• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje pastatyti automobilį – užduotis ne iš lengvųjų. Ypač jei esi Senamiestyje ir nenori mokėti brangiai.

REKLAMA
REKLAMA

Senamiestis – išrinktųjų zona. Arba tų, kurie turi pakankamai pinigų. Nuo rudens mieste atsiradusi mėlynoji zona paplonina ne vieno vairuotojo kišenę. Palikti automobilį valandai čia atsieina 6 litus.

REKLAMA

Sprendimą apmokestinti automobilių statymą Senamiestyje iki 6 litų už valandą priėmę politikai aiškina, kad taip siekiama skatinti gyventojus automobilius miesto centre statyti tik trumpam ir sumažinti transporto srautus, tačiau tikimasi papildyti ir miesto biudžetą.

Renkasi, kur pigiau

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo departamento vadovė Daiva Kaminskaitė teigė, kad iš šių rinkliavų į miesto biudžetą planuojama surinkti per 5 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA

„Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nustatyta, kad šios lėšos naudojamos viešojo transporto sistemai plėtoti, mokamų transporto priemonių stovėjimo vietoms įrengti, rinkliavai administruoti“, – paklausta, kur keliaus surinkti pinigai, komentavo Miesto eismo departamento vadovė.

Jos teigimu, nuo rudens Savivaldybės tarybai nustačius mėlynąją rinkliavos zoną, padėtis mokamose stovėjimo vietose pasikeitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pastebėta, kad vairuotojai renkasi „pigesnes“ rinkliavos zonas – geltonąją, raudonąją, o mėlynojoje zonoje automobiliai dažniau paliekami trumpam. Toks ir buvo mėlynosios zonos įvedimo tikslas – skatinti trumpalaikį automobilių statymą ir sumažinti automobilių srautą“, – teigė pašnekovė.

REKLAMA

6 litai ne riba?

Valstybės tarnautoja neslėpė, kad gyventojų reakcijų dėl naujosios rinkliavos sulaukta įvairių. Vieni džiaugiasi, kad galima rasti vietą automobiliui pastatyti, kiti skundžiasi, kad rinkliava yra per didelė.

„Tačiau tiems, kuriems rinkliava yra per didelė, bet kokiu atveju galima rasti alternatyvą – už kelių šimtų metrų galima automobilį pasistatyti raudonojoje zonoje (3 Lt už 1 val.) arba geltonoje zonoje (2 Lt už 1 val.) Alternatyvos mėlynajai zonai Didžiojoje, Vokiečių gatvėje yra aikštelės geltonojoje zonoje Maironio gatvėje, A. Strazdelio gatvėje. Visai šalia mėlynosios zonos J.Lelevelio, A. Vienuolio gatvėse yra požeminė automobilių stovėjimo aikštelė po Gedimino prospektu, kur stovėjimas 1 valandą kainuoja 4 Lt, daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė Tilto g. 14, kur stovėjimas 1 valandą kainuoja 3 Lt“, - aiškino D. Kaminskaitė ir pridūrė, kad vertinti, ar rinkliavos įvedimas pasiteisino, dar sunku, ir ypač sudėtinga tai padaryti žiemos metu, kada gyventojų srautai senamiestyje nėra dideli.

REKLAMA

Automobilių stovėjimo mieste rinkliavas administruojančios „Susisiekimo paslaugos“ atstovė neatmetė tikimybės, kad anksčiau miesto tarybos atmestas siūlymas didinti stovėjimo mokestį Senamiestyje iki 9 litų už valandą, bus kada nors ateityje vėl persvarstomas.

„Ekonominėmis priemonėmis automobilių srautas kontroliuojamas visame pasaulyje. Negalima vienareikšmiškai sakyti, kad 6 litai yra ta riba, kuri niekada nebus peržengta. Pavyzdžiui, Rygoje didžiąsias mokestis už valandą yra 24 litai, Taline – 15,8 lito“, – sakė D. Kaminskaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reikia mąstyti globaliau

Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas Rimvydas Anusauskas svarstė, kad galimi keli būdai, kaip apriboti transporto priemonių srautą Senamiestyje. Anot jo, galima drausti eismą centre, nustatyti tik tam tikras valandas, kada eismas leistinas. Kaip vieną efektyviausių ir visame pasaulyje paplitusių būdų jis patarė įvesti tam tikrą automobilių stovėjimo aikštelių mokestį.

REKLAMA

Automobilininkas neslėpė, kad iš aplinkinių tenka išgirsti vairuotojų nepasitenkinimų dėl brangių aikštelių, bet tai natūrali reakcija.

„Kai pakelia bet kokius mokesčius, juk nesidžiaugiame, – juokėsi R. Anusauskas. – Reikėtų žiūrėti globaliau, pagalvoti, kad ypač Senamiestyje, kai važiuoji siauromis galvelėmis, išmetamosios dujos ne taip greitai išsisklaido, o vietiniams gyventojams tenka jomis kvėpuoti. Jeigu įvertiname visus šiuos dalykus, reikia ką nors dėl švaresnio centro aukoti“, – dėstė Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas.

Pašnekovas taip pat siūlė vairuotojams į viską žvelgti plačiau, nes jeigu galvosi tik apie savo piniginę, natūralu, kad būsi nepatenkintas. „Aš irgi būčiau nepatenkintas, jeigu galvočiau tik apie save. Bet kai susimąstai apie tai, kad reikia mažinti taršą, į viską imi žiūrėti kitaip“, – teigė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų