• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Marcello Gandini - vienas žinomiausių automobilių dizainerių pasaulyje. 1938 metais gimęs Marcello Gandini labai dažnai yra lygiuojamas su tokiais automobilių dizaino meistrais kaip Giorgetto Giugiaro, Walter de Silva, Henrik Fisker ar Jason Castriota.
Per pakankamai ilgą dizainerio karjerą, Marcello Gandini sukūrė maždaug 30 automobilių. Tai nėra labai įspūdingas skaičius, tačiau tai  nėra labai svarbu, nes užtenka pasižiūrėti į sukurtų automobilių sąrašą. Jame surasite „Bugatti EB110“, pirmos kartos 5 serijos „BMW“, „Citroen BX“, „Lamborghini Countach“ ir „Diablo“, „Lancia Stratos“, „Maserati Quattrporte II“, „Renault 5 Turbo“.
Šiandien pažvelgsime į 10 geriausių Marcello Gandini kūrinių, kurie savo laiku privertė aikčioti ne vieną automobilių kritiką.

Bugatti EB110


Nors „Bugatti“ būstinė yra Prancūzijoje, tačiau „EB110“ buvo grynakraujis itališkas super-automobilis. Marcello Gandini ir jo komandos sukurtas automobilis 1991 metais tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje.
3.5 litro, 12 cilindrų, keturių varančiųjų ratų sistemą turėjęs modelis sugebėjo pasiekti 348 km/val. maksimalų greitį ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per maždaug 3 sekundes.

Marcello Gandini - vienas žinomiausių automobilių dizainerių pasaulyje. 1938 metais gimęs Marcello Gandini labai dažnai yra lygiuojamas su tokiais automobilių dizaino meistrais kaip Giorgetto Giugiaro, Walter de Silva, Henrik Fisker ar Jason Castriota.
Per pakankamai ilgą dizainerio karjerą, Marcello Gandini sukūrė maždaug 30 automobilių. Tai nėra labai įspūdingas skaičius, tačiau tai  nėra labai svarbu, nes užtenka pasižiūrėti į sukurtų automobilių sąrašą. Jame surasite „Bugatti EB110“, pirmos kartos 5 serijos „BMW“, „Citroen BX“, „Lamborghini Countach“ ir „Diablo“, „Lancia Stratos“, „Maserati Quattrporte II“, „Renault 5 Turbo“.
Šiandien pažvelgsime į 10 geriausių Marcello Gandini kūrinių, kurie savo laiku privertė aikčioti ne vieną automobilių kritiką.

Bugatti EB110


Nors „Bugatti“ būstinė yra Prancūzijoje, tačiau „EB110“ buvo grynakraujis itališkas super-automobilis. Marcello Gandini ir jo komandos sukurtas automobilis 1991 metais tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje.
3.5 litro, 12 cilindrų, keturių varančiųjų ratų sistemą turėjęs modelis sugebėjo pasiekti 348 km/val. maksimalų greitį ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per maždaug 3 sekundes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Citroen BX


Marcello Gandini visame pasaulyje išgarsėjo sukūręs keletą įspūdingų super-automobilių. Tačiau šis automobilių dizaineris labai mielai sutikdavo dirbti ir prie žemiškesnių automobilių.
Pagal pirminį planą, Marcello Gandini sukurtas „BX“ prototipas turėjo atitekti „Reliant“ markei, tačiau italo pasiūlytas projektas britams nepatiko. Vietoj konservatyvaus hečbeko britai gavo modernų, futuristiškai atrodantį šeimyninį automobilį. Galbūt todėl „Citroen“ buvo viena pirmųjų kompanijų sutikusi pradėti „BX“ serijinę gamybą.
Nuo 1982 iki 1994 metų gamintas modelis tapo neįtikėtinai populiarus ne tik Prancūzijoje, bet ir visoje Europoje. „Citroen“ per mažiau nei 10 metų pardavė keletą milijonų „BX“ vienetų.

REKLAMA

2


Ferrari Dino


„Ferrari“ dažniausiai dirbdavo tik su viena automobilių dizaino įmone - „Pininfarina“. Tačiau super-automobilių gamintoja nuolatos stebėdavo ir kitų kompanijų darbus.
Ferrari Enzo nebuvo labai konservatyvus žmogus. Jis nuolatos ieškodavo iššūkių, todėl kai vieną dieną jis susipažino su Marcello Gandini, jis panoro išbandyti gabų dizainerį ir davė jam užduotį - sukurti naują „Ferrari“ automobilį.
„Ferrari Dino“ buvo pirmasis kompanijos modelis turėjęs V formos, 8 cilindrų benzininį variklį.

REKLAMA
REKLAMA

3


Lamborghini Countach


Vienas iš tų automobilių, kurio tikrai nereikia pristatyti. Jį žino net ir tie, kurie neturi nieko bendro su automobiliais. Nors automobilį oficialiai sukūrė „Bertone“ dizaino studija, tačiau tuomet joje dirbęs Marcello Gandini buvo šio projekto vadovas.
„Countach“ buvo ne pirmas ir ne paskutinis Marcello Gandini sukurtas „Lamborghini“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4


Lamborghini Diablo


Kaip manote, kodėl „Lamborghini“ automobilių plakatai buvo patys populiariausi? Nes kiekvienas šios kompanijos automobilis atrodė kaip kosminis erdvėlaivis.
„Lamborghini Diablo“ pakeitė visame pasaulyje išgarsėjusį „Lamborghini Countach“. „Diablo“ buvo paskutinis Marcello Gandini sukurtas „Lamborghini“.

REKLAMA

5


Lamborghini Jarama


Šis „Lamborghini“ modelis nėra labai žinomas. Greičiausiai dėl to, jog jis pasižymėjo ne agresyviomis linijomis, o elegancija. 2+2 tipo automobilis nebuvo labai didelis. Jo ratų bazė buvo trumpesnė negu „Volkswagen Beetle“.
Įdomu yra tai, jog „Jarama“ yra vienas pigiausių ir rečiausių „Lamborghini“ modelių. Italai pagamino vos 324 vienetus.

REKLAMA

6


Lamborghini Miura


Šis automobilis išgarsino ne tik „Lamborghini“, bet ir Marcello Gandini, kuris su šiuo modeliu sugebėjo pakeisti super-automobilių kūrimo taisykles.
„Miura“ buvo vienas pirmųjų super-automobilių, kuris turėjo variklį sumontuotą ne priekyje, bet per vidurį. Vėliau šį receptą pamėgo visi super-automobilių gamintojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

8


Lancia Stratos


Tai - vienas geriausių ralio bolidų. Tai - vienas gražiausių to laikmečio automobilių. Tai - „Lancia Stratos“. Tris kartus pasaulio ralio čempionatą laimėjęs iki šiol laikomas vienu įspūdingiausiu ralio bolidų pasaulyje.
Tikėkimės, jog ateityje „Lancia“ markės ženkliukas kada nors puikuosis ant panašaus tipo modelio.

REKLAMA

9


Maserati Quattroporte


„De Tomaso“ rankose atsidūrusi „Maserati“ pasikeitė neatpažįstamai. Vietoj egzotiškų super-automobilių, Italijoje įsikūręs gamintojas pradėjo kurti praktiškus, elegantiškus ir stilingus sedanus. „Maserati Quattroporte“ vienas iš jų.
Ketvirtos kartos modelis buvo gaminamas nuo 1994 iki 2001 metų. Galingus turbo-benzininius motorus turėjęs sedanas savo metu buvo laikomas vienu greičiausiu savo segmento atstovu.
Ketvirtos kartos „Quattroporte“ yra pakankamai retas automobilis. Per 7 metus „Maserati“ pagamino maždaug 2500 vienetų.

REKLAMA

10


Renault 5


„Renault 5“ tarp tokių automobilių kaip „Lamborghini Countach“ ar „Maserati Quattrporte“ atrodo kaip balta varna, tačiau Marcello Gandini puikiai mokėjo sukurti ne tik prašmatnų ir brangų, bet ir pigų bei išvaizdų automobilį.
Reikėtų paminėti, kad Marcello Gandini buvo vienas iš „Renault 5 Turbo“ modelio iniciatorių. „Renault“ šio dizainerio iniciatyvą ne tik pagyrė, bet ir paleido į serijinę gamybą.

11

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų