• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausias pasaulyje vidutinių sunkvežimių ir vilkikų gamintojas „Daimler Trucks“ praėjusiais metais pademonstravo, kad net ir esant sudėtingoms sąlygoms galima pasiekti gerų rezultatų.

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma vilkikų gamintojų praėjusiais metais kalbėjo apie sumažėjusius užsakymų kiekius ir susitraukusią rinką, tačiau tik ne „Daimler Trucks“. Kompanija padidino savo pardavimus ir neketina sustoti. Tai buvo būdinga beveik visoms rinkoms, kuriose pardavinėjami šie sunkvežimiai. Lietuva nebuvo išimtis. Pažvelkime kokie sprendimai ir faktoriai lėmė tokią sėkmę.

REKLAMA

Rezultatai

Koncerną sudaro šešios kompanijos. Tai: „Mercedes-Benz“, „Fuso“, „Freightliner“, „Western Star“, „Thomas Built Buses“, ir „BharatBenz“. Per 11 praėjusių metų mėnesių šis koncernas buvo pardavęs 424 tūkst. automobilių. Palyginimui, 2011 m. analogišku periodu buvo parduota 371 tūkst. vnt. Užfiksuotas 14 proc. pardavimų padidėjimas. Per visus 2011 m. buvo parduota 426 tūkst. automobilių, tad niekas net neabejoja, kad šiemet rezultatai tikrai bus geresni.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinės priežastys dėl kurių kilo pardavimai, buvo sėkminga veikla Azijos ir Š. Amerikos rinkose. Būtent čia fiksuotas didžiausias pardavimų padidėjimas. Tiesa, ir Europoje rezultatai nebuvo prasti, ypač įvertinus tai, kad bendra rinka čia traukėsi. Naujasis „Actros“ leido išlipti sausiems iš balos. Po 11 mėnesių pardavimų rodikliai buvo 3 proc. geresni už 2011 m. rezultatus ir sudarė 76 tūkst. vnt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką žada ateitis?

Komercinio transporto sektorių labai įtakoja ilgalaikiai cikliniai svyravimai. Tiesa, šiuo metu ateities perspektyvos labai neblogos. Įvertinus tai, kad toms perspektyvoms „Daimler Trucks“ pasiruošę labai gerai, galime spėti, kad ateityje su didelėm problemom jie nesusidurs.

Jų pozicijos Kinijos, Indijos ir Rusijos rinkose pastaraisiais metais sustiprėjo. O būtent šios rinkos ateityje turėtų stipriai augti ir pardavimai čia tikrai neturėtų mažėti.

REKLAMA

Rusijoje sutvirtinta partnerystė su „Kamaz“. Spalį pasirašyta sutartis, pagal kurią „Daimler Trucks“ tieks 7 tūkst. variklių ir 15 tūkst. ašių rusų vilkikų gamintojui per metus. Ateityje planuojama įkurti bendrą įmonę ir gaminti ašis Rusijoje. Taip pat „Kamaz“ pradės naudoti „Mercedes Axor“ kabinas.

„Mercedes“ pardavimai Rusijoje per praėjusių metų pirmus 11 mėnesių ūgtelėjo 34 proc. iki 6 600 vnt.

REKLAMA

Indijoje įkurta atskira kompanija „BharatBenz“, kuri gamins šiai rinkai skirtas transporto priemones. Atidaryta gamykla kuri šiuo metu gamina 36 tūkst. transporto priemonių per metus. Ateityje planuojama pajėgumus didinti iki 70 tūkst.

Kinijoje taip pat pastoviai auga šio koncerno sunkvežimių paklausa. Praėjusiais metais Kinijoje parduota apie 6 tūkst. vilkikų. Tai rekordiniai rezultatai ir prilygsta pagrindinių „Mercedes“ rinkų Europoje rezultatams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekspertai prognozuoja, kad šiais metais sunkvežimių rinka turėtų nežymiai ūgtelėti. Šiek tiek baiminamasi Europoje siautėjančių krizės padarinių ir politinių sprendimų, kurie gali įtakoti pardavimus, bet iš esmės didelių netikėtumų neturėtų būti. Tikimasis, kad iki 2020 m. rinka vidutiniškai augs po 3 – 4 proc. per metus. „Daimler Trucks“ koncerno tikslas – augti šiek tiek sparčiau nei rinka.

REKLAMA

Lietuva

Lietuvoje jokių išimčių nėra. „Mercedes“ sunkvežimius pardavinėjančios „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas praėjusius metus vertina tik teigiamai. „Metai buvo labai geri. Nors jų pradžioje prognozuoti nedideli kritimai arba panašūs rezultatai, tačiau gavos taip, kad faktiškai pasiekėme 2007 m. rezultatus. 2007 m. buvo geriausi. Trūko apie 60 vilkikų iki tų metų rezultato.“

REKLAMA

Pašnekovas taip pat sutiko su pasaulinėmis tendencijomis, kad daugiau vilkikų pirkėjų neatsirado, tiesiog sėkmingas kompanijos darbas davė savo vaisių: „Pati rinka nesiplėtė. Gero darbo rezultatas įtakojo tai, kad perėmėme dalį konkurentų klientų.“

Kaip elgsis Lietuvos vežėjai?

Dėliodamiesi šių metų tikslus, „Mercedes“ atstovas mato ženklų, kurie nuteikia optimistiškai: „Šiais metais bus pereinamasis laikotarpis iš „Euro 5“ į „Euro 6“. Vežėjai kol kas nemato „Euro 6“ privalumų. Jie bus labiau reiklūs kurui, brangesni. Kainų skirtumas tarp šių vilkikų bus nemažas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientai už pervežimus su „Euro 6“ vilkikais daugiau tikrai nemokės, tad vežėjams jie kol kas nėra patrauklus. Manau, vežėjai stengsis nusipirkti daugiau „Euro 5“ negu jiems reikia, kad išvengtų vėlesnių pirkimų, kuomet jau reiks pirkti brangesnius „Euro 6“. Dėl šių priežasčių manau metai bus dar geresni nei šiemet.“

Tiesa, P. Kraučiūnas priduria, kad viską lems ekonominė situacija, kuri šiuo metu nėra ideali.

Belieka tikėtis, kad šiais metais vežėjai galės džiaugtis gerais rezultatais ir investuoti į savo parko atnaujinimą. Juolab, kad rinkoje atsiras daugybė naujų vilkikų. Visi gamintojai atsinaujina ir galbūt tai pristabdys „Daimler Trucks“ koncerno dominavimą ar jį nutrauks? Kaip ten bus, nežino niekas, konstatuoti galime tik vieną – 2012 m. vilkikų pardavimų rinkoje „Daimler Trucks“ su naujuoju „Actros“ priešakyje pasirodė puikiai.

Vytautas Kleinauskas

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų