Šįkart tuo labai pasipiktino bendrovės „Mano būstas“ administruojamų daugiabučių gyventojai.
Esą tie patys darbai jų namuose yra vykdomi kasmet ir nekokybiškai, prašomos milžiniškos sumos pinigų, o rezultatų taip ir nesimato – tik subjaurotos laiptinės.
Kasmet taiso ir nepataiso, o prašo tūkstančių eurų?
Vilniečiai naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kad minėta bendrovė administruoja daugelį Vėtrungių ir Salomėjos Nėries gatvėse esančių namų, kuriuos tvarko vienodai ir nuolat siunčia įvairias sąskaitas už darbus.
Pvz., šiemet buvo vykdomi fasado ir stogelio remontai, kurie gyventojams atsiėjo po 4 tūkst.–5,6 tūkst. eurų.
Buvo vykdomi laiptų trinkelių atstatymo darbai (1305,66 euro), lango stiklo paketo keitimas (345,84 euro), vyrių reguliavimas ir spynos sutepimas (41 euras), automatinės gaisro aptikimo sistemos remontas (350,90 euro), jos patikrinimas (163,75 euro) bei įvertinimas (116,16 euro), ir t. t.
Daugelį šių darbų „Mano būstas“ įvardija kaip atliktus papildomai ir juos pateisina taip: „Papildomai atliktų darbų pagrindas – privalomieji daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros reikalavimai.“ O tai reiškia, kad šiems darbams gyventojų sutikimo nereikia.
„Kiekvienam namui būna priskirti kažkokie darbai, kurių niekas nemato, ir atitinkamos sumos pastoviai. Čia kas metus taip stabiliai mokam už tuos darbus, pataiso maksimum mėnesiui.
Dar kaip laiptinė atrodo po tų remontų. Pvz., čia jau tris kartus remontavo ir dabar atrodo taip“, – nurodė vienas iš gyventojų ir pasidalino nuotraukomis.
Vieniems – keli šimtai, kitiems – ir 1 tūkst. ar 11 tūkst. eurų
Lygindami vieni kitų sąskaitas gyventojai pastebi, kad administratorius už tuos pačius, tuo pačiu metu vykdytus darbus priskiria mokėti skirtingas pinigų sumas, priklausomai nuo laiptinės ar namo.
Pvz., už pirmame aukšte esančio lifto iškvietimo mygtuko remontą skirtingų laiptinių gyventojams reikia mokėti: 459,3 euro, 524,55 euro, 661,63 euro ar net 636,91 euro, taigi skirtumas siekia beveik 178 eurus.
Siekiant sustabdyti gaisro pavojų buvo vykdomi gaisro aptikimo sistemos remonto darbai. Už juos gyventojų buvo prašoma tokių sumų: 629,2 euro, 750,2 euro ar net 1149,5 euro, taigi kaina skyrėsi net 520 eurų.
Taip pat buvo atliktas lifto kabinos šliaužiklių, ritinėlių, saugos kontakto keitimas, lynų trumpinimas, už kurį gyventojų prašoma mokėti net 11 254,55 euro.
„Čia – ne pirmas atvejis. Buvo ir kelių plytelių keitimas už 2,5 tūkst. eurų. Kadangi labai didelis daugiabutis, daug butų, todėl ir rašo tokias kosmines sąskaitas, nes, kai išdalina ant visų, tai atrodo ne taip ir daug.
Bet, kai pasižiūri bendrai, už ką kiek prašo mokėti, supranti, kad visiškai nelogiška“, – pasakojo vienas gyventojas.
Vyras paminėjo, kad anksčiau privalomą mėnesinį mokestį už paslaugas „Mano būstui“ jis mokėjo po 25–30 eurų. O pastaruosius 5 mėnesius tenka mokėti po 60–70 eurų.
Kiek gali atsieiti ir kada yra vykdomi lifto remonto darbai?
Bendrovės „Baltijos liftai“ direktorius Mantas Romaška aiškino, kad, priklausomai nuo lifto mygtuko paskirties, tipo ir gamintojo, jo kaina svyruoja tarp 110 ir 800 eurų.
Taigi, žvelgiant į sumas, kurias už mygtuką gyventojai turėjo sumokėti „Mano būstui“, yra ir brangesnių, yra ir tokių, kurių kainos – per pusę mažesnės, vardijo pašnekovas.
„Dažniausiai lifto mygtukai yra keičiami gavus gyventojų pranešimą, kad mygtukas neveikia, yra sulaužytas ir pan. Jūsų nurodytu atveju turėtų būti kainos už skirtingos paskirties mygtukus ir jų keitimo darbus“, – svarstė M. Romaška.
Paklaustas, ar šliaužiklių, ritinėlių, saugos kontakto ir lynų darbai gali atsieiti virš 11 tūkst. eurų, jis atsakė, kad tokia kaina galėtų būti, jei liftas būtų intensyviai naudojamas, labai susidėvėjęs, taigi reikėtų keisti visus komponentus visuose aukštuose.
„Baltijos liftai“ direktorius vardijo, kad šliaužiklių komplektas ir jų pakeitimo darbai (atliekami, kai sklinda trinties garsas, kliudoma stakta ir pan.) gali atsieiti nuo 96 iki 204 eurų.
Ritinėlių komplektas ir jų pakeitimas (atliekamas, kai ritinėliai yra pažeisti, surūdiję, nesisuka laisvai ir pan.) gali kainuoti nuo 115 iki 328 eurų.
Saugos kontaktas (skirtas užtikrinti, kad liftas nepajudėtų, kol durys nėra visiškai uždarytos) ir jo pakeitimo (privaloma keisti esant menkiausiam nusidėvėjimui) kainos gali svyruoti tarp 45 ir 70 eurų.
O lynų trumpinimo darbai (atliekami, kai lifto kabina sustoja ne grindų lygyje), kuriuos per 2–3 val. atlieka du darbuotojai, gali atsieiti apie 250–300 eurų.
Taigi, net pasirinkus aukščiausias įvardytas šių lifto dalių ir remonto darbų kainas, suma nesiekia 11 tūkst. eurų – už vieną liftą išeina daugiausia 902 eurai.
„Minėtų namų būklė yra išties nepavydėtina“
„Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis patikino, kad mėnesinės įmokos už būsto priežiūrą pastaruoju metu beveik nekito, o administravimas ar pastato techninė priežiūra per mėnesį kainuoja kaip „vienas kavos puodelis kavinėje“.
Taigi didesnės išlaidos yra susijusios su būtinų remonto darbų atlikimų, kurie yra sudėtingesni, didesnės apimties, tad ir brangesni: „Šie darbai užtikrina ne tik mūsų klientų gyvenimo kokybę, bet ir ilgalaikę namo vertę.“
Anot P. Ugianskio, lyginti skirtingo dydžio ir būklės namus bei juose atliktus darbus yra netikslu, kadangi kainą lemia patalpų plotas, laiptinių skaičius, techninė būklė, vieni daugiabučiai priežiūros reikalauja daugiau, kiti – mažiau.
„Būdami atsakingi už namų priežiūrą, negalime užsimerkti ir nepastebėti susidėvėjusių konstrukcijų ar inžinerinių sistemų. Kadangi minėtų namų būklė yra išties nepavydėtina, juose tenka dažniau vykdyti didesnės ar mažesnės apimties remonto darbus.
Mūsų užduotis – laiku pastebėti defektus ir pasirūpinti jų šalinimu, kad problemos neišaugtų į didesnes ir brangesnes bėdas. Pastebėję defektus nedelsdami imamės veiksmų: skelbiame konkursus, atrenkame optimaliausią kainą pasiūliusį rangovą ir vykdome reikalingus remonto darbus“, – komentavo bendrovės atstovas.
Jis patikino, kad visa tai yra daroma atsakingai ir skaidriai. Tačiau neneigė suprantantis, kad kai kurie remonto darbai gyventojams gali būti sunkiai pastebimi.
Todėl P. Ugianskis ragina klientus naudotis „Mano būstas“ savitarnos platforma, kurioje yra iš anksto pranešama apie būsimus ar atliktus remonto darbus, paaiškinama jų svarba ir būtinybė:
„Darbai yra fotografuojami ir viešai įkeliami į sistemą – tai suteikia galimybę įsitikinti jų įgyvendinimu bei kokybe.“
Kaip atsimenu, tai kiekviename žingsnyje bandė taip daryti, kaip aprašoma.
Tai jie kažką tvarko, tai skylę rado, tai jiems kažkas kiaura nors nekiaura.
Buvome surinkę parašus ir pateikėme namo atstovą, kuris atstovavo mus.
Nutilo. Apsiramino gal maksimum pusmečiui, darbus derino su atstovu. Nors ir darbų nebeliko, nebuvo ką derinti labai daug.
Bet vis tiek buvo taip.
Bandė per visus galus apgauti, pasipelnyti iš nieko.
Bandė apeiti atstovą, vėl be mūsų žinios lopė skyles.
Bet kai parašėme, kad nemokėsime, nes nesuderinta su atstovu, išsigando, bandė aiškinti, kažkokius nutarimus pasakoti, bet nepavyko.
Esmė ta, kad jei visi gyventojai susivienytų ir nemokėtų už tuos darbus, kurių nėra, tiesiog nėra, nes jie surašyti iš oro, būtų pažabota šita korupcija ir vagystės, bet, deja, atsiranda namažai, kurie susimoka ir sako, nu va, išrašė, susimokėjau, ir viskas.