• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinėse Valstijose esantis Las Vegaso miestas kiekvienais metais tampa technologijų entuziastų sostine. Kiekvienų metų pradžioje Las Vegase duris atveria tarptautinė technologijų paroda - „CES“, kurioje dalyvauja tūkstančiai įmonių, norinčių parodos dalyviams pademonstruoti savo naujausius kūrinius bei išradimus.
Per pastarąjį dešimtmetį „CES“ vardu pavadinta paroda įgavo žymiai didesnį „svorį“ pasaulinėje arenoje. Kaip ir anksčiau, parodoje dalyvauja didžiausios technologijų bendrovės, kurios siekia parodyti kompanijos biuruose dirbančių inžinierių išmanumą, tačiau šioje parodoje vis dažniau dalyvauja ir automobilių gamintojai, kurie dabar neįsivaizduoja kaip reikėtų parduoti mašiną, kuri neturėtų net elementarios informacijos ir pramogų sistemos.
Kadangi esame automanai, šį kartą apžvelgsime automobilių gamintojų pristatytas naujienas ir technologijas, kurios anksčiau ar vėliau bus naudojamos serijinėje gamyboje.

BYTON


Jeigu nuolatos sekate automobilių pramonės naujienas, turėjote pastebėti, jog pasaulyje atsiranda vis daugiau kompanijų, kurios siekia sukurti geresnį, technologiškai pažangesnį „Tesla“ konkurentą. Galbūt tai tik sutapimas, tačiau didžioji dauguma tokių kompanijų atkeliauja iš Kinijos - šalies, kuri netrukus taps didžiausia elektromobilių naudotoja. Todėl nenuostabu, jog šiemet vykstančioje parodoje debiutavo „Byton Concept“ vardu pavadintas elektromobilis, kurį kūrė buvę „Apple“ bei „BMW“ kompanijų inžinieriai.
Kaip ir daugelis koncepcinių automobilių, taip ir šis „visureigis“ atrodo taip, lyg būtų atkeliavęs iš ateities. Tačiau automobilio išvaizda nėra „Byton Concept“ slaptasis koziris. Didžioji dauguma naujovių ir netradicinių sprendimų slypi automobilio interjere.
Pažvelgę į automobilio interjerą, Jūsų dėmesį iškart patrauks milžiniškas - net 49 colių lietimui jautrus ekranas, kurio tikslas yra pakeisti tradicinį prietaisų skydelį ir centrinėje konsolėje montuojamus prietaisus. Nors mes dar tik pradedame įprasti prie vis didėjančių ekranų automobiliuose, tačiau „Byton“ projekto autoriai teigia, jog tokios išvaizdos interjerai ateityje taps norma, ypač kai įsigalios „Level 5“ autonominių automobilių leidimai, o gatvėse galės važinėti pilnaverčiai autonominiai ratuočiai.
Didžiulis ekranas nėra vienintelė išskirtinė „Byton“ savybė. Pavyzdžiui? Automobilį bus galima atrakinti naudojant ne tik tradicinį raktelį, bet ir veido atpažinimo technologiją, kuri atpažinusi automobilio savininką užrakins arba atrakins šį elektra varomą „visureigį“.
Gamintojas teigia, jog šis automobilis dabar atitinka „Level 4“ autonominių ratuočių reikalavimus. Ką tai reiškia? O gi tai, jog viduje sėdintis vairuotojas gali perleisti automobilio kontrolę efektyviai veikiantiems kompiuteriams ir davikliams, kurie savo jėgomis galės prasibrauti pro mieste atsiradusį kamštį ar be didelių problemų įveikti ilgesnį atstumą.
Kompanijos atstovai teigia, jog serijinė šio modelio gamyba prasidės 2019 metais. Kaina? Pigiausios komplektacijos modelis kainuos nuo maždaug 50 000 eurų.

Jungtinėse Valstijose esantis Las Vegaso miestas kiekvienais metais tampa technologijų entuziastų sostine. Kiekvienų metų pradžioje Las Vegase duris atveria tarptautinė technologijų paroda - „CES“, kurioje dalyvauja tūkstančiai įmonių, norinčių parodos dalyviams pademonstruoti savo naujausius kūrinius bei išradimus.
Per pastarąjį dešimtmetį „CES“ vardu pavadinta paroda įgavo žymiai didesnį „svorį“ pasaulinėje arenoje. Kaip ir anksčiau, parodoje dalyvauja didžiausios technologijų bendrovės, kurios siekia parodyti kompanijos biuruose dirbančių inžinierių išmanumą, tačiau šioje parodoje vis dažniau dalyvauja ir automobilių gamintojai, kurie dabar neįsivaizduoja kaip reikėtų parduoti mašiną, kuri neturėtų net elementarios informacijos ir pramogų sistemos.
Kadangi esame automanai, šį kartą apžvelgsime automobilių gamintojų pristatytas naujienas ir technologijas, kurios anksčiau ar vėliau bus naudojamos serijinėje gamyboje.

BYTON


Jeigu nuolatos sekate automobilių pramonės naujienas, turėjote pastebėti, jog pasaulyje atsiranda vis daugiau kompanijų, kurios siekia sukurti geresnį, technologiškai pažangesnį „Tesla“ konkurentą. Galbūt tai tik sutapimas, tačiau didžioji dauguma tokių kompanijų atkeliauja iš Kinijos - šalies, kuri netrukus taps didžiausia elektromobilių naudotoja. Todėl nenuostabu, jog šiemet vykstančioje parodoje debiutavo „Byton Concept“ vardu pavadintas elektromobilis, kurį kūrė buvę „Apple“ bei „BMW“ kompanijų inžinieriai.
Kaip ir daugelis koncepcinių automobilių, taip ir šis „visureigis“ atrodo taip, lyg būtų atkeliavęs iš ateities. Tačiau automobilio išvaizda nėra „Byton Concept“ slaptasis koziris. Didžioji dauguma naujovių ir netradicinių sprendimų slypi automobilio interjere.
Pažvelgę į automobilio interjerą, Jūsų dėmesį iškart patrauks milžiniškas - net 49 colių lietimui jautrus ekranas, kurio tikslas yra pakeisti tradicinį prietaisų skydelį ir centrinėje konsolėje montuojamus prietaisus. Nors mes dar tik pradedame įprasti prie vis didėjančių ekranų automobiliuose, tačiau „Byton“ projekto autoriai teigia, jog tokios išvaizdos interjerai ateityje taps norma, ypač kai įsigalios „Level 5“ autonominių automobilių leidimai, o gatvėse galės važinėti pilnaverčiai autonominiai ratuočiai.
Didžiulis ekranas nėra vienintelė išskirtinė „Byton“ savybė. Pavyzdžiui? Automobilį bus galima atrakinti naudojant ne tik tradicinį raktelį, bet ir veido atpažinimo technologiją, kuri atpažinusi automobilio savininką užrakins arba atrakins šį elektra varomą „visureigį“.
Gamintojas teigia, jog šis automobilis dabar atitinka „Level 4“ autonominių ratuočių reikalavimus. Ką tai reiškia? O gi tai, jog viduje sėdintis vairuotojas gali perleisti automobilio kontrolę efektyviai veikiantiems kompiuteriams ir davikliams, kurie savo jėgomis galės prasibrauti pro mieste atsiradusį kamštį ar be didelių problemų įveikti ilgesnį atstumą.
Kompanijos atstovai teigia, jog serijinė šio modelio gamyba prasidės 2019 metais. Kaina? Pigiausios komplektacijos modelis kainuos nuo maždaug 50 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


FISKER


Elektromobilių entuziastai „Fisker“ vardą turėtų puikiai žinoti - tai 2007 metais įsteigtos ir 2014 metais bankrutavusios įmonės vardas, kuris į „CES 2018“ parodą sugrįžo su trenksmu pristatydama itin greitą, komfortišką ir prabangų „GT“ klasės elektromobilį.
„Fisker“ kompanijos pristatytas modelis nėra koncepcinis ar tinkamas tik tarptautinėms parodoms - tai masinei gamybai paruoštas produktas, kurį jau dabar galima užsisakyti ir tikėtis, jog „Fisker EMotion“ Jūsų garaže pasirodys 2019 - 2020 metais.
Panašu, kad naujasis „Fisker“ kūrinys taikosi į „Model S“ teritoriją. Tai reiškia, jog „Fisker“ elektromobilis žada būti toks pats greitas ir technologiškai pažangus, bet ir tuo pačiu pasiūlyti tai ko „Tesla“ negali: pagirtinos surinkimo kokybės, kokybiškų apdailos medžiagų ir žymiai greitesnio baterijų įkrovimo.
„Fisker“ teigia, jog „EMotion“ su pilnai įkrautomis baterijomis galės nuvažiuoti maždaug 640 kilometrų distanciją. Pilnai išsikrovus baterijoms, užteks vos devynių minučių, jog su automobiliu galėtumėte pratęsti kelionę ir įveikti papildomus 200 kilometrų.
Kadangi tai yra ateities automobilis, „Fisker“ naujasis kūrinys turi pačias naujausius vairavimo asistentus, galinius iš vairuotojo perimti automobilio valdymą. Vis dėlto, gamintojas iki galo neatskleidžia ar „EMotion“ turės tokias pačias funkcijas kaip „Tesla AutoPilot“ ar tai bus pažangesnė sistema.
Daugiau detalių apie šį automobilį „Fisker“ ruošiasi atskleisti artimiausioje ateityje.
Elektromobilis kainuos nuo 130 000 eurų.

REKLAMA


HYUNDAI


Kol daugelis gamintojų investuoja į elektromobilių plėtrą, vienas didžiausių Azijos koncernų - „Hyundai“, tarptautinėje technologijų parodoje pristatė automobilį, kuris yra varomas vandeniliu - alternatyviu kuru, kuriam dėmesį rodo ne tik „Hyundai“, bet ir „Toyota“ bei „Mercedes Benz“.

REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Nexo (2)


„Hyundai Nexo“ vardu pavadintas ratuotis yra gamintojo demonstracija ir pažadas, jog būtent toks automobilis, varomas vandeniliu, į serijinę gamybą pateks iki 2025 metų.

Hyundai Nexo (3)


Automobilių koncerno atstovai teigia, jog „Nexo“ buvo sukurtas ne pagal futuristines idėjas ar pranašystes. Akivaizdu, jog po dešimties metų tradicinių automobilių neatsisakysime, su jais neskraidysime, todėl nenuostabu, jog racionalus „Hyundai“ inžinierių požiūris leidžia suprasti, jog „Nexo“ buvo kuriamas pagal tai, ko nori daugelis vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Nexo (1)


Ši šeimyninį krosoverį varo 120 kW galingumo jėgainė, kuri su pilnu baku vandenilio leis nuvažiuoti maždaug 800 kilometrų ilgio distanciją.

MERCEDES BENZ


„Daimler“ koncerno narė į tarptautinė technologijų parodą atsivežė ne automobilį, bet naują informacijos ir pramogų sistemą. Įdomu yra tai, jog tai nėra tik gražiai atrodanti koncepcija - būtent ši sistema bus naudojama naujos kartos A klasės hečbeke, o vėliau bus pradėta naudoti ir kituose „Mercedes Benz“ modeliuose.
Radikalių permainų tikėtis tikrai nereikėtų - tai tobulesnė, efektyviau veikianti sistema,  kurią bus galima valdyti ne tik fiziniais mygtukais. Pirmą kartą „Mercedes Benz“ istorijoje informacijos ir pramogų sistemą bus galima valdyti liečiant ekraną. Be to, naująją sistemą taip pat bus galima valdyti įvairiausiomis balso komandomis. Tą patį buvo galima daryti ir senesne sistema, tačiau naujoji supras žymiai daugiau komandų. Pavyzdžiui: „Will the sun be shining tomorrow in Vilnius?“ arba „Do I need sunglasses tomorrow in Vilnius?“.
Taip pat reikėtų paminėti dar vieną naujosios sistemos ypatybę - naujoji sistema nuolatos stebės Jūsų elgseną, kelionių maršrutus ir vėliau pateiks savo pasiūlymus kaip įveikti kelionės maršrutą arba automatiškai į navigaciją įves atitinkamą kelionės tikslą. Pavyzdžiui? Jeigu kiekvieną dieną važiuojate į darbą, o po jo į vaikų darželį - sistema tai pastebės ir automatiškai įves darbovietės ir vaikų darželio adresus į navigaciją.
Daugiau apie šią sistemą - oficialioje „Mercedes Benz“ prezentacijoje.

REKLAMA


NISSAN


„Renault - Mitsubishi - Nissan“ aljanso narė į „CES 2018“ technologijų parodą atsivežė futuristiškai skambančią idėją, kuri anksčiau buvo matoma ir plėtojama tik fantastikos žanro filmuose. Kas tai per technologija? „Nissan“ specialistai mano, jog „Brain-to-Vehicle“ vardu pavadinta technologija gali padėti vairuotojui išvengti avarijų arba padėti valdyti automobilį kasdieninėse kelionėse į darbą.
Daugiau apie šią technologiją ir kaip ji veikia papasakos „Nissan“ atstovai žemiau esančioje prezentacijoje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų