Socialinėje erdvėje „Facebook“ vakar ėmė plisti vaizdo įrašas, kuriam vaikinai užfiksuoja raudonai pažymėtas akcijas ledams vienoje „Maximos“ parduotuvėje. Tiesa, pačių ledų šaldytuve nerasta. Vaizdo įraše girdisi, kad viena moteris teigia, jog tokia pati situacija ir su lašiša.
Šiuo įrašu pasidalino jau daugiau nei tūkstantis žmonių.
Įrašą įkėlęs Ramūnas Bajorinas ragina būti atidžiais.
„Nebūkite abejingi, patikrinkite savo lankomas parduotuves ir pasidalinkite!!! Paprašėme salės darbuotojo pakviesti atsakingą asmenį ir kai atvyko pradėjome filmuoti.
Na ką gi, radau ir pažeidimo schemos pavadinimą: „Bait and switch“, – rašo vaikinas ir dalinasi Europos Komisijos nuoroda, kurioje pasakoja apie metodą: nurodoma specifinė prekės kaina, tačiau kainos nėra ir ji neatnešama iš sandėlio.
Naujienų portalui tv3.lt vyras patvirtino, kad tai ne pirmas toks jam nutikęs atvejis.
Komentatoriai pasidalijo į dvi stovyklas
Ne visi komentatoriai šio vaizdo įrašo buvo įkvėpti ir patys dalintis tokiais nutikimais. Ne vienas komentavo, kad filmuojant kaltintos darbuotojos, kurios niekuo dėtos.
„O tai šios moterys kaltos dėl to, kad jų nėra? Jūs net neturit teisės jų filmuoti. Jos tik dirba ką joms liepia“, – rašė Livija.
„O jau kokia tragedija iš to darot, lyg tos vargšės pardavėjos būtų iš jūsų pavogusios tuos pinigus už ledus. Būkit šiek tiek paprastesni“, – komentavo Inga.
„Jiems patiems gerai butu padirbėti Maximoje, ir dar koki mėnesiuką, įdomu ar jie tobulai kainas tikrintų? Manau ne!!!! Tik ir tesugeba filmuoti ir žeminti nieko dėtus darbuotojus lyg jiems ir taip darbo butu per mažai. Stiprybes darbuotojoms ir mažiau tokių asilų su kameromis!!!“, – rašė kita komentatorė Jovita.
Tačiau netrūko ir kitų, teigiančių, jog pamirštama vaizdo įrašo esmė.
„Šis video akcentavo „akciją ledams, kurių nėra“, o ne apie darbuotojus. Esmės ir problemos nepagauni“, – rašė Valerija.
Aušra taip pat komentavo, kad vyrai šaunuoliai užfiksavę šį įvykį.
„Bet tai kiek abejingų žmonių... tiek įpratę, kad durnina visur, kad net nesupranta kas čia negerai... Šaunuoliai, kad nufilmavot!“, – rašė ji.
„Maxima“: tai tikrai nėra daroma sąmoningai
„Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas apgailestauja dėl nesusipratimo ir pirkėjų atsiprašo. Pasak jo, reputacinė tokių klaidų kaina yra milžiniška.
„Nė vienas mūsų darbuotojas niekada nėra skatinamas palikti kainos etiketę prekės likučiui pasibaigus, priešingai – pamiršus prekės etiketę iš įrangos pašalinti, o taip vis tik deja atsitinka dažniau, nei norėtųsi, nuviliame klientus. Reputacinė tokių klaidų kaina – milžiniška, neįsivaizduoju koks blogos valios žmogus ar bendrovė, ypač sektoriaus lyderis, galėtų norėti tą daryti sąmoningai. Pasakysiu paprasčiau – pigiau būtų tuos ledus pirkėjui tiesiog padovanoti“, – rašoma „Maximos“ atsiųstame atsakyme.
J. Špakauskas komentuoja, kad „Maximos“ parduotuvių kolegų pareiga yra kainų etiketes pakeisti tiksliai ir laiku. Tačiau per savaitę visame tinkle darbuotojų rankomis pakeičiama apie 10,000 etikečių, tad kartais pasitaiko klaidų. Bet ieškoma būdų, kaip jų būtų galima išvengti.
„Be abejonės, norėtųsi, kad tai įvyktų rečiau ir mes kaip bendrovė dedame visas pastangas, kad klaidų skaičius mažėtų. Ką darome kaip tik šiuo metu, tai ieškome procesų tobulinimo galimybių, tuo rūpinasi „Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento kolegos. Šiuo metu priemonės, kurios galėtų padėti visiškai išvengti klaidų kainų komunikacijoje, deja, neegzistuoja, tad muštis į krūtinę žadant, kad klaidų niekada nebus, būtų neatsakinga. Kainų keitimo procesus sklandžiau valdyti galėtų padėti technologinės inovacijos, pavyzdžiui, elektroninės kainų etiketės. Vis tik šiuo metu tokia technologija dar nėra pakankamai patikima ir rentabili, nors techniniai sprendimai paprastai turi tendenciją su laiku pigti, todėl ir tapti prieinamesni. Prie šio klausimo vis grįžtame, tad tikimės savo pirkėjus dar nustebinti ateityje“, – teigia jis.
Tačiau nevertina konkrečių asmenų veiksmų filmuojant.
„Ką vis tik padaryti norėčiau, tai paprašyti pagarbos ir supratingumo bendraujant su aptarnaujančiu personalu, jis stengiasi dėl mūsų visų patogaus apsipirkimo kasdien“, – sako J. Špakauskas.