Penktadienį atidaryta Panevėžio universali sporto arena „Cido“. Čia nuo šiol vyks svarbiausi Panevėžio apskrities kultūros, sporto bei verslo renginiai.
Atidarymo šventės metu Panevėžio miesto meras Povilas Vadopolas perdavė arenos valdymo teisę ir simbolinį raktą konkursą laimėjusiai didžiausiai Baltijos šalyse pramogų verslo įmonių grupei „Seven entertainment“, kuriai priklauso ir „Siemens“ arena.
Panevėžio universalios sporto arenos atidarymo šventėje dalyvavo ministras pirmininkas Gediminas Kirkilas, kadenciją baigęs prezidentas ir buvęs premjeras Algirdas Brazauskas, Panevėžio miesto meras Povilas Vadopolas, vyskupas Jonas Kauneckas, Seimo rinkimus laiminčių konservatorių lyderis Andrius Kubilius. Vyskupas palaimino areną ir į jos atidarymą susirinkusius svečius.
Šventiniame renginyje buvo specialiai tam sukurtas lazerių šou, smuikininkių grupės „Electric Ladies“ pasirodymas ir šventinis populiarios italų grupės „Ricchi e Poveri“ koncertas.
Pristatydamas areną Panevėžio meras džiaugėsi, kad didžiausia šalies arena esą pastatyta per rekordiškai trumpą laiką. Dėkodamas prie arenos statybos prisidėjusiems žmonėms P. Vadopolas pradėjo nuo Algirdo Brazausko ir Gedimino Kirkilo. Šiaip ar taip, toje pat teritorijoje numatoma statyti teniso kortus ir kitus objektus, turinčius sukurti bendrą sporto ir pramogų kompleksą.
A. M. Brazauskas, savo ruožtu, sakė pradžioje išsigandęs dėl projekto mastų. „Pagalvojau - kaip mes tokį didelį pastatą galime pastatyt. Juk tai vienas iš didžiausių pastatų Lietuvoje“. A. M. Brazauskas ypač gyrė Ūkio ministerijos klerkus, kurie esą puikiai išstudijavo Europos lėšų panaudojimo instrukcijas ir dar geresnes parašė savas. Pasak buvusio premjero, ypač įspūdingas sugebėjimas panaudoti tokius didelius Europos pinigus ir beveik neišleisti biudžeto lėšų, kurios bendroje sąmatoje sudarė vos dešimtadalį.
Pasibaigus kalboms ir padėkų įteikimams, perkirpta simbolinė juostelė, tačiau šią procedūrą palydėjo šiokia tokia sumaištis - orkestras ėmė groti per anksti, o vėliau nesiryžo pradėti iš naujo. Vakaro vedėjas į orkestrantus kreipėsi sakydamas: „ponai panevėžiečiai, Jūs mane žudote. Grosim ar ne?“. Galiausiai orkestras visgi užgrojo ir premjeras pagaliau pasidžiaugė kirpdamas juostelę.
Universalesnė už kitas ir brangi
Arena talpins iki 7 tūkst. lankytojų. Ji unikali ir tuo, kad čia bus galima rengti ne tik koncertus ar krepšinio varžybas, bet ir dviračių treko lenktynes. Panevėžio arena yra vienintelė Baltijos šalyse, kurioje sumontuotas tarptautinius standartus atitinkantis dviračių trekas.
Numatyta, kad krepšinio varžybas galės stebėti apie 5,6 tūkst. žiūrovų, dviračių lenktynes - 3,1 tūkst., koncertus ir kitus renginius - iki 7 tūkst. žmonių. Įrengti 6 greito maitinimo taškai, 4 barai, 16 VIP ložių, veiks arenos klubas. Tiesa, automobilių aikštelės prie arenos vietų skaičius nėra didelis – septyni šimtai. Visgi, pasak UAB „Seven Live“ atstovo spaudai Giedriaus Galdiko, standartai išlaikyti. „Yra paskaičiuota, kiek automobilių tenka tam tikram sėdimų vietų skaičiui. Ar nebus užstatyti kiemai, priklausys nuo miestiečių požiūrio. Pas mus norima įvažiuoti su ratais į salę, užuot paėjus tam tikrą atstumą. Juk Panevėžys nedidelis. Be mašinos galima ir alaus atsigerti. Ne visada verta vairuoti“, - perspėjo G. Galdikas.
Vėjas kiek anksčiau laiko nuplėšė plėvelę nuo areną puošiančios iškabos. Kaip ir daugelio kitų šalies arenų atveju, čia puikuosis pagrindinio rėmėjo prekinis ženklas. Panevėžys turės sulčių gamintojo vardo areną. Pavadinimas - „Cido arena“.Tai iškart pagimdė naują anekdotą tarp žurnalistų - imta spėlioti, ar nederėtų statomų Valdovų rūmų pavadinti „Elmen Horster“ vardu.
Spaudos konferencijoje vardo suteikimo sutartis buvo oficialiai pasirašyta. Prekinį ženklą „Cido“ valdanti „Kalnapilio-Tauro“ grupė gavo teisę vadinti šią areną minėtu vardu dešimt metų. Finansiniai grupės įsipareigojimai neskelbiami. Tačiau, kaip pabrėžė aludarių atstovai, kalbama ne apie vieną ir ne apie du milijonus, o apie „rimtas sumas“. Koncesijos sutartis, pagal kurią „Seven entertainment“ valdys areną, pasirašyta penkiolikai metų. Šiuo metu, anot operatoriaus atstovų, įmonė yra investavusi į areną apie du milijonus litų savų pinigų.
Arenos statybos bendra kaina - apie 108 mln. litų, o iš viso į projektą jau investuota daugiau kaip 200 mln. litų, kurių didžiąją dalį sudaro Europos Sąjungos lėšos.
Kiek anksčiau žiniasklaida skelbė, jog nacionalinės svarbos objektu pripažintos Panevėžio universaliosios sporto arenos kaina nuo 86 mln. šoktelėjo iki 129 mln. litų. Arenos statybai prieš mėnesį esą reikėjo beveik 50 proc. daugiau lėšų, nei buvo planuota.
Panevėžio meras Povilas Vadopolas tuomet guodėsi nežinantis, iš kur gauti 43 mln. litų, būtinų arenai baigti. Jis vylėsi, kad pinigų atseikės šalies Vyriausybė. Arena Panevėžyje pradėta statyti 2007 metais. Jau tada tapo aišku, kad 86 mln. litų, gautų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, valstybės ir miesto biudžetų, nepakaks. Šventės metu meras finansinių sunkumų nebekomentavo, o arenos partneriai dėl finansinių reikalų siūlė teirautis kaip tik savivaldybės.
Sportininkams nėra ko gerti alaus
Komentuodamas vardo parinkimą „Kalnapilio-Tauro“ grupės generalinis direktorius Valdas Tekorius juokavo, kad sportininkams nėra ko gerti alaus. „Norim, kad žmonės gertų daugiau sulčių. Be to, tai ne paskutinė arena. Jau yra Panevėžyje vienas „Kalnapilis“. Tai ne Kaunas ar Klaipėda, kurie turi po seną bravorėlį“, - šaipėsi V. Tekorius.
„Ieškojome solidžių partnerių ir žinomo prekinio ženklo. Šiuos kriterijus visiškai atitiko „CIDO“ sulčių platintoja Lietuvoje „Kalnapilio–Tauro grupė“. Ne mažiau svarbu ir tai, kad bendrovės veikla glaudžiai susijusi su Panevėžio miestu“, - sakė SEVEN grupės generalinio direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Šiugždinis.
Anot jo, SEVEN palankiai vertino tai, kad „Cido“ yra būtent sulčių prekinis ženklas – arenoje vyks sporto bei pramoginiai renginiai, skirti ne tik suaugusiems, bet ir visai šeimai ar vaikams. „CIDO“ areną valdanti SEVEN viena pirmųjų Lietuvoje pradėjo taikyti vardo teisių pardavimo modelį. Žinomų prekių ženklų vardai jau suteikti grupės taip pat valdomai „Siemens“ arenai ir „Vichy“ vandens parkui.
„Mes sąmoningai norėjome prisidėti prie svarbaus Lietuvai kultūrinio projekto. Tikimės, kad „CIDO“ vardas ateityje asocijuosis su svarbiomis pergalėmis, įspūdingais pasirodymais, įdomiais koncertais bei kokybišku ir turiningu laisvalaikiu“, - teigė „Kalnapilio–Tauro grupės” vadovas Valdas Tekorius.
„CIDO“ sultys yra populiariausios Lietuvoje. Vien per šių metų devynis mėnesius parduota daugiau nei 7 mln. litrų sulčių, o tai yra 50 proc. daugiau nei 2007-aisiais. Tikimasi, kad naujai arenai suteiktas „CIDO“ vardas taps simboliniu talismanu, atnešančiu svarbias pergales ir įdomius renginius šalies gyventojams.
„Nepaisydami vis garsesnių kalbų apie artėjančią ekonominę krizę, neatsisakome savo planų „CIDO“ arenoje per pirmuosius veiklos metus surengti 50-60 renginių ir sulaukti apie 150 tūkst. lankytojų“, - sakė „CIDO“ arenos generalinis direktorius Dainius Visackas. „Puikus pavyzdys to, kad panevėžiečiai yra išsiilgę didelių renginių, yra tai, kad į atidarymo koncertą bilietai buvo išpirkti vos per savaitę.
Artimiausiu metu „CIDO“ arenoje įvyks Lietuvos krepšinio federacijos DnB NORD taurės finalinio ketverto rungtynės. „Jau šiandien aišku, kad tarp keturių geriausių komandų patenka Kauno „Žalgiris“ bei Vilniaus „Lietuvos rytas“. Likusios dvi komandos paaiškės sausio mėnesį. Tikimės, kad „CIDO“ arenos sienos padės tarp geriausiųjų patekti ir Panevėžio „Techaso“ komandai“, - sakė D. Visackas.
Daugiau įspūdžių skaitykite čia.
Apie Panevėžio arenos skolas – LNK žinių videoreportaže.