• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Turintys ilgametį vairavimo stažą nesunkiai prisimins jaunystės automobilius – nevikrios, lėtos ir technologiškai primityvios mašinos buvo prabangos ir gerų ryšių ženklas. Šiame amžiuje kone kiekvienas iš mūsų sunkiai įsivaizduotų automobilį be stabdžių antiblokavimo sistemos ar vairo stiprintuvo. Ką jau kalbėti apie ką tik nuo konvejerio nuriedėjusius automobilius – tokios milžinės kaip „Toyota“ nemažą dalį saugumo sistemų įtraukia į bazinę komplektaciją. Taigi sovietmečiu gamintos technikos paprastumas šiuolaikinį žmogų gali nesunkiai nustebinti.
„Inbank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas savo „Youtube“ kanalo laidoje „Vanagas Extreme Machines“ išmėgino prieš beveik 50 metų pagamintą karinę techniką GAZ 51A, skirtą dezinfekuoti žmones, jų rūbus ir nedidelius objektus. Antikvarinės išvaizdos sunkvežimis lenktynininkui ir žiūrovams paruošė ne vieną staigmeną.

Turintys ilgametį vairavimo stažą nesunkiai prisimins jaunystės automobilius – nevikrios, lėtos ir technologiškai primityvios mašinos buvo prabangos ir gerų ryšių ženklas. Šiame amžiuje kone kiekvienas iš mūsų sunkiai įsivaizduotų automobilį be stabdžių antiblokavimo sistemos ar vairo stiprintuvo. Ką jau kalbėti apie ką tik nuo konvejerio nuriedėjusius automobilius – tokios milžinės kaip „Toyota“ nemažą dalį saugumo sistemų įtraukia į bazinę komplektaciją. Taigi sovietmečiu gamintos technikos paprastumas šiuolaikinį žmogų gali nesunkiai nustebinti.
„Inbank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas savo „Youtube“ kanalo laidoje „Vanagas Extreme Machines“ išmėgino prieš beveik 50 metų pagamintą karinę techniką GAZ 51A, skirtą dezinfekuoti žmones, jų rūbus ir nedidelius objektus. Antikvarinės išvaizdos sunkvežimis lenktynininkui ir žiūrovams paruošė ne vieną staigmeną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Benediktas Vanagas už GAZ51 vairo


Antai, ar žinojote, jog norint įkvėpti gryno oro, galite prasidaryti ne tik šoninį langą (savaime suprantama, naudojant rankinį mechanizmą), bet ir atlenkus kelias rankenas – visą priekinį langą! Taip, tai kiek neįprastas sprendimas XXI a. vairuotojui, tačiau tikrai efektyvus. Na, išskyrus atvejus, kuomet staiga pradėtų lyti ir jums tektų užsidaryti langą važiuojant.
Galima pajuokauti, jog elektrikai anais laikais automobilių servisuose darbo beveik neturėjo – viena iš nedaugelio elektros reikalaujančių dalių yra žibintai. Gera žinia, kad burtažodžių, tokių kaip ESP, ABS, AEB, TCS ir t. t., jums mokytis nebereikėtų. Bloga žinia – viską tektų atlikti patiems.

REKLAMA

Benediktas Vanagas už GAZ51 vairo


GAZ‘e nė neverta ieškoti saugos diržų – tokių reikalavimų 1972 metais dar nebuvo, be to technika dažniausiai buvo naudojama žemės ūkio srityje. Na, o vos 70 arklių galių turintis sunkvežimis tikrai neleistų vairuotojui įsismarkauti keliuose ir ženkliai viršyti greičio.
Tiesa, automobiliai tobulėjo ne tik saugumo atžvilgiu, bet ir komforto. Štai 51A modelis buvo pirmasis gavęs metalinę kabiną – jo pirmtakai tenkinosi medinėmis kabinomis. Taip, taip, jūs perskaitėte teisingai – automobilis buvo dalinai medinis!
Netgi sunkvežimio užvedimas bet kuriam neseniai iškeptam vairuotojui sukeltų keblumų – tektų dirbti ir rankomis, ir kojomis. Procedūra paprasta, tačiau nežinantys ką, po ko ir su kuo reikia spausti, vargiai užves senuką GAZ. Skamba neįtikėtinai, tačiau tokie buvo senoviniai automobiliai!

VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų