Ši „Cadillac“ koncepcija „General Motors“ koncernui leido išbandyti keletą svarbių komponentų. Pavyzdžiui, gale sumontuotą automatinę transmisiją, nepriklausomos pakabos konfigūracija priekyje ir gale, ir automatinę automobilio stabdymo sistemą, kuri tapo modernių automobilių standartinės įrangos dalimi.
2 ) FIREBIRD XP-21
Pažvelgus į šį automobilį susidaro įspūdis, jog „General Motors“ siekė sukonstruoti kompaktišką naikintuvą. Bendro naudojimo keliams skirtą naikintuvą.
„XP-21“ buvo vienas pirmųjų automobilių Jungtinėse Valstijose, į kurį buvo sumontuota dujų turbina. Eksperimentinė jėgainė, kuri išvystė 370 arklio galių ir 1134 kilogramų sveriantį ratuotį priversdavo pasiekti įspūdingą greitį.
Bandymų metu, važiuojant tik pirma pavara, automobilis galėjo pasiekti net 160 km/val. greitį. Pabandžius įjungti antrą pavarą, gigantiškas sukimo momento pliūpsnis prasukdavo ratus ir išgąsdindavo užkietėjusį „General Motors“ profesionalų vairuotoją.
3 ) LANCIA STRATOS SIBILO
Originalaus „Lancia Stratus“ projekto autoriaus ir „Bertone“ dizaino studijos brangakmenis – Marcello Gandini, norėdamas pademonstruoti kaip turėtų atrodyti saugus ir visapusiškai modernus automobilis, 1978 metais pristatė „Lancia Stratos Sibilo“ koncepciją.
Kuomet ši koncepcija buvo pristatyta 1978-ųjų Turino automobilių parodoje, šalia savo projekto stovėjęs Marcello Gandini, žiniasklaidos atstovams pasakojo, jog „Stratos Sibilo“ buvo sukurtas pademonstruoti tam tikrus inžinerinius sprendimus, kuriuos būtų galima pritaikyti masinės gamybos ratuočiams.
Pavyzdžiui, griežtos kėbulo linijos buvo itin aerodinamiškos, leidžiančios automobiliui pasiekti tuometiniams sportiškiems modeliams nematytą efektyvumą. Ratlankiai buvo pagaminti iš medienos, o durys – iš akrilo stiklo.
Viduje slypėjo iki tol dar nematytas prietaisas – neįprastai atrodantis vairas. Vairas, kuris turėjo mažytį informacinį ekraną, tam tikras funkcijas atliekančius ekranus ir ... garsiakalbį. Taip – į šį konceptą sumontuotas vairas turėjo integruotą garso kolonėlę.
4 ) VOISIN C-25 AERODYNE
Iš Prancūzijos kilę gamintojai yra linkę konstruoti neįprastus sprendimus, ieškoti būdų kaip patobulinti jau tinkamai veikiantį komponentą ir štai šis „Voisin C-25 Aerodyne“ yra bene geriausias pavyzdys.
Sukurtas aeronautikos inžinieriaus, ketvirtame dešimtmetyje pasirodęs automobilis labai greitai tapo pačiu brangiausiu automobiliu pasaulyje. Jis netgi buvo brangesnis už ypatingai retą „Bugatti Type 57“, bet kodėl jis buvo toks brangus? Priežasčių yra ne viena ir ne dvi.
Prancūziškas automobilis turėjo keletą naujoviškų sprendimų: automatiškai sulankstomą stogą, ypatingai lengvą kėbulo konstrukciją, galinės sėdynės susilankstydavo ir praplėsdavo bagažinės tūrį, o 6 cilindrų variklis sugebėdavo veikti pašnibždomis.
Šiame sąraše „Voisin C-25 Aerodyne“ yra vienas iš nedaugelio, kuris sugebėjo peržengti „serijinei gamybai paruošto“ slenkstį, tačiau akimirksniu prasidėjusi ekonomikos krizė bei antrasis pasaulinis karas leido pagaminti tik 8-is „C-25 Aerodyne“ vienetus.
5 ) CHRYSLER THUNDERBOLT
Viena iš labai retų išimčių, kuomet automobilių gamintojas atrasdavo laiko, noro ir lėšų sukurti ateities viziją žvelgdamas į pasaulinio karo akis.
1941-aisiais pristatytas „Thunderbolt“ labai greitai buvo pramintas „ateities automobiliu“ dėl kelių inžinerinių naujovių.
Automobilio kėbulas buvo pagamintas iš aliuminio, sulankstomas stogas buvo valdomas elektra, o tradicines durų rankenėles pakeitė iškylantys analogai.
6 ) TASCO
Šis bjaurusis ančiukas buvo suprojektuotas Gordono Buehrigo. Mažai kam žinomo inžinieriaus, kuris pasinaudojęs „Mercury“ važiuokle ir V8 varikliu pagamino automobilio kėbulą iš itin svarbios medžiagos.
„Tasco“ vardu praminto automobilio kėbulo dalys buvo pagamintos iš stiklo pluošto. Tai buvo pirmas kartas automobilių industrijoje, kuomet kėbulo dalys buvo pagamintos ne iš plieno, aliuminio ar kito metalo.
7 ) STOUT SCARAB
Susipažinkite – tai pirmasis pasaulyje vienatūris, kuris buvo sukurtas 1936-aisiais. Tačiau kaip matote patys – tai nėra eilinis šeimovėžis.
Kaip ir daugelis futuristiškų projektų iš ketvirto dešimtmečio, taip ir šio vienatūrio autoriai automobilį suspėjo užbaigti tą pačią akimirką, kai banko sąskaitoje pradėjo švilpauti vėjai.
8 cilindrų variklį turėjęs automobilis buvo kuriamas turint tik vieną tikslą – sutalpinti kuo daugiau žmonių, kurie automobilyje galėtų džiaugtis amerikietiškiems ratuočiams būdingu komfortu.
8 ) LE SABRE XP-8
Žiniasklaidos atstovai 1950-aisiais dėl šio automobilio tiesiog pamišo. Jam buvo klijuojamos įvairios etiketės, o kai kurie netgi šiai koncepcijai pranašavo šviesą ateitį.
Bene daugiausiai diskusijų sukėlė ne automobilio išvaizda, bet automobilyje panaudoti sprendimai. Pavyzdžiui, kėbulo dalys buvo pagamintos iš aliuminio ir magnio. Galinius automobilio ratus suko 8 cilindrų variklis, kuris buvo varomas benzinu arba metanoliu.
Verta paminėti, jog tiems laikams nebūdingų sprendimų ir privalumų sąrašą papildė šildomos sėdynės, automatiniai automobilio keltuvai (taip, tie patys kurie dabar naudojami sportiniuose boliduose) ir lietaus daviklis, kuris iškart pakeldavo sulankstytą stogą.
9 ) BUICK CENTURION XP-301
1956-aisiais pirmą kartą pademonstruota „Buick“ koncepcija buvo sukurta tam, jog didžiausi šios markės gerbėjai galėtų pažvelgti į dizaino elementus, kuriuos bendrovės dizaineriai siekė panaudoti ateityje.
Šioje koncepcijoje taip pat buvo galima išvysti ir dar vieną naujovę. Į šią koncepciją „Buick“ sumontavo primityvią galinio vaizdo kamerą. „Buick“ inžinieriai centrinės konsolės viduryje sumontavo ekraną, per kurį vairuotojas galėdavo stebėti kas dedasi už automobilio.
10 ) GHIA GILDA
1955-aisiais duris atvėrusi Turino automobilių paroda nustebino net ir daug ko mačiusius. Parodos lankytojai iškart atkreipė į Giovanni Savonuzzi kūrinį – „Ghia Gilda“ koncepciją, kuri buvo pagaminta „Chrysler“ bendrovės prašymu.
Automobilis buvo sukurtas siekiant atrasti naujų būdų kaip pagerinti automobilių aerodinamiką, kokie elementai galėtų būti naudojami masinėje gamyboje.
Nors ši futuristiška koncepcija nepasiekė serijinės gamybos, tačiau vėjo tunelyje išmoktos pamokos ženkliai prisidėjo prie amerikietiškų automobilių kūrimo septintame dešimtmetyje.