Vilnietė Jolanta „Bolt“ platformos vairuotoja dirba jau pusmetį. Prieš tai moteris dirbo virėja viešbutyje, bet karantinas gyvenimą apvertė aukštyn kojom – viešbutis bankrutavo, tad 25 metų vairavimo stažą turinti moteris šoko į automobilį ir pradėjo dirbti pavėžėdama žmones. Tačiau dirbdama 30 dienų per mėnesį, 10 valandų per dieną Jolanta tikėjosi kiek didesnio uždarbio.
„300 valandų prie vairo, ir gaunasi atlyginimas toks, kaip pusantro etato dirbant valdišką darbą, kur yra naktiniai tarifai, šventinės dienos, o pas mus nėra nieko“, – sako Jolanta.
Nuo kovo „Bolt” ketina pakelti komisinius mokesčius, tad vairuotojai mokės net ne 20 procentų komisinį mokestį, o 25, taip pat papildomai 5 procentų PVM mokestį. Jei įmonė tai ir padarys Jolanta sako, kad darbą paliks.
„Nu tai ketvirtadalį savo uždarbio atiduoti už programėlę tai iš tikro yra, čia jau žmonių godumas toks, kad nepasotinamai“, – kalba Jolanta.
Nuo kovo 1 d. „Bolt“ komisinius mokesčius vairuotojams už naudojimąsi programėle skirtinguose miestuose didins skirtingai, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje – nuo 10 iki 20 procentų, Kėdainiuose, Mažeikiuose, Marijampolėje – nuo 10 iki 15 proc., o Vilniuje ir Kaune – nuo 20 iki 25 proc.
Protestuodami prieš tai sostinėje susibūrė maždaug pusšimtis Bolt“ vairuotojų, kurie atsijungė nuo programėlių. Vairuotojai įpykę, sako kad įmonė ir taip pasiima liūto dalį, tad jei ši nepakeis politikos – vairuotojai išeis dirbti kitur:
„Keisim darbą, jau ne uždarbis, jau išgyvenimo nėra už tokius pinigus.“
„Padidins, nuo 10 eurų lieka išvis labai mažai, 4 eurai, tai neapsimoka dirbti aplamai, neskaičiuojant mašinos amortizacijos.“
„Eisim į kitas platformas.“
„Nuomai uždirbti, kurui uždirbti, dabar dar mokesčiai didesni – nebeapsimoka ir dirbti.“
„Į kitas platformas išeisim. Yra gerų platformų su mažais komisiniais, eisim kitur.“
Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas sako, kad protestuodami bando derėtis su „Bolt“ ir išsireikalauti, kad komisinių ši nedidintų. O ši akcija esą yra pasiruošimas didesniam, kovo 1-osios protestui.
„Bus ne tik atsijungimas nuo „Bolt“ platformos, bus kolonos važiavimas per Vilnių, taip pat rinksimės įvairiuose aikštelėse, gersim kavą, arbatą, laukdami užsakymų kitose platformose, palaikysim vienybę“, – teigia kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas.
Tačiau „Bolt“ vadovas Lietuvoje sako, kad vairuotojų komisinių mokesčių didinimas – neišvengiamas.
„Šis pokytis suplanuotas ir jis įvyks, mes turime kitų rinkų patirtį, įrankių rinkinį, kurį naudosime kad išlaikyt ir pajamas, ir užsakymų kiekį“, – komentuoja „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.
Pasak „Bolt” vadovo, surinkti komisiniai mokesčiai bus skirti „Bolt“ sistemos pertvarkymui, esą tai ateityje bus naudinga ir patiems vairuotojams, kurie esą uždirbs daugiau.
„Mes reinvestuosim komisinį mokestį atgal į rinką, tai pagrindinis variklis kaip auga rinkos dydis, tai yra pritraukiami nauji vartotojai, žmonės, kurie nesinaudoja ta paslauga, ir įrankis pagrindinis tam yra būtent nuolaidas keleiviams, kurias „Bolt“ vykdo į tas lėšas“, – kalba A. Pacevičius.
Pasak „Bolt“ vadovo, vairuotojų akcija, kai jie atsijungė nuo programėlių, įtakos paslaugų teikimui praktiškai nepadarė, mat atsijungusių buvo tik apie 10 procentų.