2010 m. Lietuvoje savo veiklą pradėjo apie dešimt grupinio apsipirkimo portalų – „grupinis.lt“, „beta.lt“, „gruponas.lt“, „bendrai.lt“ ir kt. Juose įmonės siūlo savo prekes ir paslaugas su didele nuolaida, bet tik tuo atveju, jei prekę ar paslaugą įsigis pirkėjų grupė. Pasaulio praktika rodo, jog tokio pobūdžio projektų nauda įmonėms kelia abejonių, pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Emarketer.com“ duomenimis, 40 proc. prekybininkų, dirbę su populiariausiu grupinio apsipirkimo tinklalapiu JAV „groupon.com“, nebenori tęsti partnerystės. Daugiausia kritikos žeriama dėl to, kad šiems portalams rūpi tik greitas uždarbis, įmonės iš to daugiau nukenčia nei laimi.
Tinklaraštis „spiridonov.ru“ aprašė grupinių apsipirkimų portalų verslo modelį – pradedantieji portalai su tiekėju susitaria gauti, pavyzdžiui, 60proc. nuolaidą, internautams pasiūlo 50 proc. Tad jiems lieka 10 proc. nuo kiekvieno pardavimo. Verslui įsibėgėjus,grupinio apsipirkimo tinklalapiai pareikalauja, kad tiekėjai prekes jiems tiektų nemokamai. Kai portalas dar labiau išsiplečia, trečiajame veiklos etape, jau prašoma iš įmonių sumokėti papildomai už jų prekių reklamą.
Pasaulinis drabužių tinklas „GAP“ dėl bendradarbiavimo su „groupon.com“ neteko 7,5 mln. USD pajamų.
Be tiesioginių finansinių nuostolių, dalyvavimas tokio pobūdžio programose taip pat gali menkinti prekių ženklų vardą, įmonės verčiamos veltis į kainų karą.
Tuo tarpu grupinių portalų savininkai teigia, kad šis prekybos būdas naudingas įmonėms kaip rinkodaros priemonė.
„Per dieną mes įmonėms suteikiame reklamos, kuri verta 15.000–20.000 Lt“, – skaičiuoja Deimantė Pociūtė, UAB „Forticom“ valdomo „grupinis.lt“ projekto vadovė.
Lietuvoje per 2010 m. startavo grupinio apsipirkimo portalai „grupinis.lt“, „beta.lt“, „gruponas.lt“, „bendrai.lt“, „realdeal.lt“. Du trečdalius rinkos dalijasi spalį veiklą pradėjęs „grupinis.lt“ ir gegužę – „beta.lt“.
Pvz., didžiausia „grupinis.lt“ pasiūlyta nuolaida – 75 proc.. 2010 m. spalį–gruodį šis portalas uždirbo 0,2 mln. Lt pardavimo pajamų, per šį laiką parduota 14.000 nuolaidų kuponų.
2011 m. tikimasi uždirbti 5,5 mln. Lt pardavimo pajamų. Daugiausia Lietuvos grupinio apsipirkimo portaluose rasime grožio ir laisvalaikio paslaugų pasiūlymų.