Prasidėjus vienai didžiausių elektronikos parodų (CES) žiniasklaidos dėmesys nukrypo į Las Vegasą. Visgi mes norime dar kartą prisiminti didžiausią automobilių parodą Šiaurės Amerikoje. Kalbėdami apie šių metų renginį Detroite specialistai pažymi, kad dėmesio centre neabejotinai buvo „General Motors“ koncernas.
Didžiausia parodos žvaigžde neabejotinai tapo visiškai naujas septintos kartos „Chevrolet Corvette“ modelis, o visa kita tapo tik spindinčiu fonu. Visgi didžiausių gamintojų stenduose buvo ne vienas ir ne du koncepciniai ir serijiniai automobiliai, kurie taip pat nusipelno savo šlovės akimirkos.
Prisiminsime svarbiausius iš jų, taip pat atkreipsime dėmesį į tuos, kurių galbūt nepaminėjome.
„Ford Atlas“ konceptas
Jei akimirkai pamirštume „Corvette“ arba elegantiškąjį „Cadillac ELR“, kalbant apie didįjį amerikiečių automobilių koncernų trejetą arba net kurį kitą gamintoją, joks kitas modelis nėra svarbesnis už „Ford F-150“ pikapą. Kiek netikėtas „Atlas“ koncepto debiutas aiškiai segmente dominuojančio „Ford“ pikapo evoliucijos kryptį.
Taip, išoriškai jis nedaug kuo skiriasi nuo tų pikapų, kurie važinėja Šiaurės Amerikos keliais – priekyje didžiulės statmenos radiatoriaus grotelės, gigantiška kabina ir prailgintas krovinių skyrius. Viduje rasime koncepcinio automobilio estetikos ir kasdienio automobilio praktiškumo derinį, kurio didžioji dalis nepasieks serijinės gamybos.
Visgi šis pikapas turi keletą įspūdingų triukų savo „rankovėje“. Pirmas iš jų yra pagalbinė privažiavimo prie priekabos sistema, kuri automatiškai numanevruoja „Atlas“ į poziciją, kurioje lieka tik uždėti jungtį ant kablio. Kitas privalumas yra krovinių skyriuje įrengtas keltuvas, kuris išlenda lauk ir kartu su guma dengta stogo atrama gali prilaikyti kopėčias, baidares ar kitus ilgus krovinius.
Ne mažiau svarbus yra ir platus modernių medžiagų panaudojimas, kuris leidžia sumažinti pikapo svorį ir degalų sąnaudas sumažinti leisiantis turbininis variklis.
Praėjusiais metais vien JAV rinkoje „Ford“ pardavė 650 tūks. F serijos pikapų, tai yra daugiau nei bet kurio kito modelio šalyje. Galime numanyti koks svarbus koncernui yra šis modelis, kurio pardavimai „mėlynojo ovalo“ kompanijai atneša didžiausią pelną. BMW 4 serijos konceptas
BMW šiuo metu gamoje turi 1, 3, 5, 6 ir 7 serijos modelius, tačiau panašu, kad pats gamintojas nemano, kad tokia kolekcija atrodo pakankamai rimtai.
Tai bavarai nusprendė atsisakyti 3 serijos kupė ir kabrioleto, o vietoje jų pasirinkti naują 4 serijos žymėjimą. Pats sprendimas mums atrodo keistai, pagrįsti jo nuosekliai negali ir patys BMW atstovai.
Kaip ten bebūtų, Detroite demonstruotas 4 serijos konceptas yra labai arti serijinės gamybos, galbūt tik priekinis buferis, lengvojo lydinio ratlankiai ir interjeras bus pakeisti. Oficialaus modelio debiuto galime sulaukti dar Ženevos automobilių parodoje, taigi prekybos salonus pirmieji automobiliai turėtų pasirodyti iki rudens.
Variklių pasiūlą turėtų sudaryti 2,0 litrų, keturių cilindrų turbininis benzininis variklis (428i) ir mažiausiai viena turbininio 3,0 litrų šešių cilindrų vienaeilio versija (435i). Kultinio M3 arba M4 teks laukti dar mažiausiai metus.
„Hyundai HCD-14“ konceptas
Detroito automobilių parodoje vykusioje spaudos konferencijoje koncerno padalinio Šiaurės Amerikoje vadovas Johnas Krafcikas ne viena kartą sakė, kad šis modelis nėra naujos kartos „Genesesis“. Jis primygtinai stengėsi visus įtikinti, kad nuobodų „HCD-14“ pavadinimą turintis modelis turės įtakos būsimų „Hyundai“ prabangių modelių dizainui.
Nors karinį kodą primenantį pavadinimą turintis modelis išties atrodo solidžiai, taip pat jam nestinga ir elegantiško dizaino elementų, o parodoje apsilankę žurnalistai tvirtina, kad natūroje jis atrodo geriau nei nuotraukose, bendras linijų, formų ir detalių derinys visgi nesudaro sklandaus, vientiso derinio.
Visgi svarbiausia modelio įranga slepiasi jo viduje. Akies judesius ir rankų gestus sekančio įrangos valdymo derinys sudaro multimedijos kontrolės pagrindą. Tokia sistema leidžia lengvu rankos mostu ore sumažinti garsą arba kryptelėti į kurią nors pusę perjungti dainas, pasirinkti kelionės tikslą navigacijoje ar pakeiti norimą informaciją centriniame monitoriuje.
Įdomiausia tai, kad kitaip nei kitų konceptų autoriai „Hyundai“ konstruktoriai tikina, kad minėtos funkcijos išties veiks.
Nors šis modelis yra gerokai žemiškesnis, jis turi pakankamai traukos tam, kad pastačius pakankamai gerą trampliną išlėktų tiesiai į stratosferą.
RS žymėjimą „Audi“ skiria tik beprotišką galią ir įspūdingą sukibimą turintiems modeliams, o „RS7“ tapo naujausiu egzemplioriumi, gavusiu visą keliams skirto sportinio automobilio „apdorojimo“ komplektą.
Mėgstamiausios „Audi“ konfigūracijos 4,0 litrų V8 tipo motoras turi du prie išmetimo kolektorių prijungtus turbokompresorius ir išvysto didžiausią 560 AG galią bei 700 Nm sukimo momentą. Tai leidžia šiam peraugusiam hečbekui nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 3,9 sekundės ir pasiekti maksimalų 305 km/h greitį. Didžiulį įspūdį mums daro ir įmantrūs 20 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai.
„Infiniti“ imasi naujos nomenklatūros pertvarkymo schemos, pagal kurią bus atsisakyta G, M, EX ir FX modelių, o juos pakeist vien Q raidėmis žymimos produkcijos gama. Q50 taps pirmuoju modeliu šioje japonų kompanijos revoliucijoje.
Sukonstruotas kaip pamaina pigiausiems gamoje G serijos sedanams ir kupė, Q50 prekyboje turėtų pasirodyti šią vasarą. Bazinės komplektacijos modelio ratus suks 328 AG galios, 3,7 litro V6 tipo variklis, greta kurio bus siūloma hibridinė versija dėl 50 kW motoro išvystysianti kiek didesnę 354 AG galią.
Idant būtų prabangiau centrinėje konsolėje „Infiniti“ įrengė ne vieną, netgi du monitorius su lietimui jautriais ekranais. Tokia konfigūracija turi savų privalumų, tarkime, įvedant navigacijoje kelionės tikslą kitame ekrane galima matyti žemėlapį, keisti radijo stotį ar naudotis viena iš keleto siūlomų aplikacijų. Toks metodas, kuomet siekiant daugiau monitorių ploto vietoje vieno gigantiško ekrano įrengiami du nauji yra neįprastas.
Idant vartotojams būtų patogiau klimato ir garso įrangos valdymą paliko svirtėlėms bei mygtukams. Nelaimei, parodoje demonstruotame modelyje minėta įranga neveikė, todėl įsitikinti ar sistema tokia intuityvi kaip teigia „Infiniti“ galėsime tik tada, kai modelis pasirodys mūsų rinkoje.
„Cadillac ELR“
Tai nėra senasis „Volt“ su naujų super aptakių kėbulu. ELR naudoja tą pačią konstrukciją su generatoriaus funkciją atliekančiu 1,4 litro benzininiu varikliu, tačiau žvelgiant giliau, tai visai kitoks žvėris.
Neskaitant išorės dizaino, kuris netgi vertinant „Cadillac“ standartais yra viena iš geriausiai atrodančių gamoje ir interjero, kuris buvo sukonstruotas atsižvelgiant į „Volt“ išmoktas pamokas, bei papildytas CUE multimedijos sistema, kuri ekonomiškesnį važiavimą elektromobiliu padaro novatorišką ir patrauklų, šis modelis suderino elektromobilio ir sportiško kupė charakterį, todėl nekantraujančių išbandyti, kaip jis elgiasi kelyje yra labai daug.
Šis modelis nesiruošia nukonkuruoti iki šiol dinamikos kategorijoje dominavusio „Tesla Model S“ ir nėra toks tinkamas kasdieniniam važiavimui kaip „Volt“. Antra vertus, ELR gali tapti pirmuoju automobiliu, kuriam pavyks viename pakete suderinti seksualumą ir ekonomišką įvaizdį. Belieka tik tikėtis, kad serijinės gamybos modelis neturės tokio didžiulio prekės ženklo.
Jei „Cadillac ELR“ reprezentuoja didesnės ridos elektromobilių ateitį, tai NSX yra analogiška variacija superautomobilių tema. Na, bent jau viena galimos ateities versija.
Po agresyviu briaunotu kėbulu slepiasi daugybė aliuminio ir anglies pluošto detalių, viduryje sumontuotas V6 variklis ir tarp priekinių ratų įrengtas elektros motoras. Tai turėtų suteikti NSX centre sumontuotą variklį turinčio superautomobilio svorio balansą, keturiais ratais varomo modelio sukibimą ir nedidelio miesto hečbeko vidutines degalų sąnaudas.
Svarbus šiuo atveju yra ir NSX gebėjimas dozuoti priekiniams ratams skiriamo sukimo momento dydį, kurį nustato sudėtinga kompiuterių ir schema. Kaip tikina „Honda“ atstovai, naujos kartos automobilio valdymo savybės turėtų būti pasiektos per ateinančius porą metų. Antrasis NSX konceptas (pirmasis debiutavo praėjusiais metais Tokijuje) pagaliau leido pažvelgti į automobilio vidų.
Intereją galima apibūdinti kaip itin stipriai orientuotą į vairuotoją, prie reikalo čia einama be užuolankų – prietaisų skydelyje įrengtas konfigūruojamas monitorius, o centrinėje konsolėje – rėžimą leidžiantis pasirinkti lietimui jautrus ekranas. Būtent taip ir turėtų atrodyti superautomobilio vidus, tačiau ar „Honda“ pavyks atkurti sportiškumo įvaizdį pamatysime ne anksčiau kaip 2015 m.
Kalbant apie automobilio konstrukciją, „Lexus IS“ turi viską, ko reikia, kad modelis būtų sėkmingas vidutinio dydžio sportinių sedanų segmente. Tai priekyje montuojamas 2,5 arba 3,5 litro darbo tūrio V6 variklis, galiniai varomi ratai ir ryškus dizainas. Sudėjus visa tai į vieną vietą „Lexus“ šansai kategorijoje, kurioje iki vis dar dominuoja vokiečiai turėtų išaugti.
Problema ta, kad į „Lexus“ modelių gamą ir toliau veržiasi gigantiškų radiatoriaus grotelių dizainas, kuris nei vienam modeliui nesuteikia elegancijos. Keistokai atrodo ir „Nike“ prekės ženklą primenančios dienos šviesos ir keistų formų priekiniai žibintai. Varikliai tradiciškai nebus stulbinantys, taip pat kiek keistai atrodo ir kompanijos hibridinių modelių politika.
Detroite „Lexus“ pristatė IS300h versiją, tačiau pardavinėti modelio JAV rinkoje japonai neketina, vien todėl, kad šiuo metu benzininių-elektrinių mišrūnų prabangių modelių segmente šioje rinkoje jau daugiau nei užtenka. „Toyota“ nori dominuoti hibridinių jėgainių srityje, todėl sprendimas atsisakyti tokios pat strategijos ir prabangių modelių prekės ženklui didžiausiose jo rinkoje atrodo keistas.
Norėdama visiems priminti apie tai, kad šiuo metu ruošia naują produktą „Tesla“ pristatė modelį,kurį prašė vadinti ne konceptu, o „dizaino prototipu“. Taip Detroite debiutavo antra „Model S“ modelio pagrindu sukonstruoto SUV versija.
Nuo tada, kai matėme šį modelį paskutinį kartą, jo dizainas smarkiai nepasikeitė. Nors priekinės dalies dizainas vietomis pagnaibytas ir pamaigytas, o nauji ratai turi itin sudėtingo dizaino anglies pluošto sparnus, kurių šansai patekti į serijinę gamybą yra tokie patys, kaip ir tų miniatiūrinių vienaragių, kurie siūlomi galinėse sėdynėse įsitaisiusiems vaikams.
Išliko trys sėdynių eilės, 17 colių slankiojantis monitorius su lietimui jautriu ekranu ir vaikiškų kėdučių montavimą palengvinančios į viršų pakeliamos galinės durys. Taip pat stebina ir „Model S“ konstrukcijos, kuri leidžia paslėpti daugumą mazgų grindyse, galiniams keleiviams suteikiamos erdvės kiekis. Sportiškojo „Tesla“ sedano erdvės optimizacija yra viena geriausių industrijoje ir panašu, kad „Model X“ panašų standartą nustatys krosoveriams.
Skelbiamas modelio veikimo nuotolis – 426 km.
Dėmesio vertų automobilių Detroite, tačiau ši paroda neabejotinai tapo „Corvette“ pristatymo vakarėliu, todėl negalime nepaminėti šio modelio dar kartą.
Primename, kad modelis turi naujos kartos LT1 simboliais žymimą V8 tipo variklį, kurio maksimali galia siekia 450 AG, o didžiausias sukimo momentas – 610 Nm. Tokia traukia leidžia naujajam kupė nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes, tačiau įspūdinga dinamika nėra vienintelis modelio privalumas.
Viduje rasime visiškai konfigūruojamą prietaisų skydelį, gausybę vairuotojo parenkamų važiavimo režimo nustatymų ir vaizduotę žadinančią laužtų linijų bei vingiuojančių kreivių kombinaciją. Galime įsivaizduoti, kad šis sportinis automobilis taps vienu iš tų, kuriuos savo mokykliniuose sąsiuviniuose pieš šiuolaikinis jaunimas.