„Visos kalbos apie savavaldžius automobilius ir netaršius individualius mobilumo sprendimus paprastam vartotojui atrodo kaip tolima ateitis, todėl esame labai laimingi, galėdami Baltijos šalyse pristatyti „Volkswagen“ ateities viziją. „ID“ yra svarbus etapas vystant technologijas – tai bus pirmasis pilnai prie tinklo prijungtas ir visiškai funkcionalus elektromobilis, kurį galės įpirkti milijonai žmonių. Jau dabar galime pažvelgti į automobilius, kuriuos vairuosime ateityje“,- teigė „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius.
Elektra varomi „Volkswagen“ automobiliai bus siūlomi su skirtingos talpos baterijomis. Pačios pigiausios modelių versijos turės mažiausios talpos baterijas, kurios leis nuvažiuoti maždaug 300 kilometrų atstumą. Tuo tarpu pačios brangiausios versijos leis su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti iki maždaug 600 kilometrų distanciją.
Gamintojas teigia, jog elektromobilių įsigijimo modelis bus praktiškai identiškas normaliems automobiliams. Atėję į „Volkswagen“ atstovybę Jūs pasirenkate kėbulo tipą, spalvą, norimą komforto įrangą ir norimą variklį. Tokius pačius veiksmus atliksite pasirinkdami „I.D“ elektromobilį. Skirtumas tik tas, jog turėsite pasirinkti ne iš 1,2, 1,4 ar 2 litrų darbinio tūrio motorų, o iš skirtingų baterijų talpos.
Vienintelė alternatyva – elektrinė?
Visuotinė automobilių elektrifikacija ir nuolatinis dyzelinio variklio žeminimas tapo kasdienybe. Vis dėlto, Estijoje vykusiame „I.D Buzz“ koncepto pristatyme „Volkswagen“ atstovai išreiškė kitokį požiūrį į 10 metų ateitį.
Šiuo metu „Volkswagen“ turi vieną tikslą – iki 2025 metų pristatyti net 30 skirtingų elektra varomų automobilių, bet tai nereiškia, jog nuo 2025 metų mes galėsime rinktis iš 30 skirtingų elektromobilių. Kiekvienai rinkai bus skirtas skirtingas naujų modelių kiekis. Pavyzdžiui: Europai – 5, JAV – 6, Kinijai – 10 ir pan.
Pasak„Volkswagen“ prekės ženklo vadovo Baltijos šalyse Justo Nekrošiaus, elektra varomi automobiliai papildys šiuo metu gaminamų modelių gamą. Gamintojas šiuo metu neturi jokių planų atsisakyti vidaus degimo variklių, tiek benzininių, tiek dyzelinių. To priežastis? Pagal preliminarius skaičiavimus, elektromobiliai netolimoje ateityje sudarys maždaug 10 procentų viso pasaulio automobilių parko.
Elektromobiliai yra skirti tiems, kurie gyvena mieste – tai puikiai supranta kiekvienas. Gamintojas taip pat supranta, jog reikia orientuotis ne tik į tuos, kurie gyvena mieste, bet ir į tuos, kurie nuolatos turi įveikti ilgus atstumus arba tiesiog nenori vairuoti elektromobilio, tad jeigu pergyvenate dėl vidaus degimo variklių – turime oficialų patvirtinimą iš „Volkswagen“ atstovų, kurie sako, jog gamintojas neturi absoliučiai jokių intencijų atsisakyti vidaus degimo variklių.
Požiūris – pasikeis
Automobilis daugelį metų atlikdavo ne vieną, bet kelias skirtingas funkcijas. Tai – darbo įrankis, patogus būdas pasiekti darbo vietą, saviraiškos priemonė. Kiekvienas vairuotojas nusprendžia pats, kokią funkciją atlieka jo vairuojamas automobilis.
„Volkswagen“ atsižvelgdama į skirtingus vartotojų poreikius, į naujų automobilių kūrimą pradeda žvelgti kaip į išmanųjį telefoną – įrankį ir prietaisą, kuris yra Jūsų.
2020 metais prekyboje pasirodysiantys „I.D“ vardu pavadinti šeimos nariai bus prijungti prie šiuo „Car.Net“ vardu pavadintos „Volkswagen“ platformos, kuri dabartiniams vokiškų automobilių savininkams leidžia naudotis įvairiomis paslaugomis: tiesiogiai bendrauti su „Volkswagen“ servisu ir suplanuoti artimiausią vizitą, realiu laiku stebėti automobilio buvimo vietą, degalų kainas kiekvienoje Europos šalyje, stebėti eismo situaciją realiu laiku, naudotis skaitmeninėmis radijo stotimis, sužinoti pačias karščiausias naujienas ar nuotoliniu būdu į navigacijos sistemą įvesti suplanuotą maršrutą. Ši paslauga taip pat atlieka automobilio apsaugos funkciją. Pavyzdžiui, suveikus apsaugos sistemos, automobilio šeimininkas iškart gauna pranešimą, kuriame rekomenduojama nueiti ir apžiūrėti savo ratuotį. Galbūt tuo metu prie automobilio darbuojasi ilgapirščiai ir bando ištraukti brangią multimedijos sistemą.
Šiu metu „Car.Net“ paslaugą kiekvienas „Volkswagen“ vairuotojas privalo užsisakyti. Tuo tarpu visi „I.D“ šeimos nariai, iškart bus prijungiame prie „Volkswagen“ tinklo, kuriam vokiečių gamintojas turi ambicingų planų. Netolimoje ateityje „Car.Net“ tinklas stebės Jūsų naudojimosi įpročius. Pavyzdžiui, jeigu kiekvieną dieną važiuojate tuo pačiu maršrutu, informacijos ir pramogų sistema įspės apie Jūsų maršrute atsiradusius nesklandumus: kamščius ar avarijas. Jeigu kiekvieną dieną užsukate į degalinę nusipirkti kavos – „Volkswagen“ galės šią informaciją perduoti degalinės operatoriams, kurie būtent Jums pritaikys nuolaidą kavai, nes esate ištikimas klientas. Trumpai tariant – išmaniuose telefonuose esančios funkcijos bus perkeltos į automobilį.
Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir „Volkswagen“ didžiulį dėmesį skiria autonominiams automobiliams. Nors absoliučiai savaime važiuojančios transporto priemonės bendro naudojimo keliuose pasirodys tikrai ne už 10 ar 15 metų, tačiau „Volkswagen“ specialistai jau žino kaip turėtų atrodyti, kaip turėtų veikti ir kokią funkciją turėtų atlikti ateities automobilis.
Puiki ir sunkiai suvokiama ateities automobilio viziją galite pamatyti žemiau esančiame vaizdo klipe.