• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienį „Bolt“ vairuotojai pradėjo streiką. Anot jų, platforma kelia ir taip komisinius mokesčius, tad auga kainos keleiviams. O visas pelnas atitenka „Bolt“ platformai, bet ne vairuotojams. Tuo metu „Bolt“ atstovai streiko nesureikšmino ir skaičiavo, kad nemaža dalis vairuotojų vis tik vietoje streiko nusprendė dirbti. 

Antradienį „Bolt“ vairuotojai pradėjo streiką. Anot jų, platforma kelia ir taip komisinius mokesčius, tad auga kainos keleiviams. O visas pelnas atitenka „Bolt“ platformai, bet ne vairuotojams. Tuo metu „Bolt“ atstovai streiko nesureikšmino ir skaičiavo, kad nemaža dalis vairuotojų vis tik vietoje streiko nusprendė dirbti. 

REKLAMA

„Bolt“ vairuotojų antradienio naktį pradėjo streiką ir ruošiasi dar vienam – kovo 1-ąją planuojamam streikui. Vairuotojai piktinasi, kad ne visi kolegos vieningai streikuoja, dalis jų bando pasinaudoti susidariusia situacija ir daugiau užsidirbti. 

Vairuotojų uždarbis mažėja 

„Bolt“ vairuotojas Justas (tikrieji vardas ir pavardė žinomi) pastebėjo, kad „Bolt“ reaguoja į augančią infliaciją. Tačiau rūpinasi savo, bet ne vairuotojų pajamomis. 

REKLAMA
REKLAMA

„Vilniuje iki 25 proc. auga komisinis mokestis. Tai reiškia, kad už paslaugą gyventojai mokės daugiau, tačiau visą pelną pasiims „Bolt“ platforma, bet ne mes. 

REKLAMA

Galime atlikti nesudėtingus skaičiavimus. Pavyzdžiui, 10 km ir 15 min kelionė pagal dabartinius įkainius, klientui kainuoja apie 6,45 euro, atmetus komisinį mokestį ir PVM (20+4,2 proc.), vairuotojui lieka 4,89 euro. Po kainų ir komisinio pakėlimo klientui tokia pati kelionė atsieis jau 6,8 euro, o atėmus komisinį mokestį ir PVM (25+5,25 proc.) vairuotojas gaus 4,74 euro“, – skaičiavo vairuotojas. 

REKLAMA
REKLAMA

Anot įsitikinimu, tai yra žingsnis atgal, nes „Bolt“ pelnas išaugs nuo 1,27 euro iki 1,70 euro. 

„O vairuotojų pajamos sumažės 3 proc., vadinasi, vėl grįžome į 2015 metų tarifus. Vairuotojų nuomone, „Bolt“ turėtų būti mažų mažiausiai gėda. 

Jie galvoja, kad yra rinkos lyderiai, tačiau be vairuotojų gali prarasti šią lyderystę. Juk yra ir kitų pavežėjimo platformų, kur vairuotojai gali uždirbti daugiau. Tad galbūt verta pereiti dirbti pas konkurentus, kol „Bolt“ grąžins buvusį komisinį mokestį ir pasitenkins proporcingu pelno augimu, kaip ir jų partneriai-vairuotojai“, – pasakojo Justas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, keleiviai privalo žinoti, kad besinaudodami šios įmonės paslauga remia legaliai kuriamą vergovišką sistemą. 

Vietoje streiko nusprendė užsidirbti

Kitas „Bolt“ vairuotojas irgi palaikė vairuotojų skelbiamą streiką. 

„Turbūt tik tokiu būdu „Bolt“ platforma ir keleiviai įvertins mūsų darbą. Tačiau labai gaila, kad ne visi vairuotojai yra vieningi. Dalis jų dirbs ir per streiką, nes tikisi didesnio kainų šuolio ir klientų antplūdžio. 

REKLAMA

Trūksta mums vienybės, o be jos, vargu ar ką pasieksime“, – sakė vairuotojas. 

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje, kuri vienija įvairių pavėžėjimo platformų vairuotojus, vyravo dvejopos nuotaikos. 

Viena dalis vairuotojų palaiko streiką, jam ruošėsi ir vasario 22 d. nedirbo, tačiau kiti tikėjosi naujametinių tarifų, tad nė negalvojo streikuoti. 

„Juk tarifai pakils, kai mažiau vairuotojų bus mieste. Net negalvoju streikuoti. Tikrai dirbsiu ir vasario 22 d. ir kovo 1 d.“ – rašė vairuotojas. 

REKLAMA

Tuo metu kitas streikuojantis vairuotojas vasario 22 d. įsijungęs „Bolt“ programėlę kritikavo kolegas: 

„Vilnius pilnas „Bolt“ automobilių. Ir ką mes tuo pasieksime, niekas to streiko nepajus. Pamatysime, tuoj ir iki 30 proc. tą komisinį mokestį pakels.“ 

Augantys mokesčiai bus skiriami ir vairuotojų gerovei 

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigė, kad didinama komisinio mokesčio dalis bus skiriama klientų pritraukimui ir geresnio užsakymų srauto generavimui. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Investuosime į nuolaidas keleiviams ir premijas vairuotojams. Tuo pat metu didėjantys baziniai paslaugų įkainiai vartotojams iš dalies kompensuos šiuo metu jų patiriamus pokyčius. 

Tikime, kad šie pokyčiai ilguoju laikotarpiu prisidės prie stabilių ir didėjančių kiekvieno iš vairuotojų pajamų, ir efektyvios platformos veiklos su daugiau kelionių ir didesne rinkos dalimi. Per pastaruosius kelerius metus „Bolt“ vairuotojų pajamos augo visoje Lietuvoje“, – komentavo A. Pacevičius. 

REKLAMA

Jo teigimu, visi vairuotojų sprendimai yra gerbiami ir nereguliuojami. 

„Darbas mūsų platformoje pagrįstas tik savarankišku apsisprendimu. Vairuotojai patys nusprendžia kada ir kiek laiko skirti pavėžėjimo veiklai. 

Kaip matėme šį rytą ir dienos metu, netgi daliai vairuotojų nusprendus tokia forma išreikšti savo nuomonę, niekas nesutrukdė daugumai vairuotojų, norinčių papildomai užsidirbti, sėkmingai vykdyti užsakymus“, – sakė A. Pacevičius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų