Didžioji Britanija nepriklauso Šengeno zonai, todėl atvykstančiųjų pasus ir taip tikrino. Dabar ji tikrina ir kiekvieno išvykstančiojo dokumentus. Tiesa, keliaujantys oro transportu jokių pokyčių nepastebės, nes oro linijų bendrovės jau anksčiau britams teikė informaciją apie išvykstančius.
Tačiau keliaujantys jūrų keltais ar traukiniais, kursuojančiais Britaniją ir Prancūziją jungiančiu tuneliu, dabar gali sugaišti truputį daugiau laiko.
„Keleiviai nerimauja dėl eilių tarp patikros punktų ir traukinių, todėl mes įdarbinome penkiasdešimt papildomų žmonių, investavome apie 2,5 mln. svarų sterlingų į infrastruktūrą. Keleivių srautas privalo plūsti be trukdžių“, – teigia geležinkelių bendrovės „Eurotunnel“ atstovas Johnas Keithas.
Britų valdžia sako daranti viską, kad eismas vyktų sklandžiai. Pirmą mėnesį ji sistemoje akylai tikrins tik ketvirtadalį nuskanuotų pasų, vėliau – pusę, o visų imsis vasarą. Pirmą patikros dieną keltų ir geležinkelių eismas nesutriko, tačiau artėjant atostogų metui gali kilti problemų, todėl ir akylai tikrinimų pasų kiekį pareigūnai kels palaipsniui. Esą didžiausia bėda – ne pasą paimti, bet sulaukti, kol jo duomenys patikrinami sistemoje.
„Vasaros savaitgaliais bus daugiau spaudimo ir eilių M20 kelyje. Aš spėju, kad pareigūnai kuriam laikui tuose punktuose nutrauks patikrinimą“, – sako kelionių žurnalistas Simonas Calderis.
Šimtaprocentinis išvykstančiųjų tikrinimas esą suteiks valdžiai visą informaciją apie imigracijos srautus. Konkrečiai – kuriose pasienio vietose esama skylių. Pareigūnai ieškos neteisėtai šalyje užsibuvusių, taip pat nusikaltėlių bei teroristų.
Suvaldyti imigraciją – vienas pagrindinių valdančiųjų konservatorių pažadų. Artėjant rinkimams į parlamentą gegužę jie pripažino, kad per savo kadenciją pažado neįgyvendino, srautai išlieka per dideli, todėl, jei bus perrinkti, stengsis labiau. Pirmiausia – persiderės narystės Europos Sąjungoje sąlygas ir naują susitarimą po dvejų metų pateiks referendumui, kuriame britai spręs – likti ar pasitraukti iš Bendrijos.