Lietuvos statistikos departamento kainų statistikos skyriaus vedėja Nadiežda Alejeva tikina, kad lyginant pastarųjų devynių mėnesių kainas yra pastebimas aiškus prekių kainų augimas turgavietėse.
„Tokių produktų kaip: malta kalakutiena, aukščiausios rūšies parūkytos dešros, sūdytų silkių filė, kiaulienos sprandinė – kainos turgavietėse padidėjo daugiau nei kitose prekybos įmonėse. Pavyzdžiui maltos kalakutienos kainos turgavietėse per devynis mėnesius padidėjo 2,3 proc., o kitose prekybos įmonėse kainos sumažėjo 8, 9 procentais“, – teigė N. Alejeva.
Pasak pašnekovės, kainos didėjo ne tik turgavietėse, bet ir parduotuvėse, tačiau jeigu palyginsime mėsos kainas jos labiau didėjo turgavietėse.
„Jautienos sprandinės kainos padidėjo 2,7 proc., tai kitose parduotuvėse irgi padidėjo, bet mažiau tik 1,2 procentais. O jeigu imtumėme daržoves, tai čia matome, kad spartesni kainų kilimo tempai buvo, kitose prekybos įmonėse“, – pasakojo Lietuvos statistikos departamento kainų statistikos skyriaus vedėja.
N. Alejeva taip pat pateikia, kad citrusinių vaisių kainos prekybos įmonėse didėjo šiek tiek sparčiau, tačiau gėlių kainos sparčiau augo turgavietėse.
Prekybos tinklai stebi turgaus kainas
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė pripažįsta, kad turgavietės kaip ir bet kuris prekybos tinkas, didesnė ar mažesnė netinklinė parduotuvė yra jų konkurentas, kurių kainas jie stebi ir stengiasi su jomis konkuruoti.
„Pirkėjai yra tie patys ir kainas jie seka, renkasi pagal kainą, kokybę, kitus parametrus, tad stebėti kokia situacija yra turguje mums tenka nuolatos. Kol kas galvojame, kad sėkmingai mums sekasi konkuruoti su turgaviečių kainomis. Esame didelis tinklas ir didelių pirkimų ir sėkmingų derybų su tiekėjais galime pasiūlyti geras kainas. Taip pat bendradarbiaujame su tais pačiais ūkininkai, kurie teikia produkciją“, – tikino R. Saulytė.
Žemės ūkio ir maisto produktų vidutinės kainos Lietuvos turgavietėse 2014–2015 m. spalio mėn. pradžioje EUR/mat. vnt.