Vietos žiniasklaida netruko išsiaiškinti, kad per pastaruosius metus Rusijos ir kitų šalių gamintojai sumažindami pakuotės dydį stengiasi nuslėpti kainų augimą nuo vartotojų. Tokia praktika vadinama „šrinkfliacija“ – ir, ekspertų manymu, ji trukdo paskaičiuoti realų infliacijos lygį.
Kiaušinių gamintojai ginasi, kad tokia pakuotė prekyboje pasirodė dar 2018-ųjų kovą, o ir kaina nekito per visus metus.
Kiaušinių mažėjimas dėžutėje siejamas su kainų augimu
„Šrinkfliacija“ nėra kažkoks naujas reiškinys prekyboje tiek toje pačioje Rusijoje, tiek ir visame pasaulyje. Lietuvoje tai taip pat populiari praktika maisto pramonėje. 0,9 litro pieno ar kefyro pakuotės jau nebestebina nieko. Didžiojoje Britanijoje nuo 2012-ųjų metų buvo aptikta 2,5 tūkst. tokių „susitraukusių“ produktų.
Kiaušinių gamintojai į visuotinio pasipiktinimo bangą užtaikė, tikriausiai, tik todėl, kad kaip tik per pastaruosius metus šalyje itin pabrango kiaušiniai.
Rusijos statistikos departamento duomenimis, vištų kiaušiniai tapo 2018-ųjų gruodžio labiausiai pabrangusiu maisto produktu ir antruoju pagal šį rodiklį per visus metus – iškart po cukraus. Devyni kiaušiniai dėžutėje iššaukė audringą reakciją socialiniuose tinkluose, kur vartotojai suskubo kurti memus ir traukti per dantį verslininkus bei valdžią.