Artimiausias šio projekto renginys dalyvius jau artėjantį sekmadienį suburs Šiauliuose, kur vyks „Šiaulių miesto iššūkis Autobilis taurei laimėti“. Jame kaip visuomet dalyvių lauks puiki trasa ir visos galimybės važiuoti analizuojant savo laikus bei siekiant perprasti automobilio valdymo subtilybes ir savo veiksmus prie vairo.
Vos tik buvo pradėti atlaisvinti karantino apribojimai, projektą „Saugūs keliai Lietuvoje“ įgyvendinantys „D1Sport“ organizatoriai suskubo organizuoti renginius ir šiemet jau padarė keturis – po vieną Klaipėdoje, Kaune, Vilniuje ir Marijampolėje. Jau artėjantį sekmadienį dalyviai kviečiami į Šiaulius, o kiek vėliau projektas pasieks Trakus, Panevėžį ir toliau bus vykdomas įvairiuose Lietuvos miestuose.
Kiekvieno važiavimo laikas bus fiksuojamas
Artimiausiame renginyje Šiauliuose bus pristatyta ir dar viena naujovė – laiko matavimo technologija, veikianti vadinamojo „transponderio“ – laiko matavimo daviklio principu. Tai reiškia, kad kiekvienas renginio dalyvio pasirodymas trasoje bus fiksuojamas, todėl vairuotojas aiškiai matys savo laiką ir pagal tai galės analizuoti, koks važiavimo stilius yra optimaliausias.
„Nebebus taip, kaip anksčiau, kai dalyvis važiuodavo tiesiog treniruotę, o tik paskui būdavo matuojami laikai. Dabar bus fiksuojamas kiekvieno važiavimo laikas. Tai duos vairuotojams daugiau galimybių suprasti, kada prie vairo jie daro kažką blogai arba gerai. Tuo mes artėjame prie savo tikslo, kad žmonės suprastų vairavimą, pagerintų savo vairavimo įgūdžius.
Žinoma, įvertinsime ir geriausių laikų autorius. Prizus jiems įsteigė mūsų partneriai „Liqui Moly“ ir „Iron Wolf Parts“, o taures – „Autobilis“. Taigi, laukia tikra įdomus ir vairuotojams pridėtinės vertės suteiksiantis renginys“, - sakė „D1Sport“ vadovas ir renginio organizatorius Kastytis Alekna.
Naujas skirstymas į grupes
Anksčiau šiuose renginiuose dalyviai į grupes buvo skirstomi pagal vairuojamos technikos varančiąją ašį. Dabar organizatoriai nusprendė šios sistemos atsisakyti ir sukūrė tris kategorijas, kuriose bus kreipiamas dėmesys į automobilių paruošimo lygį – „Stock“, „Sport“ ir „Super Sport“.
Dar viena įdomi detalė, į kurią turėtų dėmesį atkreipti dalyviai – automobilio išmetimo sistemos garsas. Kadangi Šiauliuose trasa yra greta gyvenamųjų namų kvartalo, startuoti galės tik reikalavimus atitinkančių automobilių vairuotojai. Pasak organizatorių, išmetimo sistemos garso lygis, matuojant jį 2000-3000 tūkst. apsisukimų per minutę diapazone, neturės viršyti šimto decibelų.
„Standartiniame automobilyje negali būti jokių modifikacijų. Svorio ir arklio galių santykis čia negali būti didesnis nei 0,118. Tarkime jei automobilis sveria vieną toną ir turi 119 arklių, jis viršija nustatytą 0,118 ribą ir į „Stock“ klasę patekti jau negali. Tuomet toks dalyvis važiuotų „Sport“ klasėje, kurioje startuos tie, kurie viršija šią ribą. „Super Sport“ klasei bus priskirti tie dalyviai, kurie važiuoja sportui pritaikytais automobiliais – su sportinėmis padangomis, pakaba, diržais. Taip pat čia važiuos tie, kurių salonas yra išimtas ir taip išlengvintas automobilis.
Taip pat turėsime ir „Naujokų“ klasę dalyviams, kurie niekada niekur nėra važiavę. Naujokai galės važiuoti tik su „Stock“ klasės automobiliais. Na ir galiausiai turime „XXX“ grupę, kuri skirta įmonėms, organizacijoms, draugų asmeniniams renginiams, kurioje važiuoja tik ta maža grupė žmonių, pareiškusių norą dalyvauti atskiroje, asmeninėje tos kompanijos įskaitoje. Mūsų renginių šūkis – „Geras laiko praleidimas su nauda“, todėl tikrai laukiame visų, norinčių pasitikrinti savo vairavimo sugebėjimus“, - pasakojo Kastytis Alekna.
Ateities vizija – organizuoti nemokamus renginius
Šiais metais „Saugūs keliai Lietuvoje“ projekto vizijoje planuojami net 25 renginiai, kurie nuolat bus vykdomi skirtinguose šalies miestuose, tad ši iniciatyva taps prieinama visų regionų gyventojams. Kaip teigia šios idėjos autorius, „D1Sport“ vadovas Kastytis Alekna, projekto vizija yra dalyviams leisti važiuoti nemokamai. Tam, anot organizatoriaus, reikia vienintelio dalyko – finansiškai pajėgaus renginio mecenato.
„Mūsų tikslas rasti partnerį, kuris galėtų finansuoti visus 25-is mūsų renginius. Tai yra maždaug 25-ių tūkstančių eurų biudžeto poreikis. Tuomet visi dalyviai galėtų važiuoti nemokamai arba už labai simbolinį mokestį. Tokį siekį turime ir ieškome tam partnerių. Norime, kad mūsų renginiai taptų ne tik patrauklūs, bet ir finansiškai prieinami kiekvienam, norinčiam tapti geresniu vairuotoju“, - sakė Kastytis Alekna.