„To, ko negalėjome padaryti gindamiesi politiniais instrumentais privalome padaryti teisiniais argumentais“, – trečiadienį spaudos konferencijoje Seime pareiškė P. Auštrevičius.
„Tikiuosi, kad Lietuvos Vyriausybė, visos devynios regiono vyriausybės, kurių šalių verslą labiausiai paveiks ES nauji reikalavimai vežėjams, bus pakankamai sumanios suformuluoti teisiškai aiškų ieškinį Teisingumo Teismui dėl daromo žalingo sprendimo, nes tikslus tuos pačius buvo galima pasiekti kitaip, tariantis su ekonominiais ir socialiniais partneriais“, – teigė P. Auštrevičius.
Pasak jo, Mobilumo paketas, kuriam dauguma ES valstybių jau pritarė, gali iš esmės pakeisti Lietuvos ir viso regiono transporto sektoriaus veidą.
P. Auštrevičiaus teigimu, vienas naujų reikalavimų – įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites – ne tik išaugins vežėjų kaštus, bet ir prisidės prie aplinkos teršimo.
„Pusantro tūkstančio kilometrų nuvažiuoti reikės norint po aštuonių savaičių grąžinti transporto priemones, nesvarbu ar jis bus tuščias, ar pustuštis. Virš 3 mln. tonų CO2 bus išmesta dėl nereikaligo sunkvežimių vaikymo“, – teigė europarlamentaras.
P. Auštrevičius sako, kad Europos Parlamentas dėl paketo balsuos liepą.
Naujų taisyklių iniciatorės – daugiausia didžiosios Vakarų Europos šalys – sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Griežtinimų šalininkai teigia, kad jie užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.