Vis dėlto kitiems tas išorinis šurmulys, skatinimas pirkti dovanas, nors laiko dar yra gana nemažai, gali kelti vidinį susierzinimą, stresą. Pasak specialistės, viskas priklauso nuo žmonių tipų.
„Na, jeigu žmonės gyvena ramesnį gyvenimo būdą, nelabai aktyvų, tas išankstinis švenčių šurmulys jiems suteikia papildomos energijos, gyvumo. Bet jeigu žmonės gyvena intensyvų, labai užimtą gyvenimą, tas išorinis stimuliavimas gali juos veikti neigiamai. Čia yra reagavimas, tai žmogaus vidinis dalykas, kaip jis į viską reaguoja. Aišku, tai priklauso ir nuo temparemento – ar žmogus intravertiškas, ar ekstravertiškas. Intravertą tai labiau trikdys, ekstravertas gali būti daugiau patenkintas", - teigė pašnekovė.
Didelė išorinė reklamos įtaka, pasak specialistės, gali išbalansuoti žmogų taip, kad jis nebesupras, ko jam iš tikrųjų reikia, ką jis nori daryti. Tokiu atveju J. Sondaitės teigimu reikia skirti laiko sau tam, kad sustiprintum ryšį su savimi.
„Visada yra galimybė mokytis iš patirties“, - laidoje tikino specialistė.
Psichologės nuomone tam, kad šventiniai lūkesčiai išsipildytų, svarbiausia - susitelkti į žmogiškuosius dalykus.
„Pasitenkinimą šventėmis teikia geri santykiai, meilė, palaikymas, dėmesys. Psichologiniai poreikiai yra daug svarbesni už dovanas, po jomis jie tik pasislepia“, - tikino J. Sondaitė.
„Šventė yra subjektyvi vidinė būsena. Žmogus gali pasirinkti – švęsti ar nešvęsti. Jei žmogus yra vienas, tai dar nereiškia, kad jis negali susikurti šventinės nuotaikos. Turint ryšį su savastimi, bet kas gali susikurti tokią šventę ir švęsti ją taip, kaip nori“, - pridūrė pašnekovė.