AMC Amitron
Elektromobilius bandė kurti ne tik Japonijos ar Europos automobilių gamintojai. Šioms transporto priemonėms didžiulį dėmesį rodė ir JAV įsikūrę automobilių konstruktoriai.
„American Motors Corporation“ arba tiesiog – „AMC“, 1967 metais itin modernų, kompaktišką elektromobilį, kuriame buvo įdiegtos šiuolaikiniuose automobiliuose matomos technologijos.
Pavyzdžiui? Regeneracinis stabdymas. Lėtėjant (pvz. stabdant arba važiuojant nuo kalno) elektrinis variklis veikia kaip generatorius ir kinetinę energiją paverčia elektros energija, kuri kaupiama akumuliatoriuje. Ar jaučiate „progresą“?
Vos 499 kilogramus svėręs hečbekas buvo aprūpintas dvejomis baterijomis, kurių bendras pajėgumas siekė 22,5 kWh.
Gamintojo teigimu, automobilis be didelių problemų galėdavo įveikti net 240 kilometrų distanciją važiuojant pastoviu 80 km/val. greičiu.
Elektro-Golf
„Volkswagen“ elektros energija varomų automobilių liga užsikrėtė prieš keletą dešimtmečių. Ne vienerius metus tobulinę elektros pavarą, pirmasis ir rankomis apčiuopiamas produktas buvo 1976 metais gimęs „Volkswagen
Elektro Golf“.
Iš pažiūros, automobilis atrodė lygiai taip pat kaip ir bet kuris kitas „Volkswagen Golf“ hečbekas. Tačiau po jo variklio dangčiu slypėjo ne 75 arklio galias išvystantis keturių cilindrų benzininis motoras, o 27 arklio galias išvystantis elektros motoras, kuris buvo suporuotas su standartine keturių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Volvo elektromobilis
Daugelis automanų tikrai yra skaitęs skambius „Volvo“ kompanijos vadovo pareiškimus, jog artimiausioje ateityje visi švediškos markės modeliai bus varomi hibridinėmis arba elektrinėmis jėgainėmis.
Kol „Volvo“ inžinieriai pluša prie visiškai naujo elektromobilio, kuris mes iššūkį „Tesla Model 3“ ir kitiems, pirmasis elektromobilio eksperimentas buvo atliktas 1977 metais.
Kaip ir daugelis automobilių gamintojų, taip ir „Volvo“ į alternatyvius energijos šaltinius atkreipė dėmesį, kuomet pasaulį sukrėtė naftos krizė aštuntame dešimtmetyje.
„Volvo“ atsižvelgdama į tuometinę padėti, 1977 metais sukūrė itin kompaktišką, „Smart ForTwo“ dydžio automobilį, kuris turėjo patenkinti tų poreikius, kuriems reikėjo tik eilinės transporto priemonės nusigauti iš namų į darbą ir atgal.
Pirmasis eksperimentas taip ir liko eksperimentu. Kodėl? Tiesiog pažvelkite į jį.
Mercedes-Benz 190
„Daimler“ koncernas taip pat šiuo metu aktyviai ruošiasi pristatyti pirmąjį, pilnavertį elektromobilį, kuris pasiūlys su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti maždaug 500 kilometrų distanciją.
Vis dėlto, vienas didžiausių ir įtakingiausių automobilių koncernų pasaulyje, elektromobilių eksperimentus atlikdavo nuolatos.
1991 metais „Mercedes Benz“ nusprendė, jog atėjo metas visuomenei pristatyti vieną iš savo eksperimentų, kuris vadinosi „Mercedes Benz 190 E Elektro“.
Šis vokiškas sedanas turėjo nikelio kadmio akumuliatorius, kurie sunkesni ir didesni už ličio jonų analogus. Nepaisant to, automobilis buvo aprūpintas dviem elektros motorais, kurių bendra galia siekė 44 AG.
Dėl itin sunkių akumuliatorių, automobilis svėrė maždaug 1400 kilogramų ir galėjo nuvažiuoti tik maždaug 110 kilometrų ilgio distanciją.
BMW E36
Tiesioginis „Mercedes Benz“ konkurentas taip pat nepraleido progos išbandyti savo jėgas elektromobilių srityje.
„BMW“ inžinieriai norėdami suprasti kaip skirtingo pajėgumo akumuliatoriai įtakoja skirtingus kėbulo tipus, skirtingas jėgaines sumontuodavo į skirtingus „E36“ kėbulus: sedaną, universalą ir kupė. Iš tiesų, net aštuoni iš dvidešimt penkių pagamintų prototipų turėjo kupė kėbulo tipą.
Eksperimento pabaigoje, keletas „E36“ kupė prototipų galėjo pasiekti 135 km/val. maksimalų greitį, iki 50 km/val. įsibėgėti per šešias sekundes ir su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti maždaug 150 kilometrų distanciją.