Antra Vieta EKO1, penkta vieta EKO2. Nissan Leaf. Ekipažai – Stasys Planutis/Vytautas Černiauskas ir Kęstutis Valinčius/Edvinas Šinkevičius
Nissan Leaf 80 kW variklis starte neatrodė labai įspūdingai, tačiau trasoje įsibėgėdavo ne juokais. Lenktynininkai juokėsi, kad ne kartą gerokai išgąsdino šalia ralio trasų buvusius žiūrovus. Lyg iš niekur atlėkę elektromobiliai tik padangų cypimu išduodavo esantys arti. Organizatoriams Leaf irgi patiko – jų baterija talpiausia lyginant su artimiausiais konkurentais, tad ir įkrovimu teko rūpintis mažiausiai. Leaf dizainas nesupainiojamas su konkurentais. Automobilis lyg ir niekuo neišsiskiria iš kitų, tačiau labai aiškiai skleidžia žinią, kad nėra įprastas. Salonas labai erdvus, ergonomika puiki. Gamintojas deklaruoja 250 km nuvažiuojamą atstumą. TopGear Lietuva redaktoriui anksčiau vykusių bandymų metu pavyko nuvažiuot 257 ir dar liko šioks toks rezervas. Šiemet vykusiose elektromobilių lenktynėse Vilnius-Palanga Nissan Leaf pasiekė rekordą, į didžiausią vasaros kurortą nulėkęs per 4 valandas ir 49 minutes. Gal tai ir ne tinkamiausias modelis lenktynėms, bet jis pirmasis bando peržengti ribą skiriančią tik miesto elektromobilį nuo universalios transporto priemonės.
Pirma vieta EKO2, BMW i3. Ekipažas – Marius Kairys/Donatas Černiauskas
BMW ir elektromobilių lygoje išliko sportiškumo etalonu. Na gerai, tik elektromobilių lygoje, jei nežiūrėti į M ženklu pažymėtus modelius. Kai šiuolaikiniai benzinu ar dyzelinu varomi BMW vis labiau komfortiškėja ir atsisako savo sportiškų genu, i3 viską pradeda iš naujo. Šio mažylio dinamika užburia, senovišką vitamino C tabletę primenantys ratai prasisuka dar bent kelias sekundes po starto, bet dėka žemo svorio centro automobilis išlieka puikiai valdomas posūkiuose. Labai aiškiai jaučiamas priekinių ratų nepakankamas pasukamumas daugiau susijęs su noru įspėti vairuotojus prieš atsitinkant tikrai rimtam nesusipratimui. O puikiai subalansuotos stabilizavimo sistemos neleidžia pabėgti galinei i3 daliai. Išjungus „Traction control“ BMW i3 tampa tikra slalomo lenktynių dalyvio svajone, nors iš šalies žiūrint automobilis gana nejaukiai atrodo staigesniuose posūkiuose. Ralyje dalyvavęs ekipažas vienintelis sugebėjo rimčiau pasipriešinti D.Jociaus KIA ir jei ne kelios susirinktos baudos sekundės, galėjo sukurti nemenką sensaciją. P.S. BMW i3 baterijas reikėjo papildyti dažniausiai.
Antra ir trečia vieta EKO2, Tesla Model S. Ekipažai – Gediminas Navickas/Eiridas Zabarauskas ir Gintaras Smalinskas/Nerijus Rakauskas
Teslų bijojo visi varžovai. Bet jau pirmų treniruočių metu matėsi, jog didelė masė nepadės šiam automobiliui siaurose ralio trasose. Kaip ir BMW, Teslos kenčia nuo nepakankamo pasukamumo, bet dar labiau laimi startuodamos iš vietos. Nors žiūrovai pasigesdavo ralyje įprasto variklio kriokimo, tačiau Tesla jį kompensuodavo starto metu rėkiančių padangų garsu. Į jį atsisukdavo visi – teisėjai, žiūrovai ar tiesiog praeiviai. Įspūdį padarė, tačiau aplenkti vikresnių konkurentų nesugebėjo. Na, slalomo aikštelės tikrai ne šio monstro teritorija, bet žiedinėse lenktynėse jam lygių sunkiai rastum. Tad nenuostabu kad jau 2017 metais startuoja Electric GT World series lenktynės, kuriose dalyvaus 20 identiškų Tesla Model S P85 automobilių.
Ketvirta vieta EKO2, Citroen Berlingo. Ekipažas – Nerijus Rakauskas/Gintaras Smalinskas
Iš įprastais degalais varomo Berlingo į elektrinį jis buvo perdarytas Klaipėdoje. Išliko standartinė pavarų dėžė o tik elektra įveikiamas atstumas kol kas siekia iki 100 km. Tai tikrai ne ralio automobilis, bet kasdieniniam nedidelių krovinių transportavimui turėtų būti visai tinkamas. Organizatorius žavi kūrėjų entuziazmas ir tikėjimas tuo ką jie daro.