kokie trūkumai. Kadangi esu profesionalus sportininkas, tai tuos dalykus suprantu labai gerai.

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Netgi tai, ką galima gauti parduotuvėje naujausią, nėra tas pats, su kuo važiuojama Dakare. Tie modeliai yra smarkiai modifikuoti. Tobulumui ribų nėra. Reikšmingas kiekvienas patobulinimas, jeigu jis veikia, padeda taupyti jėgas, išlaikyti tave ant „balno“.

Ir jei tie patobulinimai veikia, tai kitąmet juos perima ir kitų gamintojų komandos. Nes tai yra pasiteisinę techniniai sprendimai, kurie padeda važiuoti ne tik greitai, bet ir turėti didelį patikimumą. Aš stebiu, kaip ir kas vyksta pas KTM. Jie labai mėgsta naujoves ir nuolat tobulina savo motociklus“, - mintimis dalijosi Mykolas Paulavičius.

REKLAMA

Pasiruošimo tempas – kitoje fazėje

Mykolas Paulavičius sako, kad iki Dakaro ralio likus mažiau nei dviem mėnesiams didieji organizaciniai rūpesčiai dėl artėjančio starto jau yra išspręsti. Lieka tik susidėlioti skrydžius ir kitus procesus. Visa tai atlikęs lapkritį ir gruodį lenktynininkas skirs fizinės formos palaikymui, o visais likusiais formalumais dėl Dakaro ralio procedūrų jau rūpinsis Mykolo Paulavičiaus komandos vadovas.

„Nuo dabar jau kiekvienas darysime savo darbą. Tai yra didelės varžybos, didelis projektas man pačiam. Tikiuosi, kad nebus didelių netikėtumų. Noriu suvažiuoti sklandžias lenktynes.

Mykolas Paulavičius (nuotr. asm. archyvo)

Žinoma, visi klausia apie tai, kokius tikslus sau keliu. Man tai pirmas Dakaras, todėl pagrindinė mano užduotis, kurią apkalbėjau ir su savo sporto psichologe – finišuoti. Važiuojant pirmą kartą ir turint labai suspaustą biudžetą, kai iš paskos manęs tikrai nevažiuos antras „raideris“ ir neveš man atsarginių dalių, būtų normalu sau kelti tikslą pasiekti finišą.

Tačiau, žinoma, dėsiu visas pastangas, kad pasiekčiau kaip įmanoma geresnį rezultatą. Nevažiuoju ten tik pasivažinėti. Nenoriu nuvilti nei savęs, nei savo rėmėjų, Prie šio projekto ženkliai prisidėjo tokie partneriai kaip mano maitinimu besirūpinanti ir viena pagrindinių mano bendražygių – kompanija „Planet Superfood Lietuva“, mano sportinius pasiekimus palaikanti įmonė „Fegda“, technine motociklo būkle besirūpinanti bei ypač dideles apkrovas gaunančiomis dalimis – guoliais prekiaujanti kompanija „AlbaServis“. Be šių pagrindinių partnerių yra ir dar daugiau įmonių, kompanijų, kurios tiki manimi ir mano galimybe pirmame mano Dakare pervažiuoti finišo podiumą“, - kalbėjo Mykolas Paulavičius.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų