FISKER
Elektromobilių entuziastai „Fisker“ vardą turėtų puikiai žinoti - tai 2007 metais įsteigtos ir 2014 metais bankrutavusios įmonės vardas, kuris į „CES 2018“ parodą sugrįžo su trenksmu pristatydama itin greitą, komfortišką ir prabangų „GT“ klasės elektromobilį.
„Fisker“ kompanijos pristatytas modelis nėra koncepcinis ar tinkamas tik tarptautinėms parodoms - tai masinei gamybai paruoštas produktas, kurį jau dabar galima užsisakyti ir tikėtis, jog „Fisker EMotion“ Jūsų garaže pasirodys 2019 - 2020 metais.
Panašu, kad naujasis „Fisker“ kūrinys taikosi į „Model S“ teritoriją. Tai reiškia, jog „Fisker“ elektromobilis žada būti toks pats greitas ir technologiškai pažangus, bet ir tuo pačiu pasiūlyti tai ko „Tesla“ negali: pagirtinos surinkimo kokybės, kokybiškų apdailos medžiagų ir žymiai greitesnio baterijų įkrovimo.
„Fisker“ teigia, jog „EMotion“ su pilnai įkrautomis baterijomis galės nuvažiuoti maždaug 640 kilometrų distanciją. Pilnai išsikrovus baterijoms, užteks vos devynių minučių, jog su automobiliu galėtumėte pratęsti kelionę ir įveikti papildomus 200 kilometrų.
Kadangi tai yra ateities automobilis, „Fisker“ naujasis kūrinys turi pačias naujausius vairavimo asistentus, galinius iš vairuotojo perimti automobilio valdymą. Vis dėlto, gamintojas iki galo neatskleidžia ar „EMotion“ turės tokias pačias funkcijas kaip „Tesla AutoPilot“ ar tai bus pažangesnė sistema.
Daugiau detalių apie šį automobilį „Fisker“ ruošiasi atskleisti artimiausioje ateityje.
Elektromobilis kainuos nuo 130 000 eurų.
HYUNDAI
Kol daugelis gamintojų investuoja į elektromobilių plėtrą, vienas didžiausių Azijos koncernų - „Hyundai“, tarptautinėje technologijų parodoje pristatė automobilį, kuris yra varomas vandeniliu - alternatyviu kuru, kuriam dėmesį rodo ne tik „Hyundai“, bet ir „Toyota“ bei „Mercedes Benz“.
„Hyundai Nexo“ vardu pavadintas ratuotis yra gamintojo demonstracija ir pažadas, jog būtent toks automobilis, varomas vandeniliu, į serijinę gamybą pateks iki 2025 metų.
Automobilių koncerno atstovai teigia, jog „Nexo“ buvo sukurtas ne pagal futuristines idėjas ar pranašystes. Akivaizdu, jog po dešimties metų tradicinių automobilių neatsisakysime, su jais neskraidysime, todėl nenuostabu, jog racionalus „Hyundai“ inžinierių požiūris leidžia suprasti, jog „Nexo“ buvo kuriamas pagal tai, ko nori daugelis vairuotojų.
Ši šeimyninį krosoverį varo 120 kW galingumo jėgainė, kuri su pilnu baku vandenilio leis nuvažiuoti maždaug 800 kilometrų ilgio distanciją.
MERCEDES BENZ
„Daimler“ koncerno narė į tarptautinė technologijų parodą atsivežė ne automobilį, bet naują informacijos ir pramogų sistemą. Įdomu yra tai, jog tai nėra tik gražiai atrodanti koncepcija - būtent ši sistema bus naudojama naujos kartos A klasės hečbeke, o vėliau bus pradėta naudoti ir kituose „Mercedes Benz“ modeliuose.
Radikalių permainų tikėtis tikrai nereikėtų - tai tobulesnė, efektyviau veikianti sistema, kurią bus galima valdyti ne tik fiziniais mygtukais. Pirmą kartą „Mercedes Benz“ istorijoje informacijos ir pramogų sistemą bus galima valdyti liečiant ekraną. Be to, naująją sistemą taip pat bus galima valdyti įvairiausiomis balso komandomis. Tą patį buvo galima daryti ir senesne sistema, tačiau naujoji supras žymiai daugiau komandų. Pavyzdžiui: „Will the sun be shining tomorrow in Vilnius?“ arba „Do I need sunglasses tomorrow in Vilnius?“.
Taip pat reikėtų paminėti dar vieną naujosios sistemos ypatybę - naujoji sistema nuolatos stebės Jūsų elgseną, kelionių maršrutus ir vėliau pateiks savo pasiūlymus kaip įveikti kelionės maršrutą arba automatiškai į navigaciją įves atitinkamą kelionės tikslą. Pavyzdžiui? Jeigu kiekvieną dieną važiuojate į darbą, o po jo į vaikų darželį - sistema tai pastebės ir automatiškai įves darbovietės ir vaikų darželio adresus į navigaciją.
Daugiau apie šią sistemą - oficialioje „Mercedes Benz“ prezentacijoje.
NISSAN
„Renault - Mitsubishi - Nissan“ aljanso narė į „CES 2018“ technologijų parodą atsivežė futuristiškai skambančią idėją, kuri anksčiau buvo matoma ir plėtojama tik fantastikos žanro filmuose. Kas tai per technologija? „Nissan“ specialistai mano, jog „Brain-to-Vehicle“ vardu pavadinta technologija gali padėti vairuotojui išvengti avarijų arba padėti valdyti automobilį kasdieninėse kelionėse į darbą.
Daugiau apie šią technologiją ir kaip ji veikia papasakos „Nissan“ atstovai žemiau esančioje prezentacijoje.