Rusijos rinkoje šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmieji „Daimler“ ir „Kamaz“ koncernų kartu sukurti vilkikai „Kamaz 5490“.
Šiuo metu yra išbandomi nauji „Kamaz“ tolimųjų reisų vilkikai, kuriuose yra sumontuotos „Daimler“ detalės: tiltai, varikliai, kabinos karkasas.
Šiame naujajame „Kamaz“ modelyje bus kondicionierius, patogesnė kabina ir sėdynė, pagalbinės elektroninės sistemos ir kiti niuansai, kurių nebuvo ankstesniuose modeliuose.
„Kamaz“ tikisi su šiuo modeliu padidinti savo magistralinių vilkikų rinkos dalį Rusijoje iki 25 proc. Šiuo metu šis rodiklis tesiekia 5 proc.
Techninės charakteristikos
Vilkiko masė yra apie 7 900 kg. Maksimali junginio masė sieks iki 44 t. Į vilkikus bus montuojami 2 turbodyzeliniai varikliai. 440 A. j. „Kamaz-740.75“ arba „Mercedes-Benz OM 457LA“.
Pavarų dėžės taip pat dviejų tipų. „ZF-Ecosplit“ arba „ZF-Astronic“. Už vilkiko stabdymą atsakinga elektronine stabdymo sistema. Modelyje taip pat yra ir elektroninė stabilumo sistema.
Šis „Kamaz“ kainuos apie 2,5 mln. rublių (212 tūkst. Lt.) ir bus apie 20 proc. pigesnis už Europietiškus konkurentus.
Kas toliau?
Artimiausias kitas modelis planuojamas 2016 m. Šiuose vilkikuose turėtų dar labiau jaustis „Daimler“ įtaka. Varikliai sieks 500 A. j. ir bus su tiesioginio įpurškimo sistema. Padaugės elektronikos ir komforto elementų. Žadama, kad pagerėjus „Kamaz“ kokybei jų kaina vis tiek bus mažiausia rinkoje.
2016 m. „Kamaz“ modeliai bus tarpinis žingsnis link revoliucinio atsinaujinimo, kuris planuojamas 2020 m.
Šiais metais investicijos į technologijas bus apie 5 mlrd. rublių ( 475 mln. Lt.). Iki 2020 m. investicijos sieks 9 mlrd. rublių sumą (855 mln. Lt.). 2013 m. planuojama pagaminti 80 vnt. naujųjų „5490“ modelių, 2014 – 1000 vnt., o 2015 m. tikimasi, kad šis vilkikas taps visiškai serijiniu modeliu ir jo gamyba ir pardavimai sieks dar didesnius skaičius.
Vytautas Kleinauskas