Pokyčiai tvarkaraštyje, lyginant su praėjusiais metais:
Čempionate nebebus rengiamos Portugalijos motociklų Grand Prix. Lenktynės Estorile vyko nuo 2000 metų.
Lenktynes Portugalijoje pakeis dar vienas etapas JAV, naujojoje Ostino „Circuit of the Americas“ trasoje.
KOMANDOS IR PILOTAI
„Yamaha“ komandos pilotas Jorge Lorenzo šiemet gins asmeninį čempiono titulą, o „Honda“ – komandų ir gamintojų čempionės vardą.
Rikiuotėje šiemet viso sezono metu matysime net 24 sportininkus – dvejais daugiau nei pernai. Kai kuriose lenktynėse išvysime ir papildomus lenktynininkus: Michele Pirro Italijoje sės ant „Ducati“ motociklo, Blake‘as Youngas su CRT klasės „Attack Performance“ ekipa bandys kvalifikuotis lenktynėms Amerikoje, o Martinas Baueris su „Schwarz & Bronnen Racing“ komanda dalyvaus lenktynėse Čekijoje.
Prototipinius motociklus naudojančios komandos:
Komanda | Motociklas | Nr. | Pilotas |
Repsol Honda | Honda RC2013V | 26 | Dani Pedrosa |
93 | Marcas Marquezas | ||
LCR Honda MotoGP | 6 | Stefanas Bradlas | |
Gresini Honda | 19 | Alvaro Bautista | |
Yamaha Factory Racing | Yamaha YZR-M1 | 46 | Valentino Rossi |
99 | Jorge Lorenzo | ||
Monster Tech 3 Yamaha | 35 | Calas Crutchlowas | |
38 | Bradley Smithas | ||
Ducati Corse | Ducati Desmosedici GP13 | 4 | Andrea Dovizioso |
69 | Nicky Haydenas | ||
Pramac Racing | 11 | Benas Spiesas | |
29 | Andrea Iannone'as |
CRT motociklus naudojančios komandos:
Komanda | Motociklas | Nr. | Pilotas |
Forward Racing | FTR-Kawasaki | 5 | Colinas Edwardsas |
71 | Claudio Corti | ||
Avintia Blusens | 7 | Hiroshi Aoyama | |
8 | Hectoras Barbera | ||
IodaProject Racing | Suter-BMW | 9 | Danilo Petrucci |
52 | Lukašas Pešekas | ||
Paul Bird Motorsport | PBM-ART | 70 | Michaelas Laverty |
ART | 68 | Yonny Hernandezas | |
Aspar Racing | 14 | Randy de Punietas | |
41 | Aleixas Espargaro | ||
Cardion Racing | 17 | Karelas Abrahamas | |
Gresini Honda | FTR-Honda | 67 | Bryanas Staringas |
Pokyčiai komandų tarpe:
„Pramac Racing“ taps dvejų motociklų komanda bei gaus oficialią paramą iš „Ducati“.
Pernai „Ducati“ motociklą naudojusi „Cardion“ ekipa pereis prie CRT technikos.
CRT klasės „Forward Racing“, „Ioda Racing“ ir „Paul Bird Motorsport“ komandos taip pat šiemet taps dvejų motociklų komandomis.
„Speed Master“ komanda pasitraukė iš „MotoGP“ kategorijos.
Pokyčiai lenktynininkų tarpe:
Debiutuoja:
2012 metų „Moto2“ čempionas Marcas Marquezas „Honda“ komandoje pakeitė C.Stonerį.
Claudio Corti įžengė į „MotoGP“ ir atstovaus „Forward Racing“ ekipai.
Andrea Iannone‘as iš „Moto2“ čempionato persikėlė į „MotoGP“ ir prisijungė prie „Pramac Racing“.
Dvejus metus „British Superbikes“ čempionate praleidęs Michaelas Laverty prisijungė prie „Paul Bird Motorsport“
Bradley Smithas įžengė į „MotoGP“ su „Tech 3“ komanda.
Bryanas Staringas, praeityje dalyvavęs keliose „MotoGP“ lenktynėse, prisijungė prie „Gresini Racing“ pilnam sezonui.
Traukiasi:
2007 ir 2011 metų čempionas Casey Stoneris baigė karjerą motociklų sporte. Vėliau australas prisijungė prie „V8 Supercars Dunlop Series“ kėbulinių automobilių čempionato.
Jamesas Ellisonas neteko vietos „Paul Bird“ komandoje.
Mattia Pasini sugrįžo į žemesnės kategorijos „Moto2“ čempionatą.
Michele Pirro neteko vietos „Gresini“ komandoje ir tapo „Ducati“ ekipos pilotu-bandytoju.
Ivanas Silva neteko vietos „Avintia Racing“ komandoje.
Keičia komandas:
Valentino Rossi po dvejų metų, praleistų „Ducati“ komandoje, sugrįžo į „Yamaha“.
Andrea Dovizioso, pernai atstovavęs „Tech 3“ komandai, „Ducati“ ekipoje pakeitė V.Rossi.
Benas Spiesas dar praėjusių metų sezono viduryje paskelbė dėl asmeninių priežasčių paliekantis „Yamaha“, o vėliau prisijungė prie „Pramac Racing“.
Hectoras Barbera iš „Pramac Racing“ persikėlė į „Avintia Racing“.
Yonny Hernandezas iš „Avintia Racing“ persikėlė į „Paul Bird Motorsport“.
Grįžta:
Vieneriose 2012 metų sezono dalyvavęs japonas Hiroshi Aoyama sugrįžo į čempionatą pilnam sezonui. Pilotas „MotoGP“ pirmenybėse anksčiau lenktyniavo 2010-2011 metais.
FAVORITAI
Jorge Lorenzo
Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2008 m.
Dalyvauta lenktynių: 85
Čempiono titulų: 2 (2010, 2012 m.)
Pelnyta pergalių: 23
Pole pozicijų: 25
Greičiausių ratų: 16
Vietų ant pakylos: 60
Kodėl turėtų laimėti: J.Lorenzo pernai įtikinamai triumfavo čempionate ir visose lenktynėse, kuriose finišavo, užėmė pirmąją arba antrąją vietą. Keletą pastarųjų metų jo pagrindiniu varžovu buvęs Casey Stoneris jau baigė karjerą, todėl ispanui atsiveria puikios galimybės į savo sąskaitą įsirašyti dar vieną čempiono titulą.
Kodėl turėtų pralaimėti: Nuo praėjusių metų sezono tapo aišku, kad „Yamaha“ motociklas greičiu nusileidžia „Honda“ technikai. Be to, persilaužimą patyrė ir kitas „Honda“ pilotas Dani Pedrosa, kovoje dėl čempiono titulo J.Lorenzo spaudęs iki pat sezono pabaigos. Jei „Honda“ išlaikys iniciatyvą savo rankose, J.Lorenzo tapti čempionu bus labai sudėtinga.
Dani Pedrosa
Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2006 m.
Dalyvauta lenktynių: 116
Čempiono titulų: 0
Pelnyta pergalių: 22
Pole pozicijų: 24
Greičiausių ratų: 35
Vietų ant pakylos: 71
Kodėl turėtų laimėti: „Honda“ pernai turėjo patį greičiausią motociklą, o vėlyvo spurto dėka D.Pedrosa intrigą kovoje dėl čempiono titulo išlaikė iki pat sezono pabaigos. Ispanas antrojoje sezono pusėje buvo stipriausias, todėl tarp pretendentų į titulą turėtų būti ir šiemet. Tai patvirtina ir šiemet priešsezoniuose bandymuose demonstruotas greitis.
Kodėl turėtų pralaimėti: Ispanui trūksta pastovumo, todėl jo galimybės kovoti dėl titulo priklausys nuo rezultatų pirmoje sezono pusėje. Be to, D.Pedrosa šiemet pirmą kartą bus „Honda“ komandos lyderiu – koją gali pakišti ir papildomas spaudimas.
Valentino Rossi
Tautybė: Italas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2000 m.
Dalyvauta lenktynių: 216
Čempiono titulų: 7 (2001-2005, 2008-2009 m.)
Pelnyta pergalių: 79
Pole pozicijų: 49
Greičiausių ratų: 67
Vietų ant pakylos: 141
Kodėl turėtų laimėti: V.Rossi šiemet sugrįžo į „Yamaha“ – į komandą, su kuria pelnė keturis savo čempiono titulus. Priešsezoniniai bandymai parodė, kad italas vis dar yra greitas – jam tereikia gero motociklo, o „Yamaha“ tokį gali jam suteikti.
Kodėl turėtų pralaimėti: V.Rossi jau yra 34-erių metų, todėl konkuruoti su jaunesniais sportininkais jam bus labai sudėtinga. Be to, „Yamaha“ turėtų labiau palaikyti kitą komandos pilotą J.Lorenzo – būtent šis pilota tapo priežastimi, kodėl V.Rossi 2010-aisiais paliko „Yamaha“.
Marcas Maquezas
Tautybė: ispanas
Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2013 m.
Dalyvauta lenktynių: 0
Čempiono titulų: 0
Pelnyta pergalių: 0
Pole pozicijų: 0
Greičiausių ratų: 0
Vietų ant pakylos: 0
Kodėl turėtų laimėti: Nors M.Marquezas „MotoGP“ klasėje dar naujokas, priešsezoniniuose bandymuose jis įrodė, kad greičiu gali prilygti labiau patyrusiems varžovams. Pernai pelnytas „Moto2“ čempiono titulas taip pat turėtų jaunajam ispanui suteikti papildomo pasitikėjimo savo jėgomis.
Kodėl turėtų pralaimėti: čempionato debiutantas šiemet atstovaus rikiuotės lyderei „Honda“ ekipai, dėl to jis jaus spaudimą pasiekti geresnių rezultatų, o spaudimas gali privesti prie klaidų. Dėl patirties trūkumo M.Marquezo galimybės tapti čempionu iš visų keturių favoritų vertinamos prasčiausiai.
TAŠKŲ SISTEMA
„MotoGP“ pirmenybėse taškai skiriami už pirmąsias penkiolika pozicijų. Taškai skiriami tokia tvarka:
Poz. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Taškai | 25 | 20 | 16 | 13 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
MOTOCIKLAI
„MotoGP“ pirmenybėse yra naudojami prototipiniai ir CRT klasės motociklai. Prototipinius motociklus kuria trys motociklų gamintojai: „Honda“, „Yamaha“ ir „Ducati“. Visų šių motociklų variklių darbinių tūris nuo praėjusių metų yra padidintas iki 1000 kub. cm. Maksimalus variklių dydis yra apribotas iki keturių cilindrų, kurių skersmuo – ne daugiau nei 81 mm.
CRT motociklai (angl. Claiming Rule Team) čempionate pradėti naudoti praėjusiais metais, po kai kurių motociklų gamintojų pasitraukimo siekiant pritraukti daugiau nepriklausomų komandų su mažesniais biudžetais. CRT komandos sezono metu gauna dvylika variklių kiekvienam lenktynininkui – šešiais varikliais daugiau nei prototipinius motociklus naudojančios komandos. CRT komandos taip pat į savo motociklus gali montuoti ir didesnius kuro bakus – 24 litrų talpos vietoje prototipams leidžiamų 21 litro. CRT komandos už variklius gamintojams moka 15 tūkst. Didžiosios Britanijos svarų sterlingų ir dar papildomus 5 tūkst. už transmisiją.
CRT klasės motociklus kuria įvairios kompanijos: „Ioda“, ART, „Paul Bird“, Suter“, FTR, APR ir kitos. Į šiuos motociklus taip pat montuojami ir skirtingų gamintojų varikliai – „Honda“, „Kawasaki“, „Aprilia“ bei BMW – tačiau visų jų darbinis tūris taip pat apribotas iki vieno litro.