• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais laikais, kai vidutinis vieno modelio gyvenimas užtrunka penkerius ar šešerius metus, kartais sunku patikėti, jog anksčiau kai kurie modeliai sugebėjo serijinėje gamyboje išgyventi, su minimaliais pokyčiais, ištisus dešimtmečius. 
Kadangi tokių automobilių yra nemažai, mes nusprendėme atrinkti tik pačius įdomiausius kandidatus.  
Wartburg 353“: Dvidešimt treji metai
Talpus, praktiškas šeimyninis automobilis. Bene idealaus automobilio pavyzdys tiems, kurie gyveno Rytinėje Vokietijos dalyje, kurią tuomet valdė Sovietų Sąjunga.
Kadangi rytinė Vokietijos dalis su antrojo pasaulinio karo padariniais tvarkėsi ne taip efektyviai ir sklandžiai kaip kad vakarinė, buvusiose BMW markės gamyklose suprojektuotas automobilis labai gerai atspindėjo tuometinius vairuotojų poreikius.

Šiais laikais, kai vidutinis vieno modelio gyvenimas užtrunka penkerius ar šešerius metus, kartais sunku patikėti, jog anksčiau kai kurie modeliai sugebėjo serijinėje gamyboje išgyventi, su minimaliais pokyčiais, ištisus dešimtmečius. 
Kadangi tokių automobilių yra nemažai, mes nusprendėme atrinkti tik pačius įdomiausius kandidatus.  
Wartburg 353“: Dvidešimt treji metai
Talpus, praktiškas šeimyninis automobilis. Bene idealaus automobilio pavyzdys tiems, kurie gyveno Rytinėje Vokietijos dalyje, kurią tuomet valdė Sovietų Sąjunga.
Kadangi rytinė Vokietijos dalis su antrojo pasaulinio karo padariniais tvarkėsi ne taip efektyviai ir sklandžiai kaip kad vakarinė, buvusiose BMW markės gamyklose suprojektuotas automobilis labai gerai atspindėjo tuometinius vairuotojų poreikius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Wartburg 353 Tourist universalas


Tai buvo visapusiškai elementarus automobilis. Jis turėjo priekinių varančiųjų ratų pavarą bei dvitaktį variklį, kuriame buvo vos septynios svarbiausios judančiosios detalės.
Netrukus „Wartburg“ automobilį naudojo policijos pareigūnai, kitos valstybinės institucijos ir žinoma – darbininkų klasės piliečiai, kurie, tiesą sakant, neturėjo kito pasirinkimo.
1966 metais pasirodęs „Wartburg 353“ buvo gaminamas iki pat 1988 metų. Per šį labai ilgą laiko tarpą „Wartburg“ pagamino daugiau nei vieną milijoną „353“ egzempliorių.

REKLAMA

Wartburg 353 sedanas


 „Fiat 125P“: Dvidešimt ketveri metai
1967 metais pirmą kartą pristatytas „Fiat 125p“ buvo sulenkinta originalaus „Fiat 125“ modelio versija.
Tuometiniai Lenkijos lyderiai, kartu su valstybei priklausančiu automobilių gamintoju „FSO“, įtikino italus suteikti jiems „Fiat 125“ modelio gamybos licenciją, bet tai buvo tik lengvoji dalis.
Sekantys žingsniai buvo gerokai sudėtingesni. „FSO“ privalėjo iš pagrindų atnaujinti gamyklą, užsisakyti vakarietiškus standartus atitinkančią įrangą. Iš tiesų, pasiruošimas gamybai truko netgi dvejus metus.

REKLAMA
REKLAMA

Polski Fiat 125p sedanas


Elementarios konstrukcijos automobilis labai greitai tapo populiariausia transporto priemone Lenkijoje. Nuo 1967 iki 1991 metų „FSO“ į bendro naudojimo kelius išleido virš 1,5 mln. skirtingų „Fiat 125P“ vienetų.
Taip pat verta paminėti, jog paskutinėmis „125P“ akimirkomis lenkai į šį sedaną buvo pradėję montuoti „Volkswagen“ dyzelinį variklį. Bet tik labai trumpam, mat tokių versijų buvo pagaminta tik 100.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Polski Fiat 125p sedanas


 „Trabant 601“: Dvidešimt šeši metai
Dar vienas automobilis, kuris buvo populiarus Sovietų Sąjungoje. Kol inovacijos ir technologinis pranašumas buvo atidėtas į šalį, Sovietų Sąjungoje klestėjo paprastų, nepretenzingų automobilių kultas. Ir būtent toks buvo „Trabant 601“, kurio autoriai iš pradžių planavo jį gaminti tik septynerius metus.

REKLAMA

Trabant 601 (P601)


Vis dėlto, netrukus „Trabant 601“ tapo Rytų Vokietijos simboliu ir įperkamiausia transporto priemone. Todėl nenuostabu, jog netrukus „Trabant 601“ tapo itin geidžiamu automobiliu, kurio reikėjo laukti ne vienerius ir ne dvejus metus. „Trabant“ pirkėjai turėjo išlaukti maždaug 10 metų, kol galiausiai galėjo džiaugtis savo asmeniniu „Trabant“.

REKLAMA

Trabant 601 (P601)


1957 metais prasidėjusi „Trabant“ gamyba užtruko iki pat 1990 metų. Per beveik 30 metų „Trabant“ nuo konvejerio riedėjo praktiškai be jokių pokyčių, ir tai panašu, jog buvo šio modelio sėkmės formulė.
 „Fiat 126“: Dvidešimt aštuoni metai 
Dar vienas automobilis atkeliavęs iš Rytų Europos, o tiksliau – Lenkijos. Kaip ir daugelis kitų, didelių valstybių vairuotojai, taip ir lenkai turėjo savo tautos automobilį ir juo tapo štai šis mažytis „Fiat 126“.
Kaip bebūtų keista, tačiau iš pradžių mažasis „Fiat 126“ pasirodė Italijoje ir turėjo pakeisti itin mylimą „Fiat 500“, tačiau dėl senamadiškos komponuotės ir ne tokios stilingos išvaizdos labai dažnai likdavo „Mini“ ir kitų analogų šešėlyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Polski Fiat 126p


Vis dėlto, senamadiška komponuotė labai patiko Lenkijos vairuotojams, kurie tiesiog pamišo dėl šio „Fiat 126“ hečbeko.
Itin maža kaina bei elementari konstrukcija leido šiam automobiliui serijinėje gamyboje išbūti net 28 metus. Per šį įspūdingą laikotarpį lenkai pagamino net 3,3 mln. lenkiško „Fiat“ vienetų.

REKLAMA

Polski Fiat 126p


Renault 4“: Trisdešimt vieneri metai 
Tai buvo tiesioginis atsakas į itin sėkmingą „Citroën 2CV“, kurio pirmosios koncepcijos buvo sukurtos laikais, kuomet Prancūzijos kelių tinklas nebuvo taip gerai išplėtotas. Tuo tarpu „Renault“ specialistai pasinaudojo stipriosiomis „2CV“ savybėmis ir prie jų pridėjo dar keletą savų. Pavyzdžiui, stabilumą važiuojant didesniu greičiu.
Automobilis prekyboje, panašu, pasirodė bene tinkamiausiu metu. Tuomet Prancūzijos ekonomija pradėjo lėtėti, o žmonių galimybės įsigyti norimą automobilį kaip reikiant sumenko. Ir visų šių problemų sprendimu tapo „Renault 4“, kuris labai greitai išpopuliarėjo ne tik Prancūzijoje, bet ir aplinkinėse šalyse bei kituose regionuose.

REKLAMA

Renault 4 hečbekas


„Renault 4“ buvo gaminamas 15-oje šalių, tarp kurių atrasime Maroką, Kolumbiją, Ispaniją, Meksiką ir netgi Australiją.
Per trisdešimt vienerių metų laikotarpį „Renault“ pagamino daugiau nei 8 mln. mažųjų „Renault 4“ vienetų.

Renault 4 hečbekas


Dacia 1300-1310“: Trisdešimt penkeri metai
„Dacia“ – nacionalinis automobilių gamintojas, kuris buvo įkurtas Rumunijos valdančiųjų. Kokiu tikslu? Jie buvo įsitikinę, jog Rumunijos gyventojai privalo gauti galimybę įsigyti pigią, bet vakarietiškus standartus atitinkančią transporto priemonę.
Kuomet Rumunijos vyriausybę paskelbė savo planus, į Europos pietryčiuose įsikūrusios valstybės reikalavimus sureagavo gausus būrys gamintojų, tačiau šio viešųjų pirkimų konkurso nugalėtoju tapo „Renault 12“, kuris, kaip bebūtų keista, dar buvo tik ankstyvoje kūrimo stadijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dacia 1300 sedanas


Nepaisant to, pirmasis „Dacia“ modelis – „1300“, pasirodė praktiškai tuo pačiu metu kaip ir „Renault 12“, kuris anuomet buvo giriamas dėl saugumo, gerų dinaminių savybių bei patikimumo.
Praėjus dešimtmečiui ar netgi 30-čiai metų, šis rumuniškas automobilis buvo perkamas dėl identiškų savybių. Be abejonės, vertėtų paminėti ir itin mažą kainą. 2004-aisiais „Dacia 1310“ sedanas kainavo vos 4100 eurų, o universalas – net 4250 eurų.

REKLAMA

Dacia 1300 sedanas


Zastava 101“ : Trisdešimt septyni metai
„Fiat“ siekis praplėsti įtakos zonas pagimdė keletą laikui atsparių transporto priemonių. Keletą pavyzdžių išvydote aukščiau, o dabar atėjo metas paminėti dar vieną – „Zastava 101“.
„Zastava“ kūrinys buvo įdomus ne tik dėl glaudžių ryšių su „Fiat 128“, bet ir dėl fakto, jog tai buvo vienas pirmųjų hečbeko kėbulą turėjusių automobilių, kurių variklis ir transmisija buvo ne skirtingose pozicijose, o vienas šalia kito.

REKLAMA

Zastava 101


Serbai taip pat sugebėjo savo naudai išnaudoti nepriklausomos galinės pakabos privalumus bei ypatingai ištvermingus „Fiat“ variklius, kurie puikiai derėjo prie ne itin palankios aplinkos, ne tik Serbijoje, bet ir visoje Rytų Europoje.
Kadangi šis „Zastava“ sugebėjo puikiai atsilaikyti prieš nekokybišką kurą, duobėtus kelius ir vairuotojus, siekiančius savomis rankomis pašalinti tam tikrą gedimą, serbiškas hečbekas serijinėje gamyboje išbuvo iki pat 2008 metų. Per trisdešimt septynerius metus „Zastava“ pagamino 1,23 mln. vienetų. Šis rodiklis, galbūt, būtų buvęs didesnis jeigu ne įvairūs kariniai konfliktai.
 „Austin MINI“: Keturiasdešimt vieneri metai
Kas galėjo pagalvoti, jog biudžetinės klasės automobilis labai greitai taps stiliaus ir populiariosios kultūros simboliu.
Šį automobilį vairavo žinomiausi televizijos aktoriai, žymiausi pasaulio atlikėjai. Jis netgi pasižymėjo automobilių sporto arenoje, kuomet iškovojo pergalę 1964-ųjų Monte Karlo ralyje. Ir be abejonės, nereikėtų užmiršti ir eilės pergalių D.Britanijos žiedinių lenktynių čempionatuose.

REKLAMA
REKLAMA

Austin Mini Cooper hečbekas


Mažasis „Mini“ buvo keletą kartų atnaujintas ir modernizuotas, tačiau pagrindiniai elementai visuomet išliko tokie patys.
Iki 2000 spalio ketvirtosios dienos, britai pagamino 5,3 mln. mažųjų hečbekų vienetų.

Austin Mini Cooper hečbekas


 „Citroën 2CV“ : Keturiasdešimt du metai
Kaip priversti ūkininkus ar mažiau pajamų turinčius gyventojus persėsti už automobilio vairo? Sukurti tokį, kuris patenkintų jų poreikius.
Už šio automobilio atsiradimą reiktų dėkoti „Citroën“ viceprezidentui – Pierre Boulangeriui, kuris siekdamas paskatinti naudojimąsi automobiliais, suprojektavo absoliučiai elementarią mašiną.

Citroën 2CV hečbekas


Nuo kitų, panašaus pobūdžio analogų, prancūziškas tautos automobilis pasižymėjo aukšta kėbulo prošvaisa ir itin aukštą rato eigą, kuri leido džiaugtis stebėtinai aukštu komforto lygiu. Net ir važiuojant žvyrkeliu ar duobėtu lauku. Ir tai buvo „2CV“ raktas į sėkmę.
1948 metais prasidėjusi automobilio gamyba buvo sustabdyta 1988 metais. Per keturiasdešimt metų „Citroën“ pagamino net 3,9 mln. „2CV“ vienetų.

Citroën 2CV hečbekas


„Volkswagen Beetle“: Penkiasdešimt devyneri metai
Mylimas ir tuo pačiu nekenčiamas. Džiuginantis, bet ir tuo keliantis pyktį. Vis dėlto, Vokietijos tautai sukurtas automobilis labai greitai atrodo milžinišką gerbėjų visame pasaulyje. Ypač Brazilijoje.
Pasibaigus antrajam pasauliniam karui, iš pelenų bandanti prisikelti Vokietija ieškojo elementaraus ir nepretenzingo automobilio. Transporto priemonės – ne daugiau. Ir būtent toks buvo „Volkswagen Beetle“. Ne daugiau, ne mažiau.

REKLAMA

Volkswagen Beetle


Kuomet „Beetle“ pasklido po likusias pasaulio šalis, netrukus įžymusis vabalas tapo stiliaus ir netgi gyvenimo būdo ikona. Pavyzdžiui, 1971 metais „Volkswagen“ per vienerius metus pagamino gigantišką, 1,3 mln. vabalų kiekį, ir nors vėliau šio automobilio paklausa po truputėlį mažėjo, „Volkswagen“ 2003 metais priėmė drąsų sprendimą ir visiems laikams nutraukė klasika tapusio „Beetle“ gamybą.
Per keletą labai ilgų dešimtmečių, Vokietijos automobilių gamintojas sukonstravo 21,5 mln. „Beetle“ vienetų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų