• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didmiesčių gyventojai jau sunkiai įsivaizduoja savo gyvenimą be transporto kamščių. Atrodo, kad automobilių spūstis darbo dienos pradžioje ir pabaigoje, savaitgalių ir švenčių išvakarėse yra neišvengiama. Bet, pasirodo, įmanoma ne tik stebėti intensyvaus mašinų eismo srautus, bet ir juos prognozuoti bei informuoti vairuotojus, kaip greičiau nuvažiuoti į norimą vietą.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelyje išsivysčiusių šalių yra transporto stebėjimo centrai, kuriuos pasiekia informacija ne tik iš kelius filmuojančių vaizdo kamerų, bet ir specialiųjų tarnybų malūnsparnių ar motociklų. Pastaruoju metu vis populiaresni tampa mobiliųjų telefonų vartotojų pasiskirstymo žemėlapiai, rašoma žurnale „The Economist“.

REKLAMA

Iš transporto stebėjimo centrų informacija pasiekia automobilių navigacijos sistemas. Vairuotojai, žinodami, kur didesnė automobilių grūstis, gali rinktis kitus maršrutus. Japonų bendrovė „Honda“ šiuo metu pardavusi apie 150 tūkst. tokių automobilių, kuriuose įmontuota navigacijos sistema su galimybe gauti informaciją ir apie transporto intensyvumą. Tačiau ne visuose keliuose ar gatvėse yra eismo stebėjimo kameros. Todėl vis labiau populiarėja transporto pasiskirstymo nustatymo sistema pagal mobiliųjų telefonų žemėlapius. Kadangi beveik kiekvienas vairuotojas turi mobilųjį telefoną, įmanoma anonimiškai kontroliuoti, kiek jų yra keliuose ar gatvėse. Tokią informaciją reikia išvalyti, atskiriant pėsčiuosius ir dviratininkus. Šiuo metu tokio eismo registravimo centrai veikia Škotijoje, Olandijoje, Floridoje, planuojama tokią tarnybą įsteigti ir Čekijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas būdas, kaip išvengti automobilių spūsties - prognozuoti jos vietas ir įspėti vairuotojus iš anksto. Vašingtono valstijoje, Redmonde, „Microsoft“ darbuotojai mėgina naują transporto grūsčių prognozavimo sistemą. Dalyviai siunčia informaciją, kokiais maršrutais jie ketina važiuoti, ir elektroniniu paštu ar trumposiomis žinutėmis gauna įspėjimus, kokių vietų derėtų vengti. Sistemos kūrėjas Ericas Horovitzas skelbia, kad jos tikslumas yra 75 proc., kasdien programoje dalyvauja 3000 žmonių. Numatant eismo nesklandumus, atsižvelgiama ir į oro prognozę, išskirtines kalendorines dienas ir paisoma mieste kelerius metus vyraujančių eismo spūsčių dėsningumų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalifornijos, Kempbelo bendrovė „Triangle Software“ ne tik įspėja vairuotojus apie intensyvaus eismo kelio atkarpas, bet ir elektroniniu paštu arba trumposiomis žinutėmis siūlo kitus kelionės maršrutus. JAV Valstybinio mokslo fondo finansuojamo projekto kūrėjas Andre‘as Gueziecas įsitikinęs, kad ateityje transporto kamščių prognozę, kaip ir informaciją apie rytdienos orus, skelbs žiniasklaida. Jau susitarta su vienu Sakramento žinių kanalu, kad jis transliuotų ateinančios savaitės kelių eismo intensyvumo prognozes.

Pagal užsienio spaudą parengė Gintaras Aleknonis

www.lrt.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų