Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Naujų automobilių saugumo bandymus atlieka ne tik „Euro NCAP“, bet ir Vokietijos automobilininkų klubas „ADAC“. Iki šiol, vieno įtakingiausio klubo atliekami bandymai buvo labai panašūs į „Euro NCAP“, tačiau šių metų pradžioje atlikti pakeitimai pademonstravo visų automobilių silpnąsias vietas ir išryškino „Euro NCAP“ bandymų trūkumus.
Automobilių gamintojai daugelį metų atsižvelgdavo į „Euro NCAP“ organizacijos pateiktas išvadas, tačiau atrodo, jog situacija artimiausiu metu gali pasikeisti. Kodėl? Nes „ADAC“ bandymų rezultatai parodo tamsiąją naujų automobilių pusę.
Pasaulyje yra tik keletas gamintojų, kurie įvairiuose saugumo bandymuose pasirodo taip pat. kad ir „Volvo“. Švedijos pramonės pažiba yra vienas geriausių pavyzdžių. Šios kompanijos inžinieriai turi atskirą departamentą, kuriame bandomas naujų automobilių saugumas įvairiose situacijose. Tuo tarpu žemiau esantys saugumo bandymų dalyviai šių rezultatų į savo gyvenimo aprašymą įrašyti nenorėtų.
Naujas testas - smūgis į specialų barjerą
Vokietijos automobilių klubo „ADAC“ nariai, sukūrė naują priekinio smūgio testą, kuris organizacijos narių teigimu, bus naudojamas ir „Euro NCAP“ bandymuose. Tačiau taip įvyks dar negreitai. Panašūs bandymai įsigalios tik 2018 - 2019 metais.
Automobiliai, 50 km/val. greičiu, paleidžiami į 1.4 tonos svorio barjerą. Tačiau automobilis į barjerą trenkiasi ne su visa priekine dalimi, bet tik su kairiąja puse. Šis pakeitimas nepatiko ne vienam iš teste dalyvavusiam automobiliui : „Volkswagen Golf“, senesnės kartos „Renault Megane“ ir „Honda Civic“.
Volkswagen Golf
Prasčiausiai šiuose bandymuose pasirodė populiariausias Europos automobilis - „Volkswagen Golf“. Po smūgio į pakankamai kompaktišką, tačiau kietą barjerą, „Volkswagen Golf“ viduje buvę keleiviai patyrė pakankamai sunkius sužalojimus.
„ADAC“ klubo nariams didelį susirūpinimą sukėlė priekinio rato pozicija po smūgio. Jis atsirado šalia automobilio struktūros, tad jeigu „Golf“ būtų važiavęs ne 50, o 64 km/val. greičiu, yra didžiulė tikimybė, jog jis būtų atsiradęs netoli vairuotojo kojų.
Renault Megane
Kad ir kaip bebūtų keista, tačiau technologiškai senesnis „Renault Megane“ pasirodė geriau už jaunesnį „Volkswagen Golf“. Nors prancūziškas hečbekas pasirodė geriau, tačiau „Megane“ taip pat turi silpnų vietų.
Pavyzdžiui, prancūzai daug kur priekinėje automobilio dalyje naudoja ne tokį smūgiams atsparų plieną, kuris yra silpnoji „Megane“ grandis.
Dar vienas trūkumas - vairuotojo oro pagalvė. Nors smūgio metu ji išsiskleidė iki maksimumo, tačiau net ir tai nepadėjo apsaugoti vairuotojo nuo sužalojimų.
Honda Civic
Geriausiai šiame teste pasirodė D.Britanijoje surenkamas „Honda Civic“. Palyginus su „Volkswagen“ arba „Renault“, japoniško kraujo turintis „Civic“ pasirodė puikiai. Priekinė automobilio dalis deformavosi mažiausiai, o ir viduje sėdėję keleiviai išvengė rimtesnių sužalojimų. Vis dėlto, net ir gerai pasirodęs „Honda Civic“ negavo aukščiausio saugumo bandymų balo.
Naujų automobilių saugumo bandymus atlieka ne tik „Euro NCAP“, bet ir Vokietijos automobilininkų klubas „ADAC“. Iki šiol, vieno įtakingiausio klubo atliekami bandymai buvo labai panašūs į „Euro NCAP“, tačiau šių metų pradžioje atlikti pakeitimai pademonstravo visų automobilių silpnąsias vietas ir išryškino „Euro NCAP“ bandymų trūkumus.
Automobilių gamintojai daugelį metų atsižvelgdavo į „Euro NCAP“ organizacijos pateiktas išvadas, tačiau atrodo, jog situacija artimiausiu metu gali pasikeisti. Kodėl? Nes „ADAC“ bandymų rezultatai parodo tamsiąją naujų automobilių pusę.
Pasaulyje yra tik keletas gamintojų, kurie įvairiuose saugumo bandymuose pasirodo taip pat. kad ir „Volvo“. Švedijos pramonės pažiba yra vienas geriausių pavyzdžių. Šios kompanijos inžinieriai turi atskirą departamentą, kuriame bandomas naujų automobilių saugumas įvairiose situacijose. Tuo tarpu žemiau esantys saugumo bandymų dalyviai šių rezultatų į savo gyvenimo aprašymą įrašyti nenorėtų.
Naujas testas - smūgis į specialų barjerą
Vokietijos automobilių klubo „ADAC“ nariai, sukūrė naują priekinio smūgio testą, kuris organizacijos narių teigimu, bus naudojamas ir „Euro NCAP“ bandymuose. Tačiau taip įvyks dar negreitai. Panašūs bandymai įsigalios tik 2018 - 2019 metais.
Automobiliai, 50 km/val. greičiu, paleidžiami į 1.4 tonos svorio barjerą. Tačiau automobilis į barjerą trenkiasi ne su visa priekine dalimi, bet tik su kairiąja puse. Šis pakeitimas nepatiko ne vienam iš teste dalyvavusiam automobiliui : „Volkswagen Golf“, senesnės kartos „Renault Megane“ ir „Honda Civic“.
Volkswagen Golf
Prasčiausiai šiuose bandymuose pasirodė populiariausias Europos automobilis - „Volkswagen Golf“. Po smūgio į pakankamai kompaktišką, tačiau kietą barjerą, „Volkswagen Golf“ viduje buvę keleiviai patyrė pakankamai sunkius sužalojimus.
„ADAC“ klubo nariams didelį susirūpinimą sukėlė priekinio rato pozicija po smūgio. Jis atsirado šalia automobilio struktūros, tad jeigu „Golf“ būtų važiavęs ne 50, o 64 km/val. greičiu, yra didžiulė tikimybė, jog jis būtų atsiradęs netoli vairuotojo kojų.
Renault Megane
Kad ir kaip bebūtų keista, tačiau technologiškai senesnis „Renault Megane“ pasirodė geriau už jaunesnį „Volkswagen Golf“. Nors prancūziškas hečbekas pasirodė geriau, tačiau „Megane“ taip pat turi silpnų vietų.
Pavyzdžiui, prancūzai daug kur priekinėje automobilio dalyje naudoja ne tokį smūgiams atsparų plieną, kuris yra silpnoji „Megane“ grandis.
Dar vienas trūkumas - vairuotojo oro pagalvė. Nors smūgio metu ji išsiskleidė iki maksimumo, tačiau net ir tai nepadėjo apsaugoti vairuotojo nuo sužalojimų.
Honda Civic
Geriausiai šiame teste pasirodė D.Britanijoje surenkamas „Honda Civic“. Palyginus su „Volkswagen“ arba „Renault“, japoniško kraujo turintis „Civic“ pasirodė puikiai. Priekinė automobilio dalis deformavosi mažiausiai, o ir viduje sėdėję keleiviai išvengė rimtesnių sužalojimų. Vis dėlto, net ir gerai pasirodęs „Honda Civic“ negavo aukščiausio saugumo bandymų balo.