Pažvelgus į Italijos automobilių gamintojų istoriją, susidaro įspūdis, jog būtent sportiški sedanai yra jų mėgstamiausias kėbulo tipas. Per kelis dešimtmečius Italijos gamintojai sukūrė kelias dešimtis skirtingų modelių, kurie vienu ar kitu laikotarpiu buvo liaupsinami dėl įvairiausių priežasčių: tikslaus valdymo, džiuginančios akceleracijos, technologinio proveržio.
Tad atsižvelgdami į tai atrinkome 8-is, ryškiausią antspaudą istorijoje palikusius modelius, kurie dabar arba vėliau kainuos šešiaženkles sumas.
LANCIA FULVIA
Kompaktiški ir miklūs sedanai visuomet buvo itališkų automobilių gamintojų specializacija. Jie šių automobilių žanrą puikiai išmanė septintame dešimtmetyje, per kurį pasirodė net keletas labai šaunių modelių. Vienas iš jų – „
Lancia Fulvia“.
Septinto dešimtmečio pradžioje pasirodžiusi „Fulvia“ naudojo ne galinių, bet priekinių varančiųjų ratų pavarą. Šiame automobilyje taip pat buvo galima rasti V formos, 4 cilindrų, itin siauras agregatas, kuris pasižymėjo itin sklandžiu veikimu ir ištvermingumu.
Galiausiai, sulig „Fulvia“ pasirodymu „
Lancia“ nusprendė sugrįžti į automobilių sporto areną, kurioje dominavo nuo 1965 iki 1973 metų, kol „Lancia Fulvia“ pakeitė „Lancia Stratos“, o jį – „
Lancia 037“, o ją – „
Lancia Delta Integrale“.
ALFA ROMEO GIULIETTA
Pamirškite dvejopas emocijas keliantį hečbeką. Šeštame dešimtmetyje sukurta „
Alfa Romeo Giulietta“ tapo visiškai naujos modelių šeimos nariu, kuris padėjo italų markei atversti naują lapą bendrovės istorijoje.
Itin žavi bei kompaktiška „Giulietta“ taip pat padėjo gamintojui pasidėti itin tvirtus pamatus po labai nuostolingo ir skaudaus antrojo pasaulinio karo, per kurį Italijos automobilių industrija buvo absoliučiai sugriauta.
MASERATI QUATTROPORTE
Priešais jus – vienas pirmųjų supersedanų. Automobilių segmento pradininkas, kuriame šiai dienai dominuoja „
BMW M5“ ar „Mercedes-Benz E63 AMG“.
Jūsų nuostabai, pirmoji „
Maserati Quattroporte“ modelio karta buvo sukurta, jog galėtų ilgus atstumus įveikti važiuojant didesniu greičiu. Kodėl? Tuomet Italijos vyriausybė pradėjo spartų magistralinių kelių plėtimo tinklą, kurio dėka Italijos gyventojai galėjo labai greitai nusigauti iš vieno Italijos kampelio į kitą, o tai paskatino „
Maserati“ sukurti automobilį, kuris leistų greitai ir patogiai nusigauti iš Romos į Turiną ar netgi iš Milano į Paryžių.
Be to, pirmoji „Quattroporte“ karta naudojo 8 cilindrų variklius, kurie anksčiau buvo montuojami lenktyninius „Maserati“ bolidus. Galiausiai, pirmoji „Quattroporte“ karta buvo laikoma greičiausiu sedanu pasaulyje, galinčiu pasiekti 255 km/val. maksimalų greitį.
FIAT 124
Nustebote? O nereikėtų. Nors jis nebuvo techniškai pažangiausias ar įdomiausias automobilis pasaulyje, tačiau jis buvo vienas svarbiausių ne tik „Fiat“, bet ir visos Italijos automobilių industrijos istorijoje.
Tai buvo vienas iš tų atvejų, kuomet kompaktiškas „
Fiat“ sedanas paskatino visuotinę Italijos automobilizaciją. Ir galiausiai, nereikėtų užmiršti fakto, jog Tarybų Sąjungoje šis automobilis buvo geriau žinomas kaip „Lada 2101“, kurį, ko gero, turėjo jūsų tėtis, senelis ar prosenėlis.
ALFA ROMEO GIULIA
Jeigu „Fiat 124“ buvo skirtas masėms, tai „
Alfa Romeo“ markės kompaktiško sedano interpretacija buvo skirta vairavimo malonumą vertinantiems gurmanams.
Tai buvo itin kompaktiškas, vos 4 metrų ilgio sedanas, kuris tuometinius vairuotojus džiugino galinių varančiųjų ratų pavara. Anuomet daugelį žiniasklaidos atstovų mažoji „Giulia“ sužavėjo dėl savo fantastiškų valdymo ir dinaminių savybių, kurios anuomet pranoko visus įmanomus konkurentus.
Be to, „Alfa Romeo“ sulig šio modelio pasirodymu visiems pademonstravo, jog į maždaug 1000 kilogramų sveriantį automobilį galima sumontuoti itin pajėgų variklį ir sukurti sportišką versiją. Įsivaizduokite, jog „
Alfa Romeo Giulia“, o tiksliau – „Alfa Romeo Giulia TI“ buvo tų laikų „Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio“ ar „BMW M3“.
ISO FIDIA
Ar labai nustebsite išgirdę faktą, jog tai – vienas rečiausių automobilių pasaulyje? Giorgetto Giugiaro sukurtas eksterjero dizainas, po variklio dangčiu slypėjo didingas „Ford“ arba „Chevrolet“ 8 cilindrų variklis. Anuomet tai buvo ištaigingas ir ypatingai greitas sedanas, kurių, deja, buvo pagaminta tik 192 vienetai.
Įvairiuose automobilių aukcionuose geros būklės „Iso Fidia“ parduodamas už gerokai didesnę sumą negu daugelis „Rolls-Royce“ automobilių.
ALFA ROMEO 75
Bjaurusis ančiukas. Tai kone idealus apibūdinimas automobiliui, kuris istoriškai svarbus dėl kelių priežasčių.
Pati unikaliausia „Alfa Romeo 75“ savybė buvo klasikinė komponuotė. Automobilio varantieji ratai buvo galiniai, pavarų dėžė (dėl geresnio svorio paskirstymo) buvo sumontuota šalia galinės ašies. „Alfa Romeo 75“ taip pat turėjo tuomet laiką pralenkusį borto kompiuterį, kuris leisdavo stebėti įvairių komponentų būklę ir esant reikalui įspėdavo apie gedimą.
„Alfa Romeo 75“ taip pat buvo paskutinis bendrovės modelis, kuris buvo sukurtas „Alfa Romeo“ būnant nepriklausomu gamintoju. Vėliau „Alfa Romeo“ valdymą perėmęs „Fiat Group“ koncernas ne tik atšaukė „75“ universalą, bet ir keliems dešimtmečiams atsisakė klasikinės komponuotės.
LANCIA THEMA 8.32
Daugelio užmirštas, bet net ir šiandien labai žavingas sedanas, kurie taip pat yra nepelnytai nuvertinti. Ir tai akivaizdžiai matyti automobilio išliekamoje vertėje. Šiandien naudotą, tikrai geros būklės „Lancia Thema 8.32“ galima įsigyti už maždaug 20-25 tūkst. eurų.
Tad kodėl jis toks ypatingas ir istoriškai svarbus? Matote, tik dėl „Lancia“ markės vadovams suprantamų priežasčių jie nusprendė į priekiniais ratais varomą sedaną sugrūsti 8 cilindrų variklį. Ir ne bet kokį, o „
Ferrari“ inžinierių sukurtą 8 cilindrų variklį.
Ir galiausiai, šis itališkas sedanas turėjo vieną, labai retą, bet ypatingą priedą – mygtuko paspaudimu iškylantį galinį spoilerį, kuris nepadarytų gėdos net ir moderniam automobiliui.