Naujus talentus pristatančioje programoje “Fashion Scout” lietuvė parodė dešimties drabužių kolekciją, skirta kitų metų pavasariui ir vasarai.
Ant podiumo A.Kuzmickaitė grąžino 9-ojo dešimtmečio aprangos nuotaikas. Jos dėmesio centre - platūs, tarsi per dideli T formos marškinėliai, džemperiai ir iš jų modifikuotos suknelės.
Lietuvės kurti drabužiai sulaukė didžiulio susidomėjimo. Pagyrimų negailėjo britai Martynas Robertsas ir Tony’s Glenville’as, vieni projekto “Fashion Scout” iniciatorių, atveriantys kelius perspektyviems dizaineriams ir į plačiuosius mados vandenis padėję išplaukti dizaineriams Peter Pilotto, Felder Felder, David Koma ir keliolikai kitų.
“Maloniai nustebau, kad jie ne tik žinojo apie mano kūrybą, ankstesnes kolekcijas, bet ir tai, jog studijuoju Meno doktorantūrą. Iškart pradėjome svarstyti kolekcijos pristatymo per Londono mados savaitę galimybes.
Apskritai, Kijevo mados savaitė verta tik pagyrimų. Tikrai aukšto lygio tarptautinis mados renginys, ne butaforinis: su garsiausių pasaulyje mados leidinių - “Vogue”, “Harper's Bazaar”, “Elle”, “Marie Claire” ir kitų — rengėjais, populiarių butikų atstovais, nuolat ieškančiais įdomių kūrėjų bei ryškiausiomis mados pasaulio asmenybėmis.
Dabar, kai kasdien kuriami vis nauji prekių ženklai ir bet kas gali vadintis dizaineriu, tokie renginiai padeda padeda susivokti, atskirti, kas yra lokalu, o kas — globalu.
Kijevas šiandien yra ant bangos, ne tik politiniame, bet ir mados kontekste”, — neabejoja A.Kuzmickaitė.
Įspūdį dizainerei paliko susitikimas su Kijevo mados savaitės kūrybos vadove Daria Shapavalova, vadinama Ukrainos dizainerių ambasadore pasaulyje. 27-erių ukrainietė įtraukiama į įtakingiausių pasaulinio mados verslo asmenybių sąrašus ir siekia, kad Ukrainos kūrėjai būtų plačiai žinomi pasaulyje, o Kijevas taptų mados sostine Rytų Europoje.
“Maloniai nustebino, kaip ukrainiečiai stengiasi dėl savų kūrėjų, palaiko juos ir daro viską, kad jie būtų pastebėti. Ryškiausios fashionistos vilkėjo ukrainiečių dizainerių drabužiais ir tai pabrėždavo vos pasitaikius progai, taip pat socialiniuose tinkluose.
Lietuvoje, priešingai, per tarptautinius renginius susidaro įspūdis, kad ypač daug dėmesio skiriama svečiams iš užsienio, tad iš ukrainiečių yra ko pasimokyti.
Ukrainos dizainerių kūryba labai įvairi, irgi veikiama Vakarų mados tendencijų, tačiau kartu jie stengiasi integruoti šį tą nacionalinio, posovietinio palikimo. Pasauliui tai yra įdomu”, —atkreipė dėmesį A.Kuzmickaitė, stebėjusi garsių vietos kūrėjų “Anna K”, “Ksenia Schnaider”, “Chakshyn”, “Fedor Vozianov”, “Anna October”, taip pat “Anouki” mados namų iš Gruzijos kolekcijų pristatymus.
Savų palaikymo Ukrainoje A.Kuzmickaitei taip pat nestigo — į lietuvės pasirodymą Kijevo mados savaitėje atvyko ambasadorius Ukrainoje Marius Janukonis, taip pat esami ir būsimi verslo partneriai.
“Ukrainos rinka mums aktuali, matome čia daug galimybių”, — pasakojo dizainerė.