NISSAN SKYLINE 2000 TURBO RS-X
Taip, mes puikiai žinome, jog „Nissan Skyline“ mūsų kraštuose uždraustas vaisius, tačiau tai nei kiek nesumažina noro įsigyti nepelnytai užmirštą „Nissan Skyline“ modelio kartą.
„R30“ buvo visiškai naujas, naujos kartos „Nissan Skyline“, kuris neturėjo nieko bendro su ankstesniais modeliais. Futuristinės automobilio formos puikiai atitiko to meto laikotarpį. Ant „C31 Laurel“ modelio platformos sukurtas automobilis sulaukė nemažo populiarumo. Nuo 1981 iki 1985 metų „Nissan“ pardavė beveik 407.000 modelio vienetų.
Ar šis modelis turėjo „GT-R“ versiją? Ne neturėjo, nes „Nissan“ galvojo, kad žmonės dairosi į praktiškus ir ekonomiškus automobilius. Velniop tuos griausmingus, neekonomiškus ir sunkiai valdomus griozdus, ar ne? Vis dėlto, keleto „Nissan“ inžinierių iniciatyva buvo sukurta „2000RS“.
Lengvas, vos 1130 kilogramų svėręs modelis turėjo 150 arklio galių išvystantį variklį ir puikias valdymo savybes. Nissan sutiko pradėti ribotą serijinę gamybą, tačiau vargu ar kiekvienas Nissan atstovas tikėjosi tokio didelio anšlago. Per metus „Nissan“ turėjo pagaminti maždaug 1000 šio modelio vienetų, tačiau buvo priversta didinti gamybos tempus. Vos per šešis mėnesius „Nissan pagamino net 3800 sportiško modelio egzempliorių.
Vos po vienerių metų, 1983, „Nissan“ pristatė galingesnę – „2000RS Turbo“ versiją, kuri turėjo turbininį FJ20ET motorą išvystantį 190 arklio galių ir 225 NM sukimo momentą. Devinto dešimtmečio pradžioje pristatytas variklis įėjo į Japonijos automobilių industrijos istorijos knygas kaip galingiausias to meto agregatas.
HONDA CITY/JAZZ TURBO
Kad ir kaip dažnai mes apie svajotume, tačiau „Honda“ nėra linkusi į visus gaminamus modelius montuoti galingų variklių ar bent jau išsiųsti į „Type R“ departamentą. Tik pabandykite įsivaizduoti koks šaunus ir netradicinis būtų „Honda Jazz Type R“!
Vis dėlto, taip buvo ne visada. Devintame dešimtmetyje „Honda“ modelių gamoje atsirado štai šis šaunus spuogas. Ypatingai mažas, žavus ir ant viso pasaulio piktas hečbekas buvo vienas iš nedaugelio „Kei“ automobilių klasės ratuočių, turinčių turbininį motorą.
Vos 700 kilogramų svėrusi mašinėlė turėjo 100 arklio galių išvystantį agregatą, kuris kiekvieną akimirką reikalavo, jog spaustumėte akceleratoriaus pedalą iki dugno ir jo neatleistumėte, kol nepasiektumėte sukibimo su kelio danga ribos.
MITSUBISHI LANCER 2000 TURBO
1982 metų pradžioje, Japonijos automobilių gamintojas pristatė dviejų kompanijos inžinierių subrandintą vaisių - „Mitsubishi Lancer 2000 Turbo“. 9 dešimtmetyje japoniški automobiliai dar tik bandė užkariauti Europos rinką, todėl nenuostabu, jog „Lancer 2000 Turbo“ yra pakankamai retas automobilis.
Dėl pakankamai mažos paklausos, „Mitsubishi“ pagamino tik 1250 šio modelio vienetų. Tačiau dėl kuklaus pagamintų modelių skaičiaus reikėtų kaltinti ne „Mitsubishi“, bet europiečius, kurie tik vėliau suprato kas per žvėris buvo „Lancer 2000 Turbo“.
Prieš 33 metus pristatytas automobilis buvo svarbus dėl vienos priežasties. „Lancer 2000 Turbo“ buvo pirmasis „Mitsubishi“ modelis gavęs „4G63“ benzininį variklį, kuris vėliau bus naudojamas ne tik „Lancer EVO“, bet ir kituose „Mitsubishi“ modeliuose.
Pirmoji „4G63“ variklio versija išvystė 170 arklio galių ir 245 Nm sukimo momentą. Su šiuo varikliu „Lancer 2000 Turbo“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7 sekundes ir pasiekdavo 199 km/val. maksimalų greitį. Kaip 1982 metų gamybos automobiliui, tai buvo labai neblogas rezultatas.
MAZDA COSMO ROTARY TURBO
Net neabejojame, jog pažvelgę į šį ratuotį, labai greitai suprasite, jog Europoje jis buvo parduodamas ne šauniai skambančiu „Cosmo Rotary Turbo“ vardu, o tiesiog „Mazda 929“ vardu, bet tai dar ne viskas.
Išvaizdus „Mazda“ kupė pirmą kartą automobilių pramonės istorijoje buvo siūlomas su trijų tipų varikliais: benzininiu, dyzeliniu ir rotoriniu. Kol tolimoje Japonijoje gyvenantys automanai galėjo rinktis vieną iš trijų skirtingų jėgainių, mūsų žemynas turėjo pasitenkinti tik tradiciniais vidaus degimo varikliais, o gaila, nes Japonijoje „Mazda“ ant stalo pateikė galimybę rinktis net iš trijų skirtingų rotorinių variklių, kurių tūris svyravo nuo 1,1 iki 1,3 litro.
Būtent 1,3 litro darbinio tūrio rotorinį variklį turėjęs modelis labai greitai tapo greičiausiu Japonišku automobiliu. Nors šiuo titulu „Mazda“ džiaugėsi neilgai, bet šis pasiekimas labai daug ką pasako apie patį automobilį.
HONDA CRX
Vienas iš tų automobilių, kuris Lietuvoje buvo be galo populiarus. Prieš maždaug 20 metų šios japoniškos dėžutės buvo vienas iš nedaugelio šaunių pasirinkimų, norint turėti smagiai valdomą, sąlyginai greitą ir išvaizdų ratuotį.
„Honda CRX“ taip pat buvo labai įdomus pasirinkimas tiems, kas kiekvieną dieną gyvendavo automobilių sporto ritmu. Mes savo akimis esame matę šaunių egzempliorių, kurie stebindavo žiedinėje lenktynių trasoje arba greituminio slalomo varžybose. Tiesiog pasižiūrėkite patys –
ČIA arba
ČIA.