Jis patvirtino, kad dėl prastų oro sąlygų apžiūros darbus vykdančios Nyderlandų įmonės „Mammoet“ ir kitų specialistų komanda trečiadienio naktį grįžo į Klaipėdą. Jie į jūrą buvo išplaukę Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivu „Mintis“.
„Laivas vakar grįžo į Klaipėdą (...). Sąlygos labai sudėtingos, lėktuvas apneštas dumblu, matomumas siekia apie du metrus“, - BNS sakė A.Raščius.
„Mammoet“ ekspertai vertina robotų gautą filmuotą medžiagą. A.Raščius tvirtino, kad antrojo piloto kūno sudužusiame orlaivyje per apžiūrą nebuvo užfiksuota.
Vėliau Seime į lėktuvo paieškos operaciją tiriančios komisijos posėdį atvykęs A.Raščius žurnalistams sakė, kad orlaivyje buvo pastebėta daug pašalinių daiktų. „Pastebėta labai daug pašalinių daiktų , visokių geležų, daug visko ten. Sunku pasakyt, kol neanalizavom medžiagos“, - sakė „Oro navigacijos“ vadovas.
Jis taip pat sakė, kad filmuota medžiaga leidžia susidaryti įspūdį apie lėktuvo avarijos priežastis, tačiau daugiau nedetalizavo.
„Aviacinių tyrimų kolegoms ta medžiaga buvo pateikta, kaip man kalbėjo atstovai, iš tikrųjų galima iš tam tikrų dalykų įvaizdį susidaryti, kodėl įvyko avarija, ta filmuota medžiaga gali daug ką papasakoti“, - kalbėjo A.Raščius. Tačiau paklaustas, kokios galimos priežastys, sakė negalintis atsakyti, nes nėra tyrėjas.
Anot „Oro navigacijos“ vadovo, dėl tolesnių darbų turėtų spręsti trečiadienio pavakarę Vilniuje susirinksianti Susisiekimo ministerijos vadovaujama komisija. Preliminariai planuojama, kad laivas vėl išplauks ketvirtadienio naktį - penktadienio rytą prognozuojamos geros oro sąlygos ir tinkamai pasirengę specialistai galėtų vykdyti kėlimo darbus - sutartis su „Mammoet“ dėl lėktuvo iškėlimo pasirašyta dar savaitgalį.
„Penktadienį, jei bus galimybė, bandys „trapuoti“, kabinti lėktuvą“, - sakė A.Raščius, tačiau, anot jo, taip pat vertinama alternatyva pakėlus lėktuvą iki tam tikro lygio jį toliau apžiūrėti narams su specialia įranga.
Jis taip pat tvirtino, kad šiuo metu apsispręsta gaminti specialią siją, prie kurios planuojama tvirtinti lynus. Šie būtų kabinami prie lėktuvo - taip siekiama užtikrinti, kad orlaivis būtų keliamas stabiliai.
„Profesionalai dirba, iškelti ant dviejų ar trijų lynų bus sudėtinga, todėl šiuo metu bus daroma sija, šiuo metu ieškoma Klaipėdoje, kas ją galėtų padaryti, tai yra sudėtinga“, - sakė jis.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.