„Bendrojo pagalbos centro operatorius, priimdamas skambutį, vadovaujasi instrukcijomis, kurios mums duotos Policijos departamento, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento ir Sveikatos apsaugos ministerijos. Tai reiškia, kad operatorius turi jomis vadovaudamasis priimti ir atitinkamai surinkęs informaciją, nukreipti atitinkamoms pagalbos tarnyboms“, - spaudos konferencijoje sakė Bendrojo pagalbos centro viršininkas Audrius Čiuplys.
BPC dėl įvykio sulaukė trijų skambučių. Pirmasis užregistruotas 14.35 val., jis truko apie 1 minutę 15 sekundžių. Pasak A.Čiuplio, skambinantysis labai kategoriškai reikalavo sujungti su policija ir reikalavo jos numerio, buvo duotas Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato budėtojų dalies telefono numeris.
„Antro skambučio sulaukta maždaug po pusantros minutės, antro pokalbio metu įvyko eismo įvykis. Informacija apie tą įvykį buvo perduota policijai, greitajai ir priešgaisrinei tarnybai“, - sakė A.Čiuplys.
Važiavo iš paskos
Avariją nufilmavo 7 minutes paskui „Mercedes-Benz“ važiavęs kaunietis. Matydamas po kelią pavojingai vingiuojantį automobilį, ir įtardamas, kad „Mercedes-Benz“ vairuotojas gali būti girtas, vyras ėmė skambinti BPC numeriu 112.
Atsiliepusios operatorės jis prašė sujungti kuo greičiau su Kauno kelių policija, tačiau BPC darbuotoja to nepadarė. Uždavusi daug klausimų, ji pateikė Kauno kelių policijos numerį. Norėjęs išvengti nelaimės kaunietis policininkams taip ir neprisiskambino. Avarija įvyko jo akyse. Ji užfiksuota vaizdo įraše. Per avariją žuvo „Mercedes-Benz“ vairuotojas.
„Jis galbūt kategoriškai garsiai ir sakyčiau, įžūliai kalbėjo su operatore, galbūt operatorė ir galėjo neišgirsti pasakytų žodžių, mes aiškinsimės tarnybinio patikrinimo metu. Aš norėčiau akcentuoti, kad ne skambinantysis turėtų nurodinėti, kaip operatoriai turi elgtis, o skambinantysis turi kaip tik klausytis, ko operatoriai jo klausia. Paskambinus pagalbos numeriu, reikia labai trumpai ir aiškiai pasakyti, kas atsitiko, kur atsitiko, jeigu žinoma, tikslų adresą pasakyti, išklausyti operatoriaus klausimų ir elgtis pagal nurodytus patarimus, jeigu jie yra duodami, ir nepadėti ragelio, o kol nebus pasakyta, kad pokalbis baigtas“, - sakė A.Čiuplys.
Jis teigė, kad pagal jeigu skambinantysis veiks pagal nurodymus, bus identifikuotas įvykis ir bus aišku, kokios ir kur pagalbos reikia. Pagal surinktą BPC informaciją reaguoja pagalbos tarnybos. Policija yra nustačiusi įvykių kategorijas, į kuriuos reaguoja nedelsiant, per tam tikrą laiko tarpą arba kai yra laisvų pajėgų. Per patikrinimą bus ištirti visi telefoniniai pokalbiai.
A.Čiuplys sakė, kad BPC operatoriai nejungia skambinančiojo su policija, neišsiaiškinę, kas įvyko, nes galbūt reikalinga ir greitoji pagalba, ir priešgaisrinės tarnybos. „Tam ir bandoma išsiaiškinti, kad nebūtų prarastas laikas, kad visos tarnybos būtų laiku informuotos“, - sakė BPC vadovas. Šiuo metu Bendrojo pagalbos centro skambučiai telefonu 112 priimami dviejuose miestuose - Vilniuje ir Klaipėdoje.