Nepaisant šimtų milijardų eurų, kuriuos Vokietijos automobilių bendrovės jau išleido šiam tikslui, pardavimų apimtys nekyla taip, kaip norėtųsi, todėl jiems reikia ieškoti būdų kaip sutaupyti.
Atsižvelgiant į tai ir į ES spaudimą mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, automobiliai tampa brangesni, o kai kurių modelių pasiūla išlieka labai ribota. Kai kurie gamintojai netgi visiškai atsisako tam tikrų kėbulo tipų, variklių ar transmisijų variantų, ir viskas tik dėl vieno tikslo – optimizuoti kaštus. Vis dėlto, tokia „Volkswagen“ koncerno strategija sukėlė domino efektą.
Puikus to pavyzdys – „Volkswagen Golf“. Daugelį metų jis dominavo Europos naujų automobilių pardavimų statistikoje ir 2021 m. dar buvo Europos rinkos lyderiu, tačiau vos per vienerius metus „Volkswagen Golf“ pardavimų apimtys sumenko kelis kartus ir dabar yra rikiuojasi tik 8-oje vietoje, nusileisdamas „Toyota“, „Fiat“, „Peugeot“, „Renault“, „Opel“ ir net „Dacia“ modeliams.
Apskritai, bendra tendencija nėra palanki „Volkswagen“. Vis dažniau žmonės renkasi japoniškus, korėjietiškus, prancūziškus ar netgi amerikietiškus analogus. Tai ypač galioja „Tesla“, kuri dėl ženkliai sumažintų kainų akimirksniu padidino šios markės paklaus, o „Tesla Model Y“ netrukus tapo populiariausiu automobilių Europoje.
Vis dėlto, didžiausią nerimą „Volkswagen“ kelia konkurentai iš Kinijos. Nors apie Kinijos automobilių gamintojų keliamą riziką kalbama jau kurį laiką, tačiau „Volkswagen“ pirmą kartą savo kailiu patyrė aršios konkurencijos padarinius.
Automobilių nuomos bendrovės „Sixt“ padalinys Vokietijoje paskelbė apie ilgalaikę partnerystę su Kinijos automobilių gamintoju „BYD“. Šis „Sixt“ ir „BYD“ sandoris apims maždaug 100 tūkst. elektromobilių įsigijimą, kuriais naudosi ne bet kas, o visi „Sixt“ klientai, kurie ilgainiui gali konvertuotis į pilnaverčius kiniškų automobilių vairuotojus.
Automobilių nuomos bendrovės visuomet būdavo didžiųjų, vietinių gamintojų pagrindiniai klientai, todėl tokio užsakymo netekimas vis dažniau į viešumą kelia diskusijas, jog Vokietijos automobilių gamintojai prarado vietinių gyventojų ir įmonių pasitikėjimą.
Vokietijos inžinierių asociacija siekdama sužinoti dabartines gyventojų nuotaikas, atliko apklausą, kurioje paaiškėjo, jog dauguma vokiečių netiki, kad jų šalis ateityje gamins geriausius automobilius.
Kalbant konkrečiais skaičiais, 55 proc. apklausoje dalyvavusių vokiečių teigė nemanantys, kad po 10 ar po 15 metų geriausi automobiliai vis dar bus gaminami Vokietijoje.
Tik 12 proc. respondentų mano, kad vietiniai gamintojai vis dar gamins geriausius automobilius pasaulyje, o 33 proc. apklaustųjų mano, jog tokia tikimybė yra pakankamai didelė.
Apklausą atlikusios asociacijos nariai šios apklausos rezultatus pavadino „nerimą keliančiu“ ir įspėjo Vokietijos automobilių gamintojus prarandant įtaką.