DIZAINAS
Neiššaukiantis – tai, ko gero, pats tinkamiausias žodis siekiant apibūdinti „Kadjarą“. Žinoma, jis nėra toks niūriai blankus kaip trys analogai iš „Volkswagen“ grupės arsenalo, bet tuo pačiu jo nesinori priskirti stilingų aksesuarų kategorijai, kuriuo norėtų didžiuotis 250 sekėjų turinti „Instagram“ žvaigždė.
Tiesiog pažvelkite į jo siluetą. Stogo linija tiesi it styga. Pamirškite nuožulnias kėbulo linijas ar įmantrius linkius – čia jų nėra. Išskyrus papūstus priekinius ir galinius sparnus – tai tiesiog funkcionali dėžutė, į kurią reikėtų sutalpinti visą šeimos mantą. Na, ir dar daugiau visko, bet tai mes laikome privalumu, nes mūsų nuomone, tokie automobiliai privalo būti funkcionalūs ir tarnauti šeimoms. O ir „Kadjaras“ iš visų vidutinio dydžio, visureigiškos išvaizdos automobilių yra labiausiai panašus, na, į visureigį, o ne į duonos gabalėlių pririjusį žiurkėną.
Vertinimo kriterijus | Renault Kadjar TCe EDC 160 Intens |
Išskirtinumo faktorius | 5 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1471 kg |
Ilgis (mm) | 4489 mm |
Plotis (mm) | 1836 mm |
Aukštis (mm) | 1613 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2646 mm |
INTERJERAS
Panašios mintys sukasi ir apie gerbūvį, skirtą vairuotojui ir keleiviui, bet, tiesą sakant, tai niekada nebuvo stiprioji „Renault“ automobilių pusė. Retkarčiais jiems pavykdavo atlikti savo užduotį iki galo, retkarčiais mums kildavo nemažai klausimų dėl „Renault“ darbuotojų kompetencijos ir priimtų sprendimų.
Savo ruožtu, prieš tai gamintas modelis pateko į pilkąją zoną. Iš pirmo žvilgsnio – tai buvo „Renault“ šeimos narys, su „Renault“ automobiliuose matomu skaitmeniniu prietaisų skydeliu, mygtukais, sėdynėmis, bet šalia jų pūpsojo gausus elementų kiekis iš „Nissan Qasqhai“. Ir nors mes neturime nieko prieš „Nissan Qashqai“, tačiau kai itin svarbioje automobilių klasėje žaidžiantis modelis net negali turėti kitiems „Renault“ modeliams būdingų elementų, tai mažų mažiausiai kvepia pernelyg mažu noru pagaminti visavertį „Renault“ produktą, o ne padailintą broliško modelio kopiją.
Tiesiog užtenka pažvelgti į keletą svarbių elementų. Pavyzdžiui, multimedijos sistema. Nors tai buvo naujausia „Renault“ specialistų sukurta programinė įranga, tačiau tai buvo truputėlį apkarpyta, mažiau funkcijų turinti sistema, kuria, be visa ko, reikėjo naudotis minkant pakankamai mažytį ekraną, kai analogiškas „Talisman“, „Espace“ ar net „Megane“ turėjo stačiakampio formos centrinę konsolę, kuri tapo visų modernių „Renault“ modelių vizitine kortele. Tik ne „Kadjare“. Žinoma – tai daugeliui gali pasirodyti kaip smulkmenos, bet tuomet norisi užduoti retorinį klausimą. Jeigu aš noriu „Nissan“, aš perku „Nissan“. Jeigu aš noriu „Renault“, tai aš perku „Renault“, su visais prancūziškais sprendimais, keistenybėmis ir naujovėmis.
Vis dėlto, labai stipriai nekreipiant dėmesio į itin tvirtą ryšį tarp itin populiaraus „Nissan“ modelio ir šio „Renault“, atnaujintas modelis suteikia ne vieną priežastį džiaugtis atliktais pokyčiais. Išlipus iš prieš tai gaminto į atnaujintą modelį susidaro įspūdis, jog kiekvienas varžtelis buvo prisuktas stipriau, automobilis buvo suręstas kruopščiau, o naujos sėdynės iškart priverčia išskleisti garsą, kuris aplinkiniams asocijuotųsi su didžiuliu malonumu. Minkštos sėdynės šioje automobilių klasėje yra savotiška atgaiva, nes didžioji dauguma gamintojų kažkodėl yra įsitikinę, jog keleiviai mėgsta sėdėti ant medinio suolo.
Vertinimo kriterijus | Renault Kadjar TCe EDC 160 Intens |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 6 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 472 / 1478 |
DINAMIKA
Prieš keletą metų pirmą kartą pasirodęs „Kadjar“ buvo vienas iš tų, kuris gana stipriai nukentėjo nuo visuotinės darbinio tūrio mažinimo tendencijos. Iki atnaujinimo „Kadjar“ galėjo turėti juokingai mažą 1,2 litro arba 1,6 litro benzininius arba džiuginančiai taupius 1,5 ir 1,6 litro dyzelinius agregatus. Ir jeigu atvirai, 1,5 litro dyzelinis variklis šiam automobiliui buvo tinkamiausias dėl dviejų priežasčių: visai patenkinamos dinamikos ir juokingai mažo apetito degalams.
Dabar į „Kadjarą“ gamintojas pradėjo diegti naujutėlį, 1,3 litro, keturių cilindrų agregatą, kuris ne tik buvo suprojektuotas bendradarbiaujant su „Daimler“ inžinieriais. Jis taip pat praėjo intensyvių testų programą, kuri truko 40 000 valandų, o tai prilygsta 14-ai variklio eksploatacijos metų, po 8 valandas kasdien.
Nors tai tik faktiniai skaičiai, tačiau jis puikiai sugeba užmaskuoti faktą, jog jo tūris yra mažesnis negu ne pačio didžiausio „Colca-Cola“ butelio. Jis išskirtinai tylus ir sklandžiai veikiantis. Sugebantis išvengti itin šlykščių akceleracijos duobių, o ir variklio poreikis benzinui buvo stebėtinai kuklus, tad panašu, jog pagaliau priėjome ryškų lūžį, kuomet benzinu varomas variklis gali visapusiškai pakeisti dyzelinį analogą.
Retkarčiais netgi sunku patikėti, jog griežtos ekologijos laikais dar galime atrasti mažo tūrio benzininį variklį, kuriam kompaniją palaikanti turbina talkina plačiame sūkių diapazone, o ne didelį ir storą obuolį jums į galvą paleidžia kiekvieną kartą, kai pasiekiate tam tikrą sūkių ribą.
Kartu su nauju varikliu į „Kadjar“ atkeliavo ir priderama automatinė pavarų dėžė. „Renault“ galiausiai atsikratė klaikios „CVT“ pavarų dėžės, kurią taip stipriai propagavo „Nissan“. Atnaujintas pavarų dėžės veikimo algoritmas leidžia išnaudoti 270 Nm sukimo momentą, kai bandote išvažiuoti iš šalutinio kelio arba kai persirikiuojate į antrą eismo juostą, norėdami aplenkti lėtapėdį „kolegą“, ir jau matote kaip iš tolumos atskrenda „Bayerische Motoren Werke“ logotipu paženklintas eismo dalyvis.
Vertinimo kriterijus | Renault Kadjar TCe EDC 160 Intens |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 9,3 sekundės / 9,5 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 5,3 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 6,1 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 160 AG esant 5500 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 270 Nm esant 1800 aps/min. |
Maksimalus greitis | 210 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 8,6 litro / 5,8 litro / 6,9 litro |
Degalų bako talpa | 55 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 750 kilometrų |
VALDYMAS
Prancūzų kompanijos siekis išlaikyti absoliutų neutralumą kuo puikiausiai atsiskleidžia „Kadjaro“ elgsenoje jį vairuojant. Matote, jis keliu rieda taip, jog nesukeltų absoliučiai jokių emocijų. Jis siekia, jog vairuodami jį įdėtumėte kuo mažiau pastangų, bet jūs taip ir darysite, nes „Kadjarą“ už ausų tampysite neįtikėtinai lengvai ir jis tam nesipriešins.
Kaip ir priklauso prancūziškam automobiliui, „Kadjaro“ elgesys kelyje primena stereotipinį prancūzą. Jeigu analogiškas „Volkswagen“ ar „Seat“ keliu juda įsitempę kaip gitaros styga, tai „Renault“ bet kokiais keliais šokliuoja laisvai ir nevaržomai, ir gerokai minkščiau už anksčiau paminėtus analogus, bet ne taip minkštai kaip „Citroën C5 Aircross“.
Ir vėlgi, panašu, jog „Renault“ nusprendė nekreipti dėmesio į dabartines tendencijas ir šeimoms skirtą automobilį paversti stilinga taburete, kuri puikiai atrodo IKEA kataloge, bet realybėje tampa tikra rakštimi užpakalyje, nes po poros pasėdėjimų ant jos nenorite įsitaisyti nei jūs, nei jūsų svečiai.
Vertinimo kriterijus | Renault Kadjar TCe EDC 160 Intens |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai | 215/60 R17 |
EKSPLOATACIJA
Sveiku protu suvokiama kaina, ko gero, visuomet buvo „Renault“ markės automobilių stiprybė. Ypač lyginant gerai sukomplektuotų modelių kainas su pagrindiniais konkurentais. Tiesiog pažvelkime į faktus.
„Renault Kadjar“ su 160 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „Intens“ įrangos lygiu kainuoja 25 858 eurus. Už šią sumą gausite ne tik porą kilimėlių ir du pedalus, o stebėtinai gerai įrengtą mašiną.
Jau bazinėje įrangoje bus tokie privalumai kaip automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, oda aptrauktas vairas, priekiniai ir galiniai atstumo jutikliai, tamsinti galiniai langai, dviejų zonų klimato kontrolė, eismo juostos gausybė pagalbinių asistentų, „Bose“ garso sistema. Iš papildomos įrangos sąrašo norėtųsi pridėti tik „LED“ žibintus (968 eurai) ir „Winter“ paketą, į kurį įeina šildomos sėdynės, priekinių žibintų apiplovimas ir šildomas priekinis stiklas (399 eurai), tad galutinė ir gerai įrengto „Kadjar“ kaina (be nuolaidos) siekia 27 225 eurus.
O kokia situacija konkurentų stovykloje? „Škoda Karooq“ su 150 AG benzininiu varikliu ir „Kadjar“ prilygstančia komforto įranga kainuos apie 30 000 eurų, „Peugeot 3008“ su 180 AG benzininiu motoru kaina perkops 33 tūkst. eurų ribą, „Hyundai Tuscon“ su 177 AG benzininiu varikliu taip pat paprašys atsisveikinti su daugiau nei 30 000 eurų, o „Volkswagen Tiguan“ su 1,5 litro, 150 AG agregatu kainuos net 36 tūkst. eurų. Ironiškiausia tai, kad „Peugeot“ yra vienintelis modelis, kuris siūlo šį bei tą vertingo už didesnę kainą – nuostabiai atrodantį interjerą ir išskirtinį stilių.
Vertinimo kriterijus | Renault Kadjar TCe EDC 160 Intens |
Pigiausio modelio kaina | 20 921 euras |
Bandyto modelio kaina | 29 851 euras |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 9 balai |
Standartinė garantija | 5 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35 % |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 120 000 kilometrų laikotarpiui | 1386 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose |
Tokie automobiliai kaip „Renault Kadjar“ yra kaip niekada populiarūs ir geidžiami, tad gamintojui svajojant apie galimybę išlikti konkurencingam šiame segmente, iš pradžių jis turi imtis rimtų priemonių. „Renault“ šį kartą nusprendė, jog visapusiškas „Kadjar“ atnaujinimas turėtų tapti tarpine stotele link naujos kartos modelio, bet ar to užteks?
Automobilių gamintojai nusprendę atnaujinti tam tikrą modelį, įprastai atlieka keletą smulkių pakeitimų ir visa tai pateikia kaip didžiulį žygdarbį. Tuo tarpu „Renault“ nusprendusi atnaujinti „Kadjar“ modelį, atliko žymiai daugiau pakeitimų negu kas nors būtų panorėjęs.
Vargu ar labai nustebsite tai išgirdę, bet dabar, būtent dabar, „Renault Kadjar“ tapo tokiu, kokiu jis turėjo būti iš pradžių. Mielesnis keleivių sėdimosioms, patrauklesnis supermamytėms ir svarbiausia – patogesnis naudoti visose įmanomose situacijose. O ir naujas benzininis variklis pagaliau leidžia tvirtai atsisakyti dyzelinio analogo.
Tiesą sakant, „Renault“ pasiūlymas šioje klasėje nėra nei ypatingai įdomus, nei pats gražiausias ar pats geidžiamiausias, bet yra vienas riebus BET. Kaip šeimai skirtas įrankis, kaip transporto priemonė – būtent „Renault Kadjar“ yra vienas geresnių pasiūlymų šioje klasėje. Jis nėra toks perdėtai brangus kaip „Volkswagen Tiguan“, jis yra erdvesnis už savo brolį „Nissan Qashqai“ bei „Peugeot 3008“, o komforto įrangos, įsigijimo kainos bei eksploatacijos kaštų santykis yra vienas geriausių rinkoje. Vienintelis trūkumas – stereotipas tūnantis skeptiškai nusiteikusio individo galvoje.
MUMS PATIKO
- Atnaujintas modelis atrodo patraukliau
- Stebėtinai patogus ilgose kelionėse
- Šaunus benzininis variklis
- Interjero ir bagažinės erdvė
- Gera kaina ir maži eksploatacijos kaštai
- Puikiai kelią apšviečiantys žibintai
MUMS NEPATIKO
- Keturių varančiųjų ratų pavara galima tik su automatine pavarų dėže ir dyzeliniu varikliu
- Interjerui trūksta „Renault“ automobiliams būdingo stiliaus
- Naudojimasis multimedijos sistema ne visuomet būna patogus