• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio variklis – automobilio širdis, kuriai inžinieriai skiria bene daugiausiai dėmesio.
Įprastai, norėdami surasti automobilio variklį, iš pradžių atsižvelgiame į priešais stovintį modelį. Jeigu tai „Porsche 911“, variklio einame ieškoti į galą. Jeigu tai „Audi A4“, variklis slypės priekyje, o jeigu tai „Toyota MR-2“, variklį surasime kažkur per vidurį. Priekyje, per vidurį arba gale – tai įprasta praktika visoje automobilių industrijoje, tačiau tai nereiškia, jog pasaulyje neatsirado ne vieno lunatiko, kuris būtų bandęs sugriauti iki tol nusistovėjusią tvarką.
Bisiluro Italcorsa/Tarf II
Paragavę skanaus vyno  ir į savo skrandį sutalpinę nemažą porciją „Ragu“, italai sugrįžę į savo dirbtuves pradėdavo fantazuoti iki nukritimo.
„Bisiluro Italcorsa“ buvo vienas keisčiausiai atrodančių ir tuo pačiu – greičiausių to meto automobilių.
Šį ratuotį sukūręs Piero Taruffi buvo vienas profesionaliausių ir labiausiai mylimų lenktynininkų penktame ir šeštame dešimtmečiuose. Piero Taruffi gynė „Mercedes Benz“, „Ferrari“, „Maserati“ ir „Alfa Romeo“ garbę, tačiau būtent šis automobilis yra pats ryškiausias ir didžiausias pasiekimas.
Torpeda pramintas automobilis buvo sukurtas turint tik vieną tikslą – pagerinti Pasaulio greičio rekordą.
Pirmoji torpedos versija turėjo pakankamai silpnutį, vos 50 arklio galių išvysčiusį motorą, tačiau net ir skalbimo mašinoms tinkamą motorą turėjęs automobilis sugebėjo pagerinti greičio rekordą 0,5 litro ratuočių kategorijoje.
Antroji torpeda buvo gerokai rimtesnio kalibro. Šį kartą į didesnę, ilgesnę ir platesnę torpedą italas sumontavo „Maserati“ keturių cilindrų agregatą, jam pridėjo du kompresorius ir padidino variklio išvystomą galią iki 270 pasiutusių ristūnų.
1951 metų kovą būtent šis automobilis pagerino ne vieną, bet du greičio rekordus. Vėliau, 1952 metų vasarį šis automobilis į savo kraitį įsidėjo dar keturis greičio rekordus.

Automobilio variklis – automobilio širdis, kuriai inžinieriai skiria bene daugiausiai dėmesio.
Įprastai, norėdami surasti automobilio variklį, iš pradžių atsižvelgiame į priešais stovintį modelį. Jeigu tai „Porsche 911“, variklio einame ieškoti į galą. Jeigu tai „Audi A4“, variklis slypės priekyje, o jeigu tai „Toyota MR-2“, variklį surasime kažkur per vidurį. Priekyje, per vidurį arba gale – tai įprasta praktika visoje automobilių industrijoje, tačiau tai nereiškia, jog pasaulyje neatsirado ne vieno lunatiko, kuris būtų bandęs sugriauti iki tol nusistovėjusią tvarką.
Bisiluro Italcorsa/Tarf II
Paragavę skanaus vyno  ir į savo skrandį sutalpinę nemažą porciją „Ragu“, italai sugrįžę į savo dirbtuves pradėdavo fantazuoti iki nukritimo.
„Bisiluro Italcorsa“ buvo vienas keisčiausiai atrodančių ir tuo pačiu – greičiausių to meto automobilių.
Šį ratuotį sukūręs Piero Taruffi buvo vienas profesionaliausių ir labiausiai mylimų lenktynininkų penktame ir šeštame dešimtmečiuose. Piero Taruffi gynė „Mercedes Benz“, „Ferrari“, „Maserati“ ir „Alfa Romeo“ garbę, tačiau būtent šis automobilis yra pats ryškiausias ir didžiausias pasiekimas.
Torpeda pramintas automobilis buvo sukurtas turint tik vieną tikslą – pagerinti Pasaulio greičio rekordą.
Pirmoji torpedos versija turėjo pakankamai silpnutį, vos 50 arklio galių išvysčiusį motorą, tačiau net ir skalbimo mašinoms tinkamą motorą turėjęs automobilis sugebėjo pagerinti greičio rekordą 0,5 litro ratuočių kategorijoje.
Antroji torpeda buvo gerokai rimtesnio kalibro. Šį kartą į didesnę, ilgesnę ir platesnę torpedą italas sumontavo „Maserati“ keturių cilindrų agregatą, jam pridėjo du kompresorius ir padidino variklio išvystomą galią iki 270 pasiutusių ristūnų.
1951 metų kovą būtent šis automobilis pagerino ne vieną, bet du greičio rekordus. Vėliau, 1952 metų vasarį šis automobilis į savo kraitį įsidėjo dar keturis greičio rekordus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bisiluro ItalcorsaTarf II (1)


Bisiluro ItalcorsaTarf II (2)


Bisiluro ItalcorsaTarf II (3)


Nardi Giannini Bisiluro ND750
Antrasis keistuolis – taip pat atkeliavo iš saulėtosios Italijos, kurioje anuomet augo milžiniškas būrys dėl autosporto pamišusių inžinierių.
„Nardi Giannini Bisiluro ND750“ – Enrico Nardi kūrinys, kuris iki šiol vadinamas pačiu keisčiausiu Le Mano 24 valandų lenktynių dalyviu.
Visų pirma – jis buvo sukonstruotas dviejų „Fiat 500 Topolino“ automobilių. Tai nėra pats geriausias pagrindas sportiniams bolidams.
Visų antra – neįprastos išvaizdos ratuotį į priekį varė vos 0,7 litro darbinio tūrio „BMW“ variklis, kuris tuomet gebėjo išvystyti tik 62 arklio galias.
Ir visų trečia – legendos byloja, jog „Nardi Giannini Bisiluro ND750“ sugebėjo išskristi iš trasos (tiesiogine žodžio prasme) po to, kai šį automobilį aplenkė „Jaguar D-Type“.
Teigiama, jog automobilis iš trasos išskrido, nes buvo beprotiškai aerodinamiškas ir lengvas – „Nardi Giannini Bisiluro ND750“ svėrė vos 453 kilogramus.

REKLAMA

Nardi Giannini Bisiluro ND750 (1)


Nardi Giannini Bisiluro ND750 (2)


Nardi Giannini Bisiluro ND750 (3)


Hurst Floor Shift Special

Nuolatiniai eksperimentai yra automobilių sporto variklis. Inžinieriai, lenktynininkai ir kitų sričių specialistai nuolatos ieško įvairiausių sprendimų, jog galėtų kuo greičiau įveikti tam tikrą lenktynių trasą.
„Hurst Floor Shift Special“ projekto autoriai taip pat turėjo tokį tikslą – kuo greičiau įveikti lenktynių trasą ir tapti „Indy 500“ varžybų čempionais. Tad kaip jie ruošėsi tai padaryti?
„Hurst Floor Shift Special“ autoriai nusprendė išlipti iš visų įmanomų sportiniams bolidams taikomų rėmų. Vietoj to, kad variklį sumontuotų per vidurį, dėl geresnio svorio paskirstymo, jie sukūrė šį bei tą unikalaus.
Sportinio bolido konstruktoriai kurdami „Hurst Floor Shift Special“ įkvėpimo sėmėsi iš antrajame pasauliniame kare sužibėjusio „Blohm & Voss BV 141“ lėktuvo, kuriame piloto variklio propeleris ir piloto kabina buvo sumontuota praktiškai per vidurį, vienas šalia kito.
Šią neįprastą formulę autosporto fanatikai panaudojo kurdami „Indy 500“ varžyboms skirtą bolidą. Variklis buvo sumontuotas šalia galinės ašies, tačiau vairuotojas sėdėdavo ne priešais jį, o tarp priekinio ir galinio rato, o tiksliau – tarp jų.
Šis unikalios konstrukcijos bolidas į lenktynių trasą išvažiavo tik vieną kartą – 1964 metais. Tuomet treniruotėje automobilis pademonstravo pakankamai aukštą tempą, tačiau puikią konstruktorių šypseną nuplėšė nelaimingas incidentas kvalifikacijos metu, kuomet automobilį vairavęs „Nascar“ veteranas Bobby Johns nesuvaldė „Hurst Floor Shift Special“ ir rėžėsi į apsauginę sieną.

Hurst Floor Shift Special



Hurst Floor Shift Special


Hurst Floor Shift Special

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų