„Sėkmingai parengta bendra paraiška įrodo, jog galime konstruktyviai dirbti su partneriais ir Europos Komisija. Tai bus itin svarbus postūmis europinės vėžės geležinkelio plėtrai ne tik mūsų, bet ir kaimyninėse šalyse“, - pranešime spaudai cituojama susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Lietuvos teritorijoje „Rail Baltica“ darbams paraiškoje prašoma 197 mln. eurų finansavimo - apie 85 proc. bendros projektų vertės, kuri siekia 231 mln. eurų.
Projekte numatyta, jog ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno būtų diegiama Europos geležinkelių signalizacijos ir valdymo sistema - šio projekto vertė siekia 84,7 mln. eurų. Toliau už 131 mln. eurų būtų tęsiama siaurosios 1435 mm vėžės geležinkelio sankasos plėtra nuo Kauno į šiaurę, nutiesiant apie 55 km sankasos. Už 6 mln. eurų būtų įrengtas geležinkelio riedmenų ir priežiūros depas.
Estija finansavimą panaudotų geležinkelio keleivių stoties Ulemiste jungčių plėtrai su Talino oro uostu už 18 mln. eurų, o Latvija su paraiškos lėšomis atliktų keletą galimybių studijų už 0,5 mln. eurų.
EK praėjusį lapkritį paskelbė, kad paraiškų pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę laukiama iki vasario 16 dienos. Iš bendros daugiau kaip 7,6 mlrd. eurų investicijų sumos 6,5 mlrd. eurų bus skirta šalims, atitinkančioms paramos iš Sanglaudos fondo reikalavimus.
EK „Rail Baltica“ Lietuvoje jau skyrė 106 mln. eurų (85 proc.) paramos, tačiau praėjusių liepą neparėmė 75,3 mln. eurų vertės signalizacijos įrengimo nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Dar 442 mln. eurų (82 proc.) skirta bendrai Baltijos valstybių įmonei „RB Rail“.